Gå til innhold

Minitest av Nokia 6270


Anbefalte innlegg

Har etter flere oppfordringer endelig postet en test av Nokia 6270.

 

 

PLUSS:

 

- Skjermen, med konge oppløsning

 

- Det nyoppgraderte OS 4, med freske farger og Active stand-by. Konge!!

 

- Lyden (samtale, radio, mp3)

 

- Lyden (stereohøyttalere)

 

- Kameraet er bra, som på N70, men savner autofokus.

 

- Radio, mp3-spiller. Kan avpilles i bakgrunnen

 

- Leveres med hodetelefoner med volumknapper

 

- Stort og godt tastatur

 

- Egne volumknapper

 

- Støtte for minnekort (et 128 mb kort medfølger)

 

- Lev. med USB-kabel

 

- Bluetooth

 

- Normalt meget rask overføring til PC på Nokia-telefonene, og meget bra PC-programvare

 

- Greie rutiner for tastaturlås, også i lukket modus

 

 

MINUS:

 

- Bildene man tar lagres Som "Bilde 001" osv. Det er elendig, og man må egentlig bytte filnavn når man har lagret bildene på PCen, ellers blir det lett problemer med like filnavn. Look to Nokias symbiantelefoner, eller til Siemens og SE! Synd Nokia ikke tenkte på dette da de oppgraderte 40-operativsystemet.

 

- Video-oppløsningen står ikke i stil med kameraet. Mye bedre på f.eks N70 eller Samsung D600.

 

- Kameraglasset er ubeskyttet for riper og fingermerker. Kun en firkantet opphøyning rundt, som ikke byr på den helt store beskyttelsen.

 

- Man kommer lett borti den ubrukelige Push-to-talk-knappen.

 

- T9-ordlisten er som på 6230i, og det er en nedtur.

 

- Litt stor

 

- Kan ikke brukes med gamle Nokia-ladere, men en adapter finnes vedlagt. Gjelder flere av de nye Nokia-telefonene.

 

- Litt krøkkete å koble utstyr til Pop-porten. Her gjør Samsung og Siemens det bedre, samt enkelte nye SE-modeller, som W550/W800i/K750i.

 

 

FEIL:

 

- Måtte lime fast en liten pyntelist over samtalehøyttaleren. Den ramlet av.

 

- Problemer med at tlf. låser seg ved bruk av Galleri. Tlf. er p.t. til oppgradering.

 

 

ANNET:

 

- Klaprer litt (slark) når telefonen er lukket, men ikke noe problem. Har opplevd det på f.eks Samsung D500 også.

 

 

Mobilen kan bygges ut med ekstrautstyr, blant annet Nokias 3,5 mm adapter for tilkobling av andre hodetelefoner. Dessverre har adapteren ikke mikrofon og svarknapp, så man må røske ut adapteren for å svare på inngående samtaler. Veeeeeldig lurt!

 

6270 er mye mobil for pengene. Jeg vil klart anbefale den!

 

 

Her er noen bilder jeg postet annetsteds på forumet:

 

Bilder tatt med 6270s kamera:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5362572

 

Bilder tatt av menyene:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5367185

 

 

Grunnet firmwarefeil, har telefonen vært lenge inne på service, i påvente av ny firmware fra Nokia. Har kun brukt den ca 2 uker av de 5 ukene jeg har hatt den, så derfor måtte dette bli en mini-test...

 

Håper den fungerer prikkfritt når jeg får den igjen. Som med en del andre nye mobiler, er sjansen for feil større enn når den har vært på markedet en tid.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin minitest. Har omtrent det same inntryket av min eigen 6270, men lurer på ein ting. Har du testa programvare som krev internettforbindelse? F.eks Opera Mini eller forskjellige MSN-klientar? Får dei rett og slett ikkje online på min telefon, sjølv om eg vel å gi programma nettverkstilgang. Er igrunn veldig rart, for dersom eg held telefonen inntil høgtalerar høyrer eg ikkje forstyrring slik som når eg surfar i den innebygde browseren

Lenke til kommentar
Fin minitest. Har omtrent det same inntryket av min eigen 6270, men lurer på ein ting. Har du testa programvare som krev internettforbindelse? F.eks Opera Mini eller forskjellige MSN-klientar? Får dei rett og slett ikkje online på min telefon, sjølv om eg vel å gi programma nettverkstilgang. Er igrunn veldig rart, for dersom eg held telefonen inntil høgtalerar høyrer eg ikkje forstyrring slik som når eg surfar i den innebygde browseren

5503403[/snapback]

 

Jeg regner med at du har satt opp telefonen for WAP og GPRS?!

 

--

 

Veldig fin test av 6270. Er litt betatt av 6270 jeg og :) Men jeg har desverre langt i fra råd til å kjøpe noe som helst nå...

