Bowman Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) hei tenkte å sette opp trådløst nett fra en kammerat til skolen.. det er ca 300m i luftlinje men det er endel hus og skolen ligger litt ned i en bakke så singnalene må (kansje) gå hjennom en liten haug.. hvordan utstyr anbefales (om dette er mulig..) har sett på dette... ruter. alternativ ruter. (det er denne han vil ha siden den funker som print server.. jeg vil prøve å lage denne antennen.. hva er grensen mellom låvlig og ulåvlig sendestyrke? obs: på skolesiden skal det bare brukes vanlige wlan kort.. (noen anbefalinger?) se bilder for avstand.. jeg klarte såvitt å plokke opp et nett i den blå/grønne ommerådet fra skolen med pcen min som er god til å sniffe etter nett men windows finner nesten ingen... huset hans ligger på en liten høyde.. (det er i den blå sirkelen..) skolen er i den gule... rart det andre bilder ikke vises.... Endret 17. januar 2006 av boman Lenke til kommentar
melsom Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) For det første, dersom du ikke har fri sikt, eller "lettere" fri sikt (som f.eks kun et par trær i veien) så er det u-m-u-l-i-g. Radiosignaler kan ikke gå mirakuløst mellom en haug. Det eneste alternativet ville vært å gått via et punkt begge ender kan se. Å det og bruke kun et vanlig wlan-kort på skolesiden vil heller ikke fungere. Du må nok revurdere dette Eventuelt gå via et annet punkt som jeg sa tidligere. Lovlig sendestyrke er opptil 100mW. Endret 17. januar 2006 av melsom Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) For det første, dersom du ikke har fri sikt, eller "lettere" fri sikt (som f.eks kun et par trær i veien) så er det u-m-u-l-i-g. Radiosignaler kan ikke gå mirakuløst mellom en haug. Det eneste alternativet ville vært å gått via et punkt begge ender kan se. Å det og bruke kun et vanlig wlan-kort på skolesiden vil heller ikke fungere. Du må nok revurdere dette Eventuelt gå via et annet punkt som jeg sa tidligere. Lovlig sendestyrke er opptil 100mW. 5454610[/snapback] takk for svar... dette kjønner jeg ikke helt.. wlanen hos oss går gjennom 2etg. i et solid hus fra litt før krigen... det er ikke akkuratt sikt gjennom gulv/tak.... kan noen forklare dette mer? så det er kanske best å droppe dette da.. men trenger fortsatt en god/kraftig ruter.. hva er forskjellen mellom mW dbi dBm osv..? hva er dette og hva er maks låvlig? noen anbefalinger til ruter, wlan kort til 2 lap-top'er? er villig til å betale litt for det ene kortet... trenger god deking... Edit: eventuelt en god som ikke er så vansklig å modde for ext antenne... Endret 22. januar 2006 av boman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå