Gå til innhold

Trippel plexi shroud til en "BIP" 3


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er ganske blank på vannkjøling, men jeg skal fortsatt lage en "dings" for Fluesopp sin Black Ice Pro 3 radiator.

 

For dere som ikke vet hva en "shroud" er så kan dere se her, da burde dere forstå hva konseptet med en shroud er. Kan hende fluesopp kommer innom å kommenterer og forklarer så det er bare å spørre i vei.

 

Klikka_bZerk_trippel_shroud_v1.1.JPG

 

Klikka_bZerk_trippel_shroud2_v1.1.JPG

 

Klikka_bZerk_trippel_shroud3_v1.1.JPG

Klikk for stort bilde.

 

Her er 3D bildene, en stor takk til chase som har laget dem :whistle:

 

Metode 1

Så selve planen var å lage det av 3mm plexi, tenkte å bruke samme konseptet som her. Bare at jeg skal lage festehull til radiatoren også.

Bare kutte det ut som en utpakket terning og bøye det med å varme plexien opp med varmluftpistol.

 

Metode 2

Jeg kommer til å kjøpe 8mm plexi også, og se om det er enklere å lage, da tenkte jeg bare å frese 45 graders kant på alle hjørnen og kantene. Og lime det sammen med epoxy eller badroms silikon (den som er gjennomsiktig)

 

Hvilken av metodene tror dere blir enklest?

 

Edit:

Nye oppdaterte bilder.

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vet ingenting om sånt og skal alikevel lage det? Da har du ihvertfall en utfordring da! ;) Men jeg tror du fikser det..

Tror nesten metode 2 er best. Har forresten vurdert å lage noe sånt selv, men vet ikke helt. Kanskje jeg får noen flere meninger om det når du er ferdig!

5492770[/snapback]

Får da håpe det da :hmm:

 

Jeg har i allefal målene, hadde vel vært litt gøy å prøve å bøye plexi. har aldri testet det enda, men alt må jo prøves.

Men jeg skaffer meg litt 3mm plexi og 8mm plexi til en billig penge og tester litt, og ser hva jeg får til

 

Om 5 minutter er det oppdaterte tegninger, var en litten detalj som manglet.

 

Edit:

OK nye bilder tok visst 10-15min da :p

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Skruer og silikon er alltid fint.. :)

Men klikka, du kan jo forøvrig bøye og men da er det å viktig at du får det helt i 90 grader og ikke en sånn liten, bua kant. Om du har noe avkapp kan du jo prøve deg med en varmluftspistol, no håndkleer og ei skrustikke eller to bord og en plankebit.

5494221[/snapback]

Hmmm... skal teste. har kjøpt litt avkapp nå nå :dribble:

 

Klika_bZerk_Innkjop.JPG

5 plater med 2mm plexi med målene 57cm x 27cm

Litt 8mm plaexi me målene 41cm x 9,5cm

Hvit plexi av et eller annet slag, 5mm tykk og mål på 22cm x 28cm og 27cm x 27cm.

Pluss litt alu. har ikke sjekket tykelsene eller målene, men den er forferdelig ripet. Skal prøve å pusse den ned, vannslipe og polere.

 

Edit:

Tror jeg skal prøve å bøye litt, men jeg har ikke store nok biter til å bøye hele greia tror jeg. så jeg kommer sikkert til å bøye en del og lage noen beslag av plaxi som jeg kan bruke til å lime sammen de platene som jeg ikke får bøyd sammen med alle platene.

Skal prøve å lage en kloss med 8mm plexi eller eller noen enkle beslag med 2mm plexi

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
digg, gleder meg til å se når du begynner ;)

 

Petter

5509748[/snapback]

Kommer sikkert til å få gjort litt i morra, men jeg må prioritere black pearl også da ;)

 

Hva syns du om plexi beslag ide'n da? kan hende hvis jeg plages med å bøye så bruker jeg plexibeslag på alle sidene.

Lenke til kommentar
Det kan jeg gjøre, men er det noe program på nettet jeg kan bruke

5509784[/snapback]

Photoshop, men det koster vel noen tusner da.

 

Men du skal jo være kjempe flink på papir har jeg hørt da, hvorfor ikke bare tegne på papir og scanne?

 

Men hva tror du om å lakke hele boksen sort og gravere toxic waste på den? så setter vi bare inn noen grønne dioder og vifter med grønne leds.

Lenke til kommentar
svart og blå :D  ikke grønt, jeg har kjørt nå med svart og blått. Jeg har ikke scanner, men det holder bare med toxic waste....jeg liker ikke så mye vifter med lys og sånn, men det hadde vært kult at skriften din lyste opp :thumbup:

Skriften din er jo litt av særpreget.

5509843[/snapback]

Ok, skal "prøve" å lage noe i photoshop ;) Kan hende jeg bruker litt uv blå plexi til logoen ;)

Lenke til kommentar

Nå holder jeg på å lager shruoden, og med den plexien jeg har kan jeg bare få shrouden til å bli 6,5 cm høy. Og da blir viften 4cm over radiatoren hvis den skal stå på innsiden, hvis du plasserer den på utsiden blir det 6,5cm over radiatoren.

 

Jeg bruker sponplater til å lage modelen, veldig praktisk må jeg si. For vi har mange stabler med STORE sponplater i garasjen.

 

Update og worklog kommer i kveld ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...