Gå til innhold

Ny PC, Ser dette OK ut?

Anbefalte innlegg

Skal trolig (90%) sikkert ha meg en maskin de nermeste ukene.. Om det da ikke er mye som taler imot, og at jeg bør vente...

Følgende specs:

AMD Opteron UP Model 165 S-939

2X 512MB Crucial BallistiX PC3200 (fra den gamle maskina, er det noe problem med tanke på hastighet/overklokking å sette inn 2 til? 2GB totalt, tenker da på alt det om at det ble T2 istedet for T1)

EPoX EP-9NPAJ SLI,nForce4 SLI

Eller:

EPoX EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra

Enten: Msi VGA-Card GeForce 7800GT 256MB

Eller: Msi VGA-Card GeForce 7800GTX 512MB

Kommer an på pengene

Lydkortet tar jeg fra den gamle PC'en.

Hardisker: 2-3x 300-400GB Seagate disker

Strømforsyning fra den gamle (MIST 480W)

Skjerm: 21" CRT 1600*1200@85 (skal utnyttes til det fulle :D)

Prisen på dette kommer vel på mellom 10-15k

Inspill?

Lar dette koke litt, så sjekker jeg den om en stund :)

Edit: Viftene blir også byttet. Skal overklokkes det som går uten at det går ut over ørene ;)

Og Kabinett trenger jeg, God luftflyt, plass til en god del disker og laft støynivå er kriteriene, PCV1000(?) er kanskje aktuellt..

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

kabinett : hva med et Thermaltake Armor

og hvorfor vil du ha en 21"crt? tar jo sinnsykt med plass og for ikke å nevne vekta. 19"lcd må da være mye greiere?

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Kanskje han allerede har en 21" CRT?

Men PCen ser jo bra ut den, får håpe du får kjøpt deg en Opteron da :)

5546398[/snapback]

ja vis han har en fra før så, men vis ikke :hmm:

Lenke til kommentar

Har en 21" Triniton fra før av ja :) Konge skjerm som ikke byttes før det ryker av den... (Veier 34kg, og er STOR! Men hu hei for ett bilde)

Kjølere er jeg usikker på, men kanskje en Astek Micro (?) på CPU og Zalman på skjermkortet(men stock er vel ganske bra, er det ikke?)

For å avklare det jeg har fra før av...

2x512MB Crucial BallistiX PC3200

MIST 480W PSU (dual fan)

21" CRT

Høytalere / Mus / Tastatur

Lydkort

Kabinett ja..

Tt TAI-CHI ser jo spennende ut, om ikke så fint, så var det jo heller ikke stygt.. Noen som vet noe om kvaliteten på vannkjølingen ol(ettersom at det er bare 600,- i tilleg for det, Ikke et Bigwater sett håper jeg....)? Greit å bygge ut til GPU? Kommer det "ferdig" med vann? :D

Noe dyrt, men virker bra da :)

Tt Armor så litt "over the top" ut... Trenger ikke all eyecandy'en

Ellers har vi Stacker, hva er fosrkjellen på std. og 810?

Vannkjøling er en mulighet, men ønsker et sett som er bra, men som ikke koster skjorta 3k++, vil ha tilkoblinger som er sikre, vannpytter i maskina er det siste jeg vil ha.. Så mulig jeg holder meg til luft for now...

Tar bare 10min å montere en vannblokk uansett, så det er en ting jeg kan ta i ettertid om "behovet" skulle vise seg..

Skal ikke legge skjul på at det blir en GOD del TES IV: Oblivion på denne, også en god del WoW. Spillene skal i fremtiden nytes for fullt i 1600*1200, så maskinen bør trekke alt godt, gjerne med 2xFSAA(++)..

Så minne.. 1GB blir litt "lite" så jeg tror det blir innkjøp av et sett til med brikker.

2GB holder til neste maskin blir kjøpt, da blir det uansett DDR-II..

Har AMD Opteron det problemet med at timingene senkes ved bruk av 4 brikker? Og er det i det hele tatt merkbart når jeg spiller/multitasker som en gris?

(sitter nå på en 2500+ og har wow bak(for å følge med på chaten) mens jeg sitter å ser på serier i BSplayer og imellom surfer på webben og bruker MSN(takk gud for stor skjerm :p) .. Merker en del treghet når jeg henter opp WoW igjen...)

Evt. Så selges brikkene om noen henvender seg, så kjøper jeg nye ;)

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Om vannkjølinga i TAI-CHI

4 in 1 universal waterblock: All copper base with blue LED, and universal clips

Cooling system: Dual 1300rpm 12 cm fan with performance radiator

12V liquid pump: Powerful DC 12V liquid pump (84 L /Hour)

Liquid Tank: Easy to refill the coolant

Water tubes: Transparent green water pipes

Svak pumpe, faktisk svakere enn Bigwater pumpa, så da er det vel grunn til å tro at det er den som står i.. Altså, Uaktuellt, da er Lian Li PCV1000 høyere på lista.

Finnes det kabinetter med samme løsningene som Lian Li PCV1000?

(Hovedkortet på andre siden, PSU og HD-løsning)

Lenke til kommentar

Kjøper alt via job/forhandlere, så det meste jeg kjøper blir nok fra forhandlerdelene til PSData & Komplett, Lian Li må jeg ta privat, for det har vi ingen forhandler på.. Så om det blir det, så blir det vel fra Microplex, og da er jo vannkjølingen rimelig nær også...

Men er det planlagt noe nytt S939 kort fra EPoX?

Dryger den nok til ut midten av mars, nesten april...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...