Simen1 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Er det noen som har erfaring med denne?: Prisguiden: Acer AT3705-MGW Acer: Acer AT3705-MGW Grunnen til at jeg spør er fordi den har svært fristende spesifikasjoner: ekte 1920x1080 oppløsning 37" er perfekt størrelse for min stue Det er en av de billigste 37" LCD-TVene Det er den desidert billigste TVen med ekte 1920x1080 oppløsning. (Neste koster 30.000 kr) Den har Linux operativsystem, CPU, ram, etc. Minnekortleser 10/100 Mbit/s nettverk og trådløst 54Mbit nettverk 2 TV-tunere gir raskt kanalskift og mulighet for PiP Støtter den fremtidige digital-TV-standarden DVB-T DVD-D og HDMI og en haug med andre tilkoblinger Støtter avspilling av:Bilder: JPG, BMP, PNG, TIFF, GIF Musikk: Mp3, WMA, WAV Video: MPEG 1,2,4, DivX, XViD, WMV9 derav i HD-kvalitet: MPEG2 (opp til 1080i), MPEG4 (720p), WMV9 (720p) Endret 2. februar 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Kontrasten er ikke all verdens, men alle de andre spesifikasjonene ser meget imponerende ut for en TV til 16000,- Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Godt poeng. Kontrasten er nok det svakeste punktet. Men nå er ikke kontrast-tall alltid til å stole på så jeg skulle gjerne likt å vite om noen har sett denne TVen IRL og kunne fortelle om inntrykket. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Har lenge synest at Hardware.no skulle begynne å teste TV'er, og dette er vel ett eksemplar som virkelig burde testes. Vurderer nemlig denne TV'en selv, men jeg venter med å kjøpe den til jeg ser en test av et eller annet slag. Lenke til kommentar
jirre Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Kontrast og responstid (16ms) virker å være svakheten til denne TVen. Men jeg skulle så gjerne hørt fra noen som har litt erfaring fra akkurat denne TVen? Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Har selv denne tven høyt oppe på favorittlisten, men avventer avgjørelse til det foreligger noen tester. Denne tven har blitt diskutert i en tidligere tråd her Telcontar Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Sikler på denne selv. Har planer om å bestille en 37" LCD-TV før helgen. Det står mellom Philips 37PF5320 og Acer AT3705-MGW. Acer-en frister skikkelig, men er litt usikker på om kontrasten og responstiden kan ødelegge det hele. Noen tips? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Dann deg et bilde av hvilken fordeling av bruksområder tenker du deg. (F.eks 90% TV, 9% film, 1% data/spill) Lag en for- og mot-liste og se dette opp mot bruksområdene. Da kommer du forhåpentligvis ut med samme resultat som magefølelsen din. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Man kan sjelden lese seg frem til hvilken lcd-tv som er bra.. se selv hvis du har mulighe. Hvis ikke og det ikke er mulig og oppdrive brukererfaringer/tester, kjøp den og test. duger den ikke så har du bare tapt noen hundringser i porto. opptil deg selv og vurdere om det er verdt det. 16ms trenger ikke bety noe, men kontrasten var spesifisert skummelt lavt.. (og designet var græælt i mine øyne) men spennende specs ellers da. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Holy shit! Denne skjermen må han en eller annen seriøs feil? Noen som har klart å oppdrive en test av den? Noen som har klart å oppdrive en god grunn til å ikke kjøpe? (hvis du har bestemt deg for 37" LCD til rundt 15 000) Edit: fant link til en annen diskusjonstråd, hvor folk skryter rimelig bra av den! Eneste de klager på er tydeligvis at bildene som vises fra minnekortet ser dårlig ut... Problemet er altså at bonusfunksjonen ikke er perfekt. Se bilder her: http://www.picjar.com/pub/roggan/ACER_37_LCD/ Endret 16. februar 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Skummet litt gjennom den tråden, så ut til at sortnivå var dårlig som forventet, og at skjermen var elendig på analogt signal. Så det bør man vel passe seg for hvis man vurderer denne. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hmm, nå har de Atec 37" til 11995,- på komplett. Kanskje bedre "value" på den... Jeg hadde nesten bestemt meg for Acer skjermen inntill jeg leste om diverse meninger på hembio forumet. Endel har hatt feil, barnesykdommer osv... Spørsmålet er om man kanskje skulle klare seg med en 720P tv et par-3 år til den ultimate modellen dukker opp? Acer tv'n har en rekke snedige finesser, fine tilkoplingsmuligheter osv, men jeg lurer litt på om den er verdt de ekstra 4500,- for funksjoner som kanskje bare brukes minimalt... Veldig usikker på det her nå... