Gå til innhold

oppdatere en hjemmeside


Anbefalte innlegg

Jeg skulle oppdatert ei hjemmeside, det som skal oppdateres er noe pdf filer.

Så det er ikke snakk om noe avanserte ting. Det jeg lurer på om det er noe enkle program som kan hjelpe meg med dette. Jeg har macromedia, men synes det er litt avansert for meg som ikke har holdt på med dette. Noen tips ?

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det sånn at jeg skal legge til pdf filer med et link. Da må jeg vel ha et prgram som jeg kan legge til en ny link med en tekst, samt kan laste opp filene. Siden er allerede på nett. Jeg skal bare editere litt. Derfor håpet jeg at det kansje fantes en enkelt program til dette. :)

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar

Du må laste opp pdf-filen til serveren hvis du skal linke til den ja, men du kan jo alltids prøve fram på din egen data først.

For å laste opp til serveren er nok det greieste å få deg et eget FTP-program. Google etter SmartFTP eller CuteFTP (vet ikke helt hva som er gratis eller ikke). Det finnes også et innebygd FTP-program i Dreamweaver, men det er heller dårlig.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd meg fram veldig mye med det, men det er stress å legge til ftp-er, chmod vet jeg ikke hvordan du gjør engang(og det bør være kjempeenkelt å finne), dårlig visning av loggen og du har ikke filene på dataen og filene på serveren stilt opp ved siden av hverandre (det jeg husker iallefall). Har ingen planer om å innlede noen lang og heftig diskusjon om det, men har brukt SmartFTP og SmartFTP mye, og de er utrolig bra på brukervennlighet, så hvorfor bruke Dreamweaver sin? Har den noen fordeler i forhold til de tidligere nevnte?

Lenke til kommentar

anners:

 

Dreamweaver har seff. filene på data'n og serveren stilt opp ved siden av hverandre.

 

F.eks:

Remote view

 

Stress å legge til ftp'er ?? nå tuller du.!!

 

Jeg kan åpne en fil på remote serveren og redigere den, så lagre den.

Trenger ikke å laste opp på nytt, det skjedde der og da når jeg lagret den.

Eller jobbe localt for så laste opp senere.

Lenke til kommentar

Chmod er veldig viktig med en gang du begynner å jobbe med php (og asp også tror jeg da), faktisk helt uunnværlig. Så den loggen nå, det var derfor jeg endra siste posten.

Det blir jo selvfølgelig individuelt, så tror vi avslutter diskusjonen nå.

Om ikke annet så har du ihvertfall gjort meg klar over et par funksjoner den innebygde FTP'en i dreamweaver har som jeg ikke visste om ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...