Lenke til kommentar

 

MINUS:

 

- Bildene man tar lagres Som "Bilde 001" osv. Det er elendig, og man må egentlig bytte filnavn når man har lagret bildene på PCen, ellers blir det lett problemer med like filnavn. Look to Nokias symbiantelefoner, eller til Siemens og SE! Synd Nokia ikke tenkte på dette da de oppgraderte 40-operativsystemet.

 

Standard lagres de som Bilde 001, ja. Men du kan endre det inne på menyen på kamerat, få det til å lagre akkurat som du vil "6270_pic-001" f.eks

 

 

- Kan ikke brukes med gamle Nokia-ladere, men en adapter finnes vedlagt. Gjelder flere av de nye Nokia-telefonene.

 

Jeg syns overhodet ikke det er noe minus, det er jo bare bra at de "oppgrader" laderen. Laderen på denne er mye mindre enn på de gamle laderne, og det følger jo med en egen lader, så hvorfor bruke de gamle? og om du absolutt må, så sett på adapteren.

 

 

- Måtte lime fast en liten pyntelist over samtalehøyttaleren. Den ramlet av.

 

Kjedelig, ikke opplevd noe som helst sånt her

 

 

 

- Klaprer litt (slark) når telefonen er lukket, men ikke noe problem. Har opplevd det på f.eks Samsung D500 også.

 

Overhodet ikke skjedd her, mobilen både er og virker solid, sitter som et skudd, og amobil skriver i sin test at det føles \ høres ut som det ligger i sand i slideren, det er ikke det ikke her, slideren fungerer glimrende, bedre enn D500 faktisk=)

 

Mobilen kan bygges ut med ekstrautstyr, blant annet Nokias 3,5 mm adapter for tilkobling av andre hodetelefoner. Dessverre har adapteren ikke mikrofon og svarknapp, så man må røske ut adapteren for å svare på inngående samtaler. Veeeeeldig lurt!

 

Sist jeg sjekket var det mikrofon på den=) tho det med svarknapp var "lurt" ja

Lenke til kommentar

Snoft:

 

3,5 mm adapter:

Nokia har nå annonsert en oppgradert adapter på hjemmesiden, som har mikrofon og svarknapp.

 

Sliderfunksjonen:

Dette fungerer greit, men merket en gnissing mellom tastatur og skjerm-delen. Dette har også vært påpekt i et par tester.

 

Pga. litt "dødgang" mellom de to delene, klaprer det når jeg benytter tastene på skjerm-delen.

 

Har kjøpt en Samsung D600E, og der er det ikke mye gnissing eller dødgang, gitt! Men der er det tastene på skjermdelen som klaprer! :hmm:

Lenke til kommentar
Fin minitest. Har omtrent det same inntryket av min eigen 6270, men lurer på ein ting. Har du testa programvare som krev internettforbindelse? F.eks Opera Mini eller forskjellige MSN-klientar? Får dei rett og slett ikkje online på min telefon, sjølv om eg vel å gi programma nettverkstilgang. Er igrunn veldig rart, for dersom eg held telefonen inntil høgtalerar høyrer eg ikkje forstyrring slik som når eg surfar i den innebygde browseren

 

Har samme problem med min 6270. Verken Opera Mini eller eMSN vil fungere. Har prøvd forskjellige oppsett for wap/gprs.

 

Edit: Feil Quote

Endret av berntmh
Lenke til kommentar

Nevnte i testen at jeg hadde levert inn min 6270 til firmwareoppgradering. Fikk den aldri tilbake, for Nokia sendte like godt en helt ny telefon.

 

Denne kom mede nyeste firmware, og da jeg testet telefonen, så denne ut til å være helt OK.

 

Dessverre var sliderfunksjonen verre enn på den de tok tilbake. Denne gangen ble slideren et stort irritasjonsmoment. Dødgangen var ennå større, og det lugget når jeg skulle åpne telefonen.

 

Dette kunne jeg ikke akseptere, og etter å ha vist dette i butikken, tok de telefonen tilbake, og da de tilbød meg pengene tilbake, valgte jeg det alternativet.

 

Det var mye med 6270 som var bra, og det var nær opp til den perfekte telefon for meg. Men dessverre var slidermekanismen ikke til å leve med. Det er dårlig håndverk av Nokia, og jeg frykter at dette kan være et problem også på 6280, som en del folk er helt ville etter å skaffe seg.

 

Får bare ønske dere 6270- og 6280-eiere lykke til!

 

Og så håper jeg Nokia retter opp feilene med sliderfunksjonen på de nevnte telefonene før de sender dem ut til kundene. Hvis ikke, kan det hende de får en del i retur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...