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Tror jeg kommer til å gå for Acer'en, siden jeg kommer til å bruke skjermen mye til PC'en. Mange av klagene gjelder jo "mediacenter" greien - og dette er så godt som 100% software - noe som kan forbedres i fremtiden. Ellers har den bedre kontrastnivå enn en annen LCD-tv vi har her i huset, og svartnivået på den TV'en er greit nok synes jeg. Problemet er bare å få tak i skjermen... Databutikken har leveringstid på ca 3 uker. SHG.no sier den kommer på lager i dag, 17.02, men har mine tvil... Endret 17. februar 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Tror jeg kommer til å gå for Acer'en, siden jeg kommer til å bruke skjermen mye til PC'en. Mange av klagene gjelder jo "mediacenter" greien - og dette er så godt som 100% software - noe som kan forbedres i fremtiden. Ellers har den bedre kontrastnivå enn en annen LCD-tv vi har her i huset, og svartnivået på den TV'en er greit nok synes jeg. Problemet er bare å få tak i skjermen... Databutikken har leveringstid på ca 3 uker. SHG.no sier den kommer på lager i dag, 17.02, men har mine tvil... 5618515[/snapback] Ja, fikk samme beskjed på levering selv... 3 uker! Jeg har en modifisert xbox med 160gig hd/ nettverk og mediacenter som spiser det meste som finnes av formater nå så jeg ga f... og bestilte meg en Atec 37" nettopp til 11995,- istede siden prisen var så forbasket bra... Jeg er heller ikke så bekymret for kontrastnivået på Acer tv'n, men responstiden setter jeg et spørsmålstegn ved. Acer er fremdeles mitt første valg, men tv'n kommer til å bli mest brukt av fruen i huset alikevel og 2 utmerkede lcd skjermer til dataen har jeg allerede fra før... Lykke til til dere andre som venter på Acer hærligheten. Skjønner ikke hvorfor svenskene har fått denne skjermen så tidlig i forhold til oss! Det er jo ikke en eneste norsk nettbutikk som har den i sortimentet engang! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Argh, nå fikk jeg plutselig snusen i en "billig" 40" fra hyundai: https://prisguiden.no/product.php?product_id=41503 http://www.monitor4u.co.kr/review/review4u...ent.asp?idx=917 http://www.minhembio.com/forum/index.php?s...697&searchtime= Lenke til kommentar
SuperMorten Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Gleder meg til å høre fra noen som har testet aceren. Ser ut som man får mye for pengene, så dette kan nok være noe for meg:) Endret 21. februar 2006 av SuperMorten Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hadde bestilt hadde den vært tilgjengelig, men er minimum 3 uker leveringstid, og virker som om det bare er "tipping". Så vet ikke om jeg gidder å vente, siden det haster litt (3 uker er OK, men ser for meg at det egentlig er snakk om 3 uker til neste ubekreftede leveringsdato kommer). Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) SHG.no fikk den inn fortere enn jeg trodde, og nå sitter jeg her med denne skjermen. Nå har ikke jeg akkurat spesielt bra sammenligningsgrunnlag (har en Elfunk 27" LCD-TV) så kan ikke si hvor bra den egentlig er, men jeg er i alle fall strålende fornøyd med bildet med tanke på xbox360 og slikt. Kontrastnivået er overhode ikke noe problem for meg - responstid er også glimrende. Det meste er vel egentlig bra med skjermen så lister da kun negative ting. Og av negative ting finner jeg to ting som trenger å fremheves: Oppløsningen på 1920x1080 er egentlig ikke støttet for tilkobling til PC. Du får bildet frem, men det er kun 30hz, bildet er mørkt og all bevegelse "hakker" (inkludert musepeker). Når du beveger ser du "interlacing" striper. Jeg er ingen fagmann, men dette har nok resultatet av 30Hz. I praksis ubrukelig oppløsning. Det positive er at dette visstnok skal kunne løses relativt bra, ved å koble til PC via HDMI-kontakten. Siden jeg ikke har HDMI->DVI kontakt har jeg ikke fått prøvd dette. Synes også jeg leste at dette muligens kan fikses i en SW-oppdatering? I manualen står det forresten at 1380x768 @ 60hz er anbefalt ved tilkobling til PC. Dette ser jo relativt bra ut fra ca en meters avstand, og er perfekt oppløsning for spill. Den andre negative tingen med skjermen er Media-funksjonen som er mer eller mindre ubrukelig per i dag. Årsaken til dette er at f.eks. bildekvaliteten på bilder er latterlig elendig (uforståelig hvorfor) og lyd spilles ut fra TV'ens høyttalerene uansett (selv om du har koblet til forsterker). Nå er jo tross alt dette en bonusfunksjon, som i tillegg er 100% software (dvs kan forbedres), så dette bør jo ikke avgjøre et eventuelt kjøp. Har ikke fått testet TV-funksjonen i Tv'en enda, siden antennekabelen min er 10cm for kort (dessuten bruker jeg PC'en for å se TV i DVD-kvalitet via video-stream fra Dreambox paraboltuneren ) Hvis det er noen som lurer på noe angående denne skjermen kan jeg sikkert bidra med svar Endret 6. mars 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 et annet valg, enn den skjermen er denne: http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...arenr=&sm=tv_ld Denne har jeg sett selv, og spillet xbox 360 på (PGR) og ble mektig imponert.. Har og testet den på media center og sett div. HD klipp, den fortsatte bare å imponere.. 0 etterslep og veldig fine og bra farger. Ville vurdert den her og, hadde jeg vært på utkikk.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hvis det er noen som lurer på noe angående denne skjermen kan jeg sikkert bidra med svar 5708146[/snapback] Hvordan yter den på analogt signal? vanlig tv altså, hvis du har muligheten til og sjekke det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå