Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel, Speedtouch passord IP Passthrough

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært lykkelig Catch kunde med ASDL modem og fast IP, flytter jeg tilbake til Oslo. Nextgentel kan lever 20000/1200 ADSL2+ for 548, og får da fri etablering. Hadde vel egentlig sagt at jeg aldri skulle tilbake til det selskapet, men det er best hastighet og det er greit når ting endelig er oppe og kjøre. Kundeservicen har vel ikke blitt noen bedre regner jeg med?

Denne tråden for et år siden omhandler IPpassthrough på Netopia routerne.

Vil dette også gjelde for de routerne som leveres med ADSL2+? Har egen VPN router bak og ønsker at denne skal få public IP direkte.

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kundeservicen har vel ikke blitt noen bedre regner jeg med?

Ringte dem i går for å få oppgradering til ADSL2 selv ... 1 ring for å komme til salgstelefon, og 5 ring for å komme inn til kundeservice ...

Så jo, tror nok den nye sjefen der har klart å røske opp i gammelt rusk.

Speedtouch boksene skal ha passthrough, å google litt hjelper nok. (mener ADSL2 bare blir levert med speedtouch 516i)

Lenke til kommentar

Salgsavdelingen har aldri vært særlig problem å komme i kontakt med, det er værre med support:-) Jeg fylte ut kontaktskjema nå og en dag senere ringte de meg og så de kunne levere 18 mbit der jeg bodde hvis jeg bestilte 20 mbit. Før fikk man ikke svar i det hele tatt...

Så speedtouch 516i er det som blir levert for ADSL2, takk for info. For se om leveringstiden er 2-3 uker som de sa da..

Lenke til kommentar
Enhver router har vel bridge eller passthrough funksjon.

5495351[/snapback]

Jeg spurte her om NGT router, så enkelt er det tydeligvis ikke:

http://www.ntavados.net/guide/ngt

Bridgefunksjonen funker ikke, man det står hvordan man setter opp IP passthrough. Men dette er bare Netopia.

Men er det noen som har noe info om hvordan man logger og setter opp dette på Speecthought ifra NGT?

Lenke til kommentar

Det er sikkert noe på den routeren som kan fikse det, men om det vil fungere med ngt er neimen ikke sikkert.

En annen sak: Noen som vet alle innstillingene hos ngt så man kan bruke eget adsl modem? De nekter plent å gi dette ut så du kan bruke eget utstyr!!

:hmm:

Lenke til kommentar

Hadde vært greit å sett om noen hadde fått det til å funke med NGT/Speedtouch før jeg bestiller. Fant ikke noe på dette på google.. Svaret ifra NGT er at jeg må kjøpe subnet IP'er for å gjøre routeren transparent... :nei:

Å bruke ADSL modem hadde vært genialt..har det på catch i dag.

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
Det er sikkert noe på den routeren som kan fikse det, men om det vil fungere med ngt er neimen ikke sikkert.

En annen sak: Noen som vet alle innstillingene hos ngt så man kan bruke eget adsl modem? De nekter plent å gi dette ut så du kan bruke eget utstyr!!

5495498[/snapback]

I følge denne linken må du være sikker på du kjøper et Annex B-modem og at det støtter G.DMT.

Lenke til kommentar
Enhver router har vel bridge eller passthrough funksjon.

5495351[/snapback]

Jeg spurte her om NGT router, så enkelt er det tydeligvis ikke:

http://www.ntavados.net/guide/ngt

Bridgefunksjonen funker ikke, man det står hvordan man setter opp IP passthrough. Men dette er bare Netopia.

5495448[/snapback]

Ikke helt sikker på hva du mener her, men 3351 støtter altså passthrough og det funker fint. Har en netopia 3351 selv.

Lenke til kommentar

5495498[/snapback]

I følge denne linken må du være sikker på du kjøper et Annex B-modem og at det støtter G.DMT.

5499340[/snapback]

Aha, Takk det skal prøves når jeg får nytt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...