Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

COOP PC havarert, mulig skjermkort?


Anbefalte innlegg

Igår skulle en kamerat av meg spille WoW. Han startet spillet, startet på en server. Etter å ha accepta en quest, frøs PCn og den restarta!

Når den startet igjen var skjermen helt ødelagt, bildet hoppet opp og ned og mange svarte streker var på den :no:

 

Har prøvd å startet den på nytt noen ganger, det samme skjer. Det ser ut som det kan være noe galt med skjermkortet fordi det går greit å starte WinXP osv.. Men skjermen hopper noe helt forferdelig! :ermm:

 

Specsa er: Intel 3,4Ghz

Geforce 6610XL

512 RAM

 

 

Dette skulle jo gått bra, den er bare noen mnd gammel og har nesten ikke noe innstallert på den. Det er jo en ferdigbygd PC, den skal jo holde til sånt.

Det har ikke vært noen spesielle problemer med den før,men noen ganger restarter den seg når vi trykker på "slå av"..

 

Vet noen eventuelt hvordan jeg skal gå fram med Coop med dette. Har noen av dere erfaringer med rep av denne PCn? Har IKKE lyst til å tukle med den selv!

 

Typisk nå så vi snart får en Dell 20" også!! :mad:

 

 

Som sagt jeg tror dette er et skjermkort problem, hva tror dere? :yes:

Endret av quakie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpt gjennom coop som bedriftsavtale? Når hopper bildet? i post screen, windows? Hvilket merke er pcen? Prøvd med en annen skjerm og se om det er samme? Sjekket kabling at det sitter godt? Det høres dog ut som du har noe problemer med ditt skjermkort... :)

 

Evt høyreklikk på min datamaskin og se i loggen på system om det står noe error mld der.

 

 

Koskov

Endret av koskov
Lenke til kommentar

Jeg har Norman Antivirus fra Tele2.. Er dog litt siden vi har tatt en virustest.. Har ikke Antispyware, irriterte meg at vi ikke innstallerte det før :mad: . Har det på alle andre PCr. Har Norton Firewall, men må skru den av når vi skal spille spill, MSN osv..

 

Det blinker ikke på loading.. Men begynner på loginscreen. Tror vi ikke har innstallert den nyeste driveren på skjermkort.

 

Ellers så har alle spill virka fint før, men serveren han gikk inn på var veldig full. Men PC restartet seg uten forvarsel og når den skrudde seg på var den sånn!

Endret av quakie
Lenke til kommentar

Oppdatering!!

 

Igår kom jeg inn i sikkermodus, tok virustest. Fant vel 5 virus i en eller annen java mappe, vet ikke om det er noe farlig?

Så i enhetsbehandling, ikke noen varseltrekanter eller noe..

Tok Adaware, fant noe spyware.

 

Skjermen var veldig "strekete" nå og men det gikk faktisk an å navigere og alt virka unntatt skjermen/skjermkortet(så sånn ut). Skal vel prøve å bytte skjerm og skjermkortdriver.

 

Kan noen gi meg en trinn for trinn veiledning, for hvordan man gjør dette?

Lenke til kommentar

Har nå prøvd en ny skjerm, det samme med den.. Så det er antagelig skjermkort :(

 

Det var en skjermkortdriver til Nvidia på recobery CD, 71.22 gammel driver går jeg utifra.

Så jeg har lastet ned 81.98(det er vel nyeste til Gforce 6610 XL)?

Det jeg trenger nå er veiledning til å innstallere denne driveren, er det bare å trykke på install så går alt av seg selv eller? :)

 

Skal hvertfall prøve det så fort noen svarer på det spm tror jeg!!

Hvis bildet fortsatt er sånn får vi vel ringe service, da er vel skjermkort defekt..

Etter 2 min spilling med WoW :mad:

 

Det jeg trenger nå er veiledning til å innstallere denne driveren, er det bare å trykke på install så går alt av seg selv eller? :)

 

Kan noen Coop PC eiere titte innom denne tråden og se om noe lignende har skjedd dem, en ny PC skal ikke være sånn!!

 

Vedlagt er skjermbilde av hvordan den ser ut i sikkermod, den ser verre ut i vanlig...

Pluss at skjermen "restarter" seg hvert 10 sekund, det hender ikke i sikkermodus.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd en ny skjerm, det samme med den.. Så det er antagelig skjermkort :(

 

Det var en skjermkortdriver til Nvidia på recobery CD, 71.22 gammel driver går jeg utifra.

Så jeg har lastet ned 81.98(det er vel nyeste til Gforce 6610 XL)?

Det jeg trenger nå er veiledning til å innstallere denne driveren, er det bare å trykke på install så går alt av seg selv eller? :)

 

Skal hvertfall prøve det så fort noen svarer på det spm tror jeg!!

Hvis bildet fortsatt er sånn får vi vel ringe service, da er vel skjermkort defekt..

Etter 2 min spilling med WoW :mad:

 

Det jeg trenger nå er veiledning til å innstallere denne driveren, er det bare å trykke på install så går alt av seg selv eller? :)

 

Kan noen Coop PC eiere titte innom denne tråden og se om noe lignende har skjedd dem, en ny PC skal ikke være sånn!!

 

Vedlagt er skjermbilde av hvordan den ser ut i sikkermod, den ser verre ut i vanlig...

Pluss at skjermen "restarter" seg hvert 10 sekund, det hender ikke i sikkermodus.

Uten_navn.bmp

Lenke til kommentar

får du til å avinstallere kortet i sikkerhetsmodus? Så rimelig fucka ut det bildet.. Hehe, hvis det ikke går, vet ikke helt hva du har lov til med disse coop pc'ene men prøv å skru opp pcen, ta ut skjermkortet, start opp pc'en (uten skjermkort) Den piper og er trassi, slå den av, sett det inn igjen og start opp. Funker ikke det så har du et defekt skjermkort.

 

Evt prøv å kjør med åpent kabinett hvis det er et varmeproblem, men det tror jeg egentlig ikke. Og bryter du garantien hvis du åpner den slik jeg så lever den tilbake å si du vil ha en nytt skjermkort

 

lykke til

 

Btw, hva forventer du av Coop pc'er? :)

 

Koskov

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...