iMono Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Her er en sang jeg og noen i klassen min har laget og spilt inn i forbindelse med et lite prosjekt i fransken. Musikkvideo skal også lages. Gruppen heter Les Retards (forhåpentligvis 'De tilbakestående'). Sangen handler om forbudt kjærlighet til en pære. Den er parodi på 80-tallet (masse soloer, trommesound), Kenny G (fading med sololøp) og fransk taffel-musikk. Hva synes dere? NY LINK Endret 9. februar 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
iMono Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Ikke-fungerende link... Endret 25. januar 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Linken fungerer ikke, nei. Det går nok desverre ikke å linke til noe rett fra Gmail, men flytt den ut på home.no eller Putfile. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Skal prøve. Sangen groover. Rett inn på VG-lista! Noen tips til andre servere som kan hoste filer? Endret 25. januar 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Stapp den inn på en eller annen server, da. www.putfile.com fungerer sikkert helt greit, finn deg en annen etterpå. Blir sikkert artig å høre på. Edit: Brukernavn: banana222 Passord: 1111 I tilfelle det var en grunn til å ikke bruke siden Endret 25. januar 2006 av kjehaako Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Den var ordentlig bra, den Soloen var bra, men kanskje litt lang. Jeg skjønner ingenting fransk, men du kan ikke gi en slags oversettelse, eller hva sangen handler om? (Freetranslation påsto at det var "Oh My Pear" sange het :-/ ) Lenke til kommentar
iMono Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Sangen handler om forbudt kjærlighet til en pære. Den er parodi på 80-tallet (masse soloer, trommesound), Kenny G (fading med sololøp) og fransk taffel-musikk. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Artig den, heh. Men tror kanskje dere må gjøre noe med trommene, de groover maksimalt lite, bassen kan med fordel ligge litt mer tydelig i lydbildet. Ellers kan jeg ikke se for meg en fransklærer som gir god karakter for lange sololøp når dere strengt tatt skal lage en sang på fransk. Var jo bare bittelitt (dårlig) tekst, jo. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Trommene groover så mye som den pluginen vi brukte kan. Vi har ikke fokusert på trommene. Vi har til sammen brukt 6 timer (med redigering) på sangen, og har ikke tenkt å bruke så mye mer. Trommer som er samplet er ikke beste måten å gjøre det på, men når vi ikke hadde trommemikrofoner så måtte vi gjøre det slik. De lange soloene er kun på pur faen og er kun gjort for parodiens skyld. Kan legge ut den dype teksten som vi har laget når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Ro ned gebisken, du trenger ikke forsvare deg. Men det er nok ingen tvil om at trommene kunne vært betydelig bedre, også med dårlige samples. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Jeg forsvarer ikke et arbeid som er gjort så kjapt som det der. Men er ganske fornøyd med sounden, og det er bra lyd til å være et ferskt hjemmestudio. Trommene er helt standard, vi kunne lagt mer romklang på det for å gjøre det mer 80-tall. Men så er det jo slik at MIDI-trommer aldri blir like bra som originalen. Vi ville også ha en helt standard rytme, så alt i alt er det lagt veldig lite kjærlighet i akkurat trommedelen. Her er ihvertfall teksten for de som vil tolke det: Oh, ma poire [Vers 1] Je suis un fou d’amoreux de vous, Je suis un homme, tu es une poire, Notre amour n’existera, jamais. [Vers 2] Nous sommes séparés de nos peuples, Mais pas de notre croyance, Mais, notre amour n’existera jamais. [Chorus] Oooh, ma doleur est grande, Oooh, ma doleur est très très grandes, Oh, mon coeur est cassé! [Vers 3] Il y a de l’éspoir au futur? J’espère mais je ne sais pas, Est notre amour capable d’exister? [Guitar Solo] [break] Oh, ma poire. Tu es verte, et je ne suis pas. Mais c’est pas important. Je t’aime... [saxophone Solo] PS: Nå er det rundt 19 stykker som har lastet ned sangen. Tilbakemeldinger hadde vært greit Endret 26. januar 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jaja, var liksom ikke trommeLYDEN jeg mente, da, men selve rytmen. Artig tekst, forresten. Litt ekkel, men artig. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Jeg likte lydbildet skikkelig godt. Har selv hatt fransk i noen år, og synes sangteksten deres var veldig morsom. Endret 26. januar 2006 av HenHau Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Nedlastingen går hysterisk sakte. Men jeg gleder meg til å høre den. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 joda, den var morsom den her Lenke til kommentar
iMono Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Takker. Frister til gjentagelse, men dog ikke i et så lite prosjekt som det vi hadde nå. Burde kanskje nevne at alle som er bidragsytere på denne sangen går på musikklinjen i Bergen. Endret 28. januar 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 jeg digga den jeg leste teksten mens jeg hørte på, og som en 2'er elev i fransk i 2 år så må jeg si dette var prestasjon! gratulerer. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Har dere brukt noen form for elektroniske instrumenter? Eller var det bare bandinnspilling? Spiller du i band fra før av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå