Gå til innhold

Handle hardware i utlandet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har funnet en ting jeg skal ha som jeg ikke fåt kjøpt i noen norske webshop. Men de utenlandske jeg har funnet leverer bare i USA.

Mener det finnes et selskap som ordner dette for deg. Altså at de ordner slik at du får kjøpt fra sider som ikke leverer til Norge.

Sett dette omtalt i flere tråder på forumet men kan ikke huske hva firmaet heter.

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på å kjøpe fra newegg.com via magnum.no, så kan det bli vanskelig. Dersom du skal betale med kort, så må kortet være tilknyttet en amerikansk adresse. Jeg har derimot ikke undersøkt om det er flere betalingsalternativer.

Lenke til kommentar

Har ikke de fleste steder Invoice address og Delivery address?

Det er jo mange amerikanere som har kort fra andre steder enn usa...det er jo like popiss å ha offshore account der som her. Jeg har handlet med butikker som umiddelbart har non-international delivery, men med det samme du sier du betaler VISA så blir det :" Okay sir, an exception for you..." (yeah right, cash is king...).

Eneste landet hvor jeg har kommet til ikke salgsvillige selgere er UK, i USA er de flinke til å forstå at penger er kjekt å ha, samma F hvor de komme fra.

Lenke til kommentar
For Newegg er kanskje PayPal en opsjon da:

http://www.newegg.com/CustomerService/FAQD...l167#xdetail167

Per Christian

5464278[/snapback]

Paypal kan være et alternativ. Hvis newegg derimot krever at din paypal shipping adress skal være confirmed, da kan det være opphav til problemer - for å få confirmed adresse, så må shipping adressen være lik adressen som kortet du betaler med er registrert på. På paypal står det "most NON US residents cannot be confirmed at this time".

Men som Jokr sier, "Cash is King" - naturlov det ja :)

Lenke til kommentar

Det ene problemet har å gjøre med nye lover i USA for noen år siden - dvs. det er nye krav til å behandle returvarer (terrorrelatert såvidt jeg forstår) og for mange amerikanske nettbutikker blir det for dyrt/problematisk. I tillegg er det problemer med svindel. Det andre problemet er prosessering av utenlands-registrerte VISA - ikke alle har en transaksjonspartner som tar utenlandsregistrerte kort. Løsningen her er, ifølge en nettbutikk jeg hadde en dialog med for et par år siden, å skaffe seg American Express - som fungerer som et kredittkort og ikke et debetkort. Lykke til med å prøve å skaffe det forresten, kravene til inntekt er tøffere enn for forbrukslån i bank.

Kjøpe en del fra USA før, men mange har nå sluttet å sende til Europa.

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...