Straydog Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Noen som vet hvor man kan få kjøpt det smøret/krydderet som kioskene på kinoer/tivolier/etc bruker på popcornet de produserer? Det smaker diiiigg og hadde vært knall å kunne lage sitt eget popcorn med samme smak Endret 17. januar 2006 av Straydog Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 De sitter nok ikke å smører på hvert maiscorn. Bruker nok smør i kjelen, og kanskje det er kryddret/saltet når de får det. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) ehhh... Jeg regner da med at de benytter et slags kryddersmør som de popper popcornet i, og det er følgelig dette smøret jeg søker etter.... Endret 17. januar 2006 av Straydog Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Dei brukar et spesielt salt. Har sett det bli brukt nokre gongar. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Fleint? Anyway, jeg smaker i alle fall ikke noe annet enn salt egentlig, så er kanskje bare det som er på maiskornene fra før. I tillegg til at dem da har smør (om dette er vanlig smør, veit jeg ikke) i kjelen. Dessuten så tviler jeg på at du får noe godt svar her på forumet, du må nok ta en telefon, tenker jeg da. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Dei brukar et spesielt salt. Har sett det bli brukt nokre gongar. 5455415[/snapback] Er det alt?? Tror det må være noe mer enn bare det, fordi popcornet er ofte litt mer gule enn "vanlig" popcorn som man lager selv..... (?) Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Fleint? Anyway, jeg smaker i alle fall ikke noe annet enn salt egentlig, så er kanskje bare det som er på maiskornene fra før. I tillegg til at dem da har smør (om dette er vanlig smør, veit jeg ikke) i kjelen. Dessuten så tviler jeg på at du får noe godt svar her på forumet, du må nok ta en telefon, tenker jeg da. 5455416[/snapback] Ja, det er jo litt håpefullt, men man vet aldri hvem som ferdes her inne. Spørsmålet er da; hvor kan man henvende seg? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Dei brukar et spesielt salt. Har sett det bli brukt nokre gongar. 5455415[/snapback] Er det alt?? Tror det må være noe mer enn bare det, fordi popcornet er ofte litt mer gule enn "vanlig" popcorn som man lager selv..... (?) 5455430[/snapback] Saltet er gult. Fekk jævlig lyst på popcorn når eg las denne tråden her. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Dei brukar et spesielt salt. Har sett det bli brukt nokre gongar. 5455415[/snapback] Er det alt?? Tror det må være noe mer enn bare det, fordi popcornet er ofte litt mer gule enn "vanlig" popcorn som man lager selv..... (?) 5455430[/snapback] Saltet er gult. Fekk jævlig lyst på popcorn når eg las denne tråden her. 5455448[/snapback] Believe you me - jeg lider av samme lengsel Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 jeg tror ikke saltet er gult... hvorfor får jeg da noen popcorn som er hvite og noen som er gule? de smaker det samme, nesten... de er i hvertfall like salte, men den gule er litt rundere i smaken, litt mer "smørrete". jeg har popcorn-maskin... men ikke med gult popcorn Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg tror helt seriøst det er smøret som dem har i kjelen som gjør det gult... Ahh... hvorfor lages sånne tråder når man ikke er sikker på at alle på forumet har popcorn? *sikle* Lenke til kommentar
AskBurle Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Hos oss (jobber på kinokiosk her i Bergen) bruker vi kokosnøttolje som inneholder betakaroten og et gult finkornet salt. Saltet og oljen er med på å gjøre popcornet gult. Begynner i grunn å bli litt lei popcorn nå. Maisen og oljen er importert inn fra USA, saltet vet jeg ikke helt hvor kommer fra. Saltet kan gi popcornet en helt annen farge. Da vi hadde Shrek-kampanje hadde vi grønt salt, noe som førte til at popcornet ble grønt. Under Bridget Jones 2 skulle vi ha rosa popcorn (huff), og for å få til dette fikk vi rødt salt. Popcornet fikk da en fin spyfarge (oransjeaktig) siden vi fortsatt brukte samme olje som jo skulle gi popcornet en gul farge. Kampanjen ble ingen suksess. Endret 17. januar 2006 av AskBurle Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Hos oss (jobber på kinokiosk her i Bergen) bruker vi kokosnøttolje som inneholder betakaroten og et gult finkornet salt. Saltet og oljen er med på å gjøre popcornet gult. Begynner i grunn å bli litt lei popcorn nå. Maisen og oljen er importert inn fra USA, saltet vet jeg ikke helt hvor kommer fra. Saltet kan gi popcornet en helt annen farge. Da vi hadde Shrek-kampanje hadde vi grønt salt, noe som førte til at popcornet ble grønt. Under Bridget Jones 2 skulle vi ha rosa popcorn (huff), og for å få til dette fikk vi rødt salt. Popcornet fikk da en fin spyfarge (oransjeaktig) siden vi fortsatt brukte samme olje som jo skulle gi popcornet en gul farge. Kampanjen ble ingen suksess. 