Gå til innhold

Feil på OCZ platinium?

Axefjord

Anbefalte innlegg

Hei, håper på litt hjelp av noen som er litt mer erfaren enn meg med minne\overklokking :)

Har OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200.

Disse skal altså kunne kjøres på 200mhz, med timings 2-3-2-5 (effektivt 400mzh).

Før hadde jeg FSB på ca 180-185 (husker ikke nøyaktig), kjørte de gamle twinmos-brikkene synkront.

Prøvde OCZ-brikkene på samme frekvens, med timings 2-3-2-5, men fikk error og restart i windows, samt feil i memtest86.

Slo av overklokkingen og kjørte standard 166mhz FSB. Da funket de ypperlig...

Men skal de ikke funke på alle frekvenser mellom 166 og 200 (effektivt 333-400)mhz?

Reklamasjonsgrunn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fått de defekte brikkene mine!? :tease: Neida bare tuller! Men jeg ble nødt til å sende tilbake brikkene som jeg kjøpte. Skulle bygge ny data med bl.a. disse brikkene, men det ble et sant h.....e for å si det mildt! Memtest86 viste at i hvertfall 1 av brikkene var defekte, men jeg gadd ikke teste brikkene hver for seg, jeg bare pakket skitn og returnerte dem. Fikk nye som funker fett! Passerer ikke brikkene memtest? Returner dem..

Lenke til kommentar

Skal da vel ikke være nødvendig å øke volt'en for å kjøre standard settings??!

2-3-2-5 på 180mhz skal da gå finfint, når de er specca til 200mhz...

Hmm, får se hva jeg kan gjøre med de... Skulle fått prøvd 400mhz med de... Noen forslag til hvordan?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg sier det en gang til: Passerer ikke brikkene memtest? Returner dem. Du får nye på livstidgarantien..

5518976[/snapback]

Leste du ikke at trådstarter kjører ett klokket system? :)

Dersom brikkene ikke passerer memtest på ett klokket system.. så setter vi FSB til default først.. og evt. RAM-speed till 200 for å sjekke om det *virkelig* er slik at det er RAM som har feil..

I tilllegg er det nå en gang slik at det overhodet ikke er noen garanti at RAM-brikker vil fungere i alle HK/chipset/Bios-kombo's.

Men tipset om å returnerer brikkene å anskaffe noe annet er nok det beste..

Edit:

La til en smiley så det ikke skal misforståes... "Vultur" har peil.. derfor..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jepp.. Redigerte det innlegget jeg hadde i sted fordi jeg så at han har et rimelig gammelt system med XP2500+ (166 fsb) OCZ brikkene skal da uten problemer klare denne frekvensen siden det vil si at de blir klokket ned. Har selv kjørt mine OCZ brikker på et gammelt system, ASUS A7N8X Deluxe, XP2800+@2300MHz uten problemer, derfor lurer jeg på om han har muligheten til å teste brikkene i et annet system..

Lenke til kommentar
Jeg sier det en gang til: Passerer ikke brikkene memtest? Returner dem. Du får nye på livstidgarantien..

5518976[/snapback]

Leste du ikke at trådstarter kjører ett klokket system? :)

Dersom brikkene ikke passerer memtest på ett klokket system.. så setter vi FSB til default først.. og evt. RAM-speed till 200 for å sjekke om det *virkelig* er slik at det er RAM som har feil..

I tilllegg er det nå en gang slik at det overhodet ikke er noen garanti at RAM-brikker vil fungere i alle HK/chipset/Bios-kombo's.

Men tipset om å returnerer brikkene å anskaffe noe annet er nok det beste..

Edit:

La til en smiley så det ikke skal misforståes... "Vultur" har peil.. derfor..

5519396[/snapback]

Jeg har litt kunnskap akkurat på disse brikkene siden jeg faktisk har dem selv, og i tillegg har opplevd at de kan være trøblete, men at jeg har "peil" som i "tech-guru" f.eks. er nok helt feil! :tease: Jeg er nok bare helt gjennomsnittlig..

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Hehe, fint med så mange svar da :D

Har ikke no mulighet for å teste de på 200mhz noe sted, desverre.

Synes bare at det var rart de ikke virket på 180mhz, når de skal funke på 200mhz?

Kjører nå uklokket på 166mhz, alt er stabilt, ingen feil i memtest.

Ligger forsåvidt bare og venter på at det skal komme tilbud på x1800/x1900/7800gtx512 nå. Har resten av maskinen klar til bestilling. Vurderer x1800 på komplett til 3700kr...

Handlevognen min :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...