Gå til innhold

HDD'n min piper!

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har en Seagate 7200.7 200GB . Og i det siste har jeg hørt at den lager en meget irriterende lyd nar den står i idle. Jeg testet Mamma og Pappa å spurte om de hørte lyden, Pappa syntes han hørte noe og mamma hørte den.. Så det er ikke bare jeg som har fått øresus ;) Faktisk, så kan lyden bekrives som en alla øresus lyd.. alså meget irriterende :mad:

Kan det være denne lyden jeg hører, alså den selv-diagnoseringsfunksjons lyden?

Eller er det et tegn på at den holder på og bli trøtt og takker for seg snart :ermm:

Har satt stor pris på og bli kvitt den lyden!

Endret av LockNess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei :)

Jeg har en Seagate 7200.7 200GB . Og i det siste har jeg hørt at den lager en meget irriterende lyd nar den står i idle. Jeg testet Mamma og Pappa å spurte om de hørte lyden, Pappa syntes han hørte noe og mamma hørte den.. Så det er ikke bare jeg som har fått øresus ;)  Faktisk, så kan lyden bekrives som en alla øresus lyd.. alså meget irriterende :mad:

Kan det være denne lyden jeg hører, alså den selv-diagnoseringsfunksjons lyden?

Eller er det et tegn på at den holder på og bli trøtt og takker for seg snart :ermm:

Har satt stor pris på og bli kvitt den lyden!

5483023[/snapback]

ai ai ai... har samme disken ... bare 160GB og den begynte å¨pipe da PSUen gidde ut for høy spenning... sjekk spenningene fra PSU, men det som var merkelig var at jeg satte i en gammel 300W PSU fra Aopen og da pep den enda værre... viss du kan låne en PSU med en kammerat så bør du sjekke om det gir seg da

fikk ny PSU med netshop og da forsvant pipingen... jeg tror det kommer av at PSUen gir ut dårlig spenning og det forårsaker pipingen

Lenke til kommentar

Ja, det kan faktisk stemme ;)

Låner en billig Turbolink strømforsyning, som fulgte med kabinettet til en kompis nå :p

Byttet for to dager siden og det var da jeg begynte og høre lyden.

Har hatt en selv men den døde etter noen timer..

Den jeg egentig bruker er plukket i deler for den skal moddes :dremel: En NorthQ NQ-4001A!

Tror jeg bør skynde meg og gjøre den ferdig og bytte før noe går tapt her :p

Har en kompis så fikk fritert Pc'en sin for en uke siden.. han brukte Q-tek ;)

Edit: Er det noe og beskymre seg for egentli?

Tåler Pc'en/Hdd'en en uke Turbolink strøm?

Edit2: Lurer på om dette har en sammenheng me at idle tempen på skjærmkotret ha gått opp ca 20 grader :hmm: Karnsje jeg har fått gratis voltmodd :p

PS: Nå forandret lyden seg fra og være konstant til og være sma pip... :dontgetit:

Endret av LockNess
Lenke til kommentar

tja viss det kun er snakk om "rippel" (vekslende spenning) som forårsaker problemet.. har ikke testet den som lagde piping med meg men tipper det er rippel som er problemet siden spenningene er heller lave enn for høye.. det som vil skade komponenter er for høy spenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...