5455499[/snapback] Takk for svaret!! Men har du mulighet å sjekke om det er mulig for privatmarkedet å få tak i disse varene? Evt få en litt mer konkret varebeskrivelse av ingrediensene! Lenke til kommentar
AskBurle Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Oljen vi bruker kommer i 16 kilos pakker som vi kobler til en slange som igjen fører oljen til popcornkjelen. Oljen er forresten ikke flytende ved romtemperatur og må ligge på en slags varmeplate i noen timer før den blir flytende. Saltet kommer i bøtter på ca 20 kilo. Altså ikke noe for den jevne forbruker. Men: Jeg vet at man på den nå nedlagte Forum Kino hadde små "porsjonspakker" med en liten klump olje, salt og riktig dose mais i som bare var å putte i kjelen. Vet ikke om det går an å kjøpe slike noen sted. Du kan jo gå inn på orville.com, der har de lagt ut noen oppskrifter på forskjellig popcorn. Har sjekket litt på hjemmesiden til Orville Redenbacher, men finner ikke den pakken der. Du kan jo se litt mer på hjemmesiden deres, de har blant annet lagt ut noen oppskrifter på "gourmet popcorn". EDIT: Fant en side hvor de selger de produktene som jeg tenkte på. Chester's Popcorn Store Dersom du scroller ned til Orville's Pour 'N Pop for 6 oz. Popper, så er det slike man brukte på Forum Kino. Disse kan man nok bruke hjemme i en stor gryte. Du får da 36 slike poser for 19.49$. Det følger da altså med en dose kokosnøttolje og "flavoring salt". I tillegg er den visstnok "goof-proof" Eller du kan kjøpe en 35 Pounds (ca 16 kg) Gourmet Popcorn sekk som de store kioskene bruker. En sånn sekk kan gi ca 600 liter med ferdig poppet popcorn. Det morsomme er at vi bruker ca 6 - 10 slike sekker iløpet av en travel søndag. NY EDIT: Ser at de kun shipper innad i USA, men at en kan sende en mail dersom en bor et annet sted i verden. Det er nok ikke sikkert at de gidder å sende en sånn pakke til Norge ... Endret 17. januar 2006 av AskBurle Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Oljen vi bruker kommer i 16 kilos pakker som vi kobler til en slange som igjen fører oljen til popcornkjelen. Oljen er forresten ikke flytende ved romtemperatur og må ligge på en slags varmeplate i noen timer før den blir flytende. Saltet kommer i bøtter på ca 20 kilo. Altså ikke noe for den jevne forbruker. Men: Jeg vet at man på den nå nedlagte Forum Kino hadde små "porsjonspakker" med en liten klump olje, salt og riktig dose mais i som bare var å putte i kjelen. Vet ikke om det går an å kjøpe slike noen sted. Du kan jo gå inn på orville.com, der har de lagt ut noen oppskrifter på forskjellig popcorn. Har sjekket litt på hjemmesiden til Orville Redenbacher, men finner ikke den pakken der. Du kan jo se litt mer på hjemmesiden deres, de har blant annet lagt ut noen oppskrifter på "gourmet popcorn". 5455721[/snapback] Hehe Takk for svaret, jeg får krysse fingrene Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Smart clubben solgte en pakke for en stund sia! Da fikk du med en STOR "eske" som på Kinoen, en spesiel type popcorn og noe rart olje!! Det fikk samma smaken og samma fargen som kino poppis!! men lenge sia de solgte det da Lenke til kommentar
AskBurle Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Ok, det har jeg ikke fått med meg. Straydog: Du sælar vel ikke på etter at du har knytt beinhaugen? Totning? I såfall håper jeg virkelig at jeg har vært til hjelp (så lenge du ikke er fra Kolbu da)! Endret 17. januar 2006 av AskBurle Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Var hos en bekjent en gang, og han hadde noe krydder på popkornet. Vet ikke hva det heter eller hvor det kjøpes, lenge siden jeg så det. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg har sett micropopcorn i butikken "med smørsmak" Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Vultur Gryphus: Dei er ikkje halvparten så god som kinopopcorn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå