Gå til innhold

Asus A7N8X vil ikke starte :(

eternal

Anbefalte innlegg

Har et Asus A7N8X nforce2 rev.1.04 hovedkort jeg ikke har brukt på en stund.

Får ikke start på det, enda den grønne PWR LED lampen lyser. Altså helt dødt.

Når jeg kobler til power, lyser som sagt PWR LED. Noen sekunder etter jeg slår av power kommer det et lite livsgnist i CPU-viften - den spinner rundt et halvt sekund eller noe - virker mer enn vanlig utladning fra PSU. Litt merkelig, men ingen oppstart.

Kan være det tyder på noe kondensatorfeil?

Har noen gode råd? Har ventet veldig lenge på å få tilsendt dette kortet sien det andre har vært kaputt siden jul. Så er bra lei trøbbel her nå.. :cry:

Har multimeter, loddebolt her hvis det skulle være noen råd i den gaten.

Forsøkt med 2 cpuer, 2 rambrikker, agp og pci skjermkort. Alt av harddisker er koblet fra. BIOS har vært korrupt før så jeg har måttet reflashe den, men da har den iaf startet CPU vifte osv. så jeg tror ikke det skal ha noe å si.

Heder og ære til den som kommer med et råd som løser dette her. Så slipper jeg å punge ut for nytt kort samt å vente lengre.

EDIT: For ordens skyld; med å koble til power mener jeg bare strøm til strømforsyningen.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg kunne forsøkt å jumpstarte PSU ved å kortslutte de to jumpstart ledningene MENS ATX kabelen står i hovedkortet. Dette skulle vel være ufarlig/det samme som å starte vha av/på bryteren?

Altså korslutte disse to med en ledning.

atx_kontakt.jpg

Lenke til kommentar

Clear CMOS ja, seff. Tatt ut BIOS batteri og. Eneste jeg ikke har forsøkt er å reflashe BIOS på et annet hovedkort (har BIOS saviour fordi det har skjedd før). Men hvis korrupt BIOS er problemet trodde jeg i det minste at viftene skulle starte osv selv om det blir svart skjerm).

Lenke til kommentar
Jeg har samme kortet i en gammel data.. hadde akkurat samme problemet, løste seg når jeg bytta PSU og prøvde den..

Lån en PSU av en kompis og test :)

5499330[/snapback]

Funket med en annen PSU. Takk for tipset, du sparte meg for mye bry. Trodde hele HKet var dødt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...