VTW Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Trenger et program som kan ta bilde av video/film på pc'en. Når jeg prøver med SnagIt funker det ikke. Det blir bare svart. Funker heller ikke med "kopier alt som hvises på skjermen"-knappen... Noen tips? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 VLC. Hurtigtasten er Alt + Ctrl + S. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 VLC. Hurtigtasten er Alt + Ctrl + S. 5459493[/snapback] Hva med prtscr(printscreen). Tasten ligger jo på tastaturet Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Slå av hardware acceleration så kan du ta screenshot, da blir det ikke svart. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Vel, jeg vet nå ikke om det er en løsning på problemet - spesielt ikke siden du vil ha hardware acceleration. VLC funker fjell i 90% av tilfellene. I de andre 10% bruker den å få problemer pga. windows Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 For å ta screenshot i WMP hjelper det iallefall å slå av hw acc. Lenke til kommentar
VTW Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 prtscr funker ikke i avspilling Lastet ned VLC. Men hvor blir snapshottene lagret? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Mine Bilder trur eg. Det skal kunne gå an å endre på det og, i Preferences ein stad. Lenke til kommentar
s.a.h Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Når eg tar screenshot og foreksempel lime inn bildet i paint spele filmen av der. Blir ei ruta eg kan sjå filmen inni, å ramma rundt kan eg bevege, og det blir svart. Klare aldri å få et bildet ut av da. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Når eg tar screenshot og foreksempel lime inn bildet i paint spele filmen av der. Blir ei ruta eg kan sjå filmen inni, å ramma rundt kan eg bevege, og det blir svart. Klare aldri å få et bildet ut av da. 5460472[/snapback] Det er fordi du bruker Print Screen utan å ha slått av hardware\video accleration. Dette kan du gjere på følgande måte: Verktøy -> Innstillinger -> Ytelse og dra heilt ned "Video akslerasjon". Mulig eit par ord ikkje er riktig her, eg har engelsk versjon. Du bør imidlertidig dra opp igjen denne etter du har tatt biletet for at filmar skal kjørast best. Eg har opplevd at eg ikkje får fullskjerm med videoakslerasjon av. Lettaste er etter min meining å laste ned VLC, som for øvrig speler av alt du vil, og er ein ellers glimrande medieavspelar. Lenke til kommentar
s.a.h Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Når eg tar screenshot og foreksempel lime inn bildet i paint spele filmen av der. Blir ei ruta eg kan sjå filmen inni, å ramma rundt kan eg bevege, og det blir svart. Klare aldri å få et bildet ut av da. 5460472[/snapback] Det er fordi du bruker Print Screen utan å ha slått av hardware\video accleration. Dette kan du gjere på følgande måte: Verktøy -> Innstillinger -> Ytelse og dra heilt ned "Video akslerasjon". Mulig eit par ord ikkje er riktig her, eg har engelsk versjon. Du bør imidlertidig dra opp igjen denne etter du har tatt biletet for at filmar skal kjørast best. Eg har opplevd at eg ikkje får fullskjerm med videoakslerasjon av. Lettaste er etter min meining å laste ned VLC, som for øvrig speler av alt du vil, og er ein ellers glimrande medieavspelar. 5460657[/snapback] Viss det er til meg du meinar, så har eg vlc. Er berre stillbildet eg har problem med. Er ikkje min tråd til å uttrykke problem dette men... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Viss det er til meg du meinar, så har eg vlc. Er berre stillbildet eg har problem med. Er ikkje min tråd til å uttrykke problem dette men... 5460771[/snapback] Var til deg ja, bomma litt desverre. Bruker du Print Screen på tastaturet? Det du må bruke er Snapshot i programmet, du kan trykke Ctrl+Alt+S eller velge "Video" og "Snapshot". Du får bekrefta at bildet er tatt ved at eit lite bilde kjem oppe til venstre på filmen. Den legg imidlertidig ikkje biletet på utklippstavla (som Prt Scrn gjer), men lagrer fila i Mine Dokumenter -> Mine Bilder. Heiter noko som dette: "vlcsnap-985812". Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Det er også en hurtigtast for å ta screen shot i wmp. Klarer ikke å ta igjen hva den var. Men det sikkert noen andre som hva den er. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Det er Ctrl + I. Referanse: Hurtigtastguiden. Lenke til kommentar
bakela00 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Eventuellt kan du bruke PowerDVD til å spille av filmen. Har en veldig enkel funksjon til å ta bilde av filmen.. Har altid funket bra for meg ihvertfall.. powerdvd.bmp Endret 19. januar 2006 av bakela00 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå