mandela Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg bruker bl.a. Picasa2, men dette gjelder flere programmer: Etter å ha redigert bilder i f.eks. photoshop blir datoen skrevet til fila ved lagring slik at redigerte bilder havner helt feil plasser i kronologien. Lurer på om det er noen billige og gode måter å unngå problemet på. Tips? Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Bruk dette gratis prog, Rename It 3.05. Det skifter navn på f.eks alle filer i en mappe. Erstatt dine bilder med riktig dato å vipps så er det gjort. Prog laster du ned HER! Test gjerne med en mappe og noen test filer først. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Takk, ser at programmet du linker til ikke kan forandre på exif data. Attribute magic pro kan gjøre det og er shareware fant jeg ut. Uansett, fikk i allefall fikset de største kronologiske feilene. (det ene kameraet hadde lokal tid stilt inn, 8 timers tidsforskjell mellom 2 kameraer gjør mye rart med kronologien ) Lenke til kommentar
kimare Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Takk, ser at programmet du linker til ikke kan forandre på exif data. Attribute magic pro kan gjøre det og er shareware fant jeg ut. Uansett, fikk i allefall fikset de største kronologiske feilene. (det ene kameraet hadde lokal tid stilt inn, 8 timers tidsforskjell mellom 2 kameraer gjør mye rart med kronologien ) 5454333[/snapback] Exifer gjør jobben og koster deg et postkort. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 fant ut at cpicture, også et gratis program, fikser dette (kanskje på en mer elegant måte enn exifer, men takk for tipset uansett ) "set the filedate to the EXIF date", fungerer glimrende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå