x-ray-cat Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg lurer på hva jeg skal velge av et 9 Cell 80WHr Optional Battery eller 6 Cell 53WHr Optional Battery med tanke på vekt. Det står at den aktuelle Dell Inspiron 630 m veier 2.5 kg med standardkonfigurasjon, og den har et 6 cellers batteri som standard. Men hvis jeg velger et 9 cellers blir prisen den samme men vekten stiger. Så det blir enten ekstra batteri eller lettere vekt. heg lurer på om noen vet sånn ca. hvor mye jeg kan forvente at vekten stiger med et 9 cellers batteri, fordi hvis vekten på maskinen stiger fra 2.5 til 2.7 kg så tror jeg at jeg går for 9 cellers batteriet, men hvis vekten overstiger 3 kg priotiterer jeg heller lav vekt. Jeg har lett på dell sine sider utne å finne svar. Tenkte kanskje at batterier ut ifra hvor mange celler de hadde hadde sånn ca. samme vekt uavhengig av leverandør av maskinvaren. Setter pris på hjelp. Haster egentlig litt. Så hadde vært fint hvis jeg kunne fått svar i løpet av dagen. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Det er ikke stor forskjell på vekten av disse to, og du bør helt klart gå for 9 celler batteri etter min mening. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Er enig med Jada-jada. Gå for 9-cellers. Koster ikke ekstra og du får litt bedre batteritid. Lenke til kommentar
meifumado Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) liker ikke å bruke 2 tråder (minst) om den samme maskinen. Men når det gjelder batteri på 630, vil det lønne seg å kjøpe et ekstra batteri nå. Eller er det best å vente til batteriet ikke fungerer lenger å så kjøpe et nytt, vil jeg da måtte gå igjennom Dell eller er batteriene ikke-propiere? Tror jeg forresten har lest at den ekstra vekten med 9 celler er ca.200 gr. vs 6timmer. + at det stikker litt ut bak. Endret 29. januar 2006 av meifumado Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Ok. Noen som vet om 9 cellers batteriet stikker ut når man har det som primært batteri, eller er det bare visst man har det som ekstrabatteri i bayen til ekstrabatteri? Evt. stikker det mye ut slik at det kan by på problemer med tanke på å ha maskinen i bæreveske, eller stikker det bare litt ut i forhold til 6 cellers? Tror jeg heller mot 9 cellers. Så ikke hvor lenge batteritiden varte med det, men stemmer det at batteritiden blir 6 timer med 9 cellers? Lenke til kommentar
kesse Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Syntes 6 timer høres litt drøyt ut. Sitter nå på min 630m med 9 cellers batteri, har sittet på nettet i ca 2.30min og har 50% igjen... Tipper jeg kan sitte i ca 2 timer til før den er utladet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå