gamerman Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hei Jeg har satt opp den nye routeren Nextgentel sendte til meg pga linje oppgradering. Den nye routeren heter : SpeedTouch 546i Kan noen forklare meg hvordan jeg : Slår av 100 % filteret alle nextgentel routere har Åpner porter / eller logger inn ? Er det på samme måte som man gjorde med netopia sin der du Start>run>telnet ***** og skriver passord osv ? Hadde vært fint med litt hjelp Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Du kan prøve å logge deg inn med enten 192.168.1.254 eller 10.0.0.138 I routeren har du menyer hvor du kan konfigurere. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Du kan prøve å logge deg inn med enten 192.168.1.254 eller 10.0.0.138 I routeren har du menyer hvor du kan konfigurere. 5509347[/snapback] Hvor skal jeg prøve å logge meg inn på ? Prøvde run men det virket ikke , kan du kjapt forklare det ? Hva skal jeg bruke av passord osv ? Finnes det en letter måte ? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Åpne internettbrowseren din, og tast sifferene. Det skal ikke være noen passord, tror jeg. Isåfall er det de du har fått utdelt. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Åpne internettbrowseren din, og tast sifferene. Det skal ikke være noen passord, tror jeg. Isåfall er det de du har fått utdelt. 5509394[/snapback] Ikke noe funket men takk likevel Hvis jeg skriver 10.0.0.1 som er routeren sin adresse så kommer jeg inn på der jeg aktiverte routeren . Der kan jeg velge f.eks bittorrent og annen applikasjoner. Men jeg kan ikke slå av filter(om det er) eller åpne spesifiserte porter. Endret 27. januar 2006 av gamerman Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hvis du er inne i selve routeren og kan velge torrent og andre applikasjoner kan du også fjerne brannmur evt. åpne porter. Du må inn i "toolbox" delen og velge derifra Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Du er i hvert fall på rett sted i webinterfacet. Du kan også åpne egendefinerte porter der, husker ikke i forbifarten om du må oppretten en virtuell server med de portene du trenger, men det går i hvert fall helt fint. Ellers kan det gjøres via telnet med :nat mapadd kommandoen. Her kan det være lurt å ta en titt på dokumentasjonen som befinner seg på http://www.speedtouch.com . Se under support-sidene. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Her kan du laste ned manualen til routeren: http://www.speedtouch.com/pdf/Manuals/R531...6_UserGuide.pdf Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Skal det se slik ut ? : Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Kanskje det står noe på www.portforward.com men det kan hende modmemet er for nytt., Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 gamerman: Det ser ok ut på skjermbildet. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 gamerman: Det ser ok ut på skjermbildet. 5511301[/snapback] Tror det siden jeg fikk max speed på nedlasting gjennom bitcomet Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 gamerman: Det ser ok ut på skjermbildet. 5511301[/snapback] Tror det siden jeg fikk max speed på nedlasting gjennom bitcomet 5511341[/snapback] Ja, det er riktig.. men du bør gi den ett bedre navn slik at den er lettere å kjenne igjen når du trenger å åpne flere porter. Hvis du skal bruke porten til bittorrent bør du bruke en port som ligger høyere opp.. f.eks 55255, de gir ofte en bedre forbindelse. Enkelte trackere blokkerer porter som ligger så lavt som den du har satt opp. BitComet er også bannet fra mange trackere om dagen. Prøv utorrent som du finner på www.utorrent.com Det programmet er utrolig lite og effektivt, der kan du også teste om porten virker som den skal. Ett tips til er å åpne flere porter i TCP protokollen i Windows XP. Disse ble begrenset til 10 når SP1 kom såvidt jeg husker. Har lagt ved et program som øker til 50 porter. EvID4226Patch223d_en.zip Lenke til kommentar
eXa Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Skal det se slik ut ? : 5510725[/snapback] hvordan kom du til den siden? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 har sett den, men jeg trenger å åpne spesifikke porter, eller rettere sagt. jeg trenger å vite hvilke porter som blir åpnet! Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hvordan fungerer denne routeren? Jeg er rimelig blank på konfigurasjonen der... jeg ser at det står listet et tonn med profiler for diverse programmer og spill, men er de aktive? Eller må jeg aktivere dem selv? Lenke til kommentar
questra Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har samme routeren som deg og har ingen problemer med porter. Det er likegyldig om du gjør det i 10.0.0.1 i browseren (spill- og applikasjonsdeling) eller med telnet. Denne guiden fungerer fint til telnet. Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 "OK! Port 55255 is open and accepting connections." ENDELIG! har sliti med disse dritt portene i over 1år nå, titta innom linkene dere har posta, og fikk åpna dem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå