siar Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Hei, Er det noen som kan si meg om det er mulig å sende SMS fra nette og selv bestemme nummeret som vises? eller om noen vet om en side som sender med nummeret ********? Jeg har opplevd å få noen ufyselige meldinger fra dette nummeret og lurer på om de kan være sendt fra internett. Setter stor pris på om noen kan klare å lede meg inn på et spor om hvem det kan være så sender meldingene eller om det er sendt fra en internettside. K (mod: Ikke legg ut telefonnummre) Endret 18. januar 2006 av Ueland Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ja det er mulig å sende meldinger og selv bestemme avsendernummer eller navn. Det er likevel mulig å spore tilbake via meldingssentralen. Du kan jo anmelde det til politiet. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ville annmeldt det. Så får vennen din en lærepenge.. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Husker det var en sak om denne tjenesten, der det ble påpekt faren for nettopp slike tilfeller som dette. Anmeld saken! Lenke til kommentar
siar Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 ja, kan jo anmelde det, men tipper politiet ikke bruker ressurser på slike ting. Tipper det hadde gått et par uker så hadde nok saken blitt henlagt. Skulle så gjerne funnet ut hvem det var. Det må vel finnes en måte å gjøre det på? men takk for tipsene. K Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 For å få tilgang til slike opplysninger så må nok saken være politianmeldt. Lenke til kommentar
zand Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Utrolig sært at noen sender sånne meldinger fra det nummeret når det er et Mobilsvar-nummer hos Telenor. Utfra eieren tviler jeg på at det er vedkommende som har gjort dette så jeg ville nok kontaktet Telenor om det. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Jeg trodde de hadde fjernet muligheten for dette hos de norske mobiloperatørene jeg? Jeg vet at det fortsatt er mulig å sette f.eks. et navn istedetfor nummeret, men det er noen år siden jeg har sett muligheten for å selv velge et falsk avsendernummer, til mobiltelefoner med norske operatører. Tror det er pga. de stengte SMSC gatewayen. Tipper Lurifaksen vet svaret på dette. Endret 18. januar 2006 av jh_ Lenke til kommentar
siar Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) hei igjen, Jeg har fortsatt ikke klart å finne utav dette. Synes ikke det er en alvorlig nok sak for politianmeldelse, men skulle veldig gjerne visst hvem denne personen som sender meldingene er og tatt han/hun for meg skikkelig. Som regel når noen vet hvordan en gjør slike ting er det alltid mange andre som også har kjennskap til det. Jeg kan ikke forstå at denne personen kan noe som ingen andre kan. Så jeg prøver igjen: er det noen som vet hvordan en kan sende sms med avsender nr fjernet. Dette er utrolig irriterende og jeg ønsker å få oppklaring i denne saken. Flere gode forslag mottas med stor takk. K Endret 30. januar 2006 av psilocybe Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Du finner ikke personen med mindre du politianmelder denne personen for å ha sendt ut trakasserende sms. Kanskej denne personen hadde fått seg en "lærepenge" også. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) hei igjen, Jeg har fortsatt ikke klart å finne utav dette. Synes ikke det er en alvorlig nok sak for politianmeldelse, men skulle veldig gjerne visst hvem denne personen som sender meldingene er og tatt han/hun for meg skikkelig. Som regel når noen vet hvordan en gjør slike ting er det alltid mange andre som også har kjennskap til det. Jeg kan ikke forstå at denne personen kan noe som ingen andre kan. Så jeg prøver igjen: er det noen som vet hvordan en kan sende sms med avsender nr ********. Dette er utrolig irriterende og jeg ønsker å få oppklaring i denne saken. Flere gode forslag mottas med stor takk. K 5521112[/snapback] (mod: Ikke legg ut telefonnummre) 5452537[/snapback] Fy fy, ikke legge ut telefonnumre *peke opp* Det høres mer ut som om du er interessert i å lære hvordan man spoofer numre, enn å få en slutt på problemet spør du meg. Hva hjelper det egentlig deg å kunne gjøre det samme? Endret 30. januar 2006 av jh_ Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Tror de fleste nettsider som lar deg bestemme avsender nr har logger over alle sms meldinger som blir sendt ut. Var det et vanlig 8 siffret nummer som var avsender? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg trodde de hadde fjernet muligheten for dette hos de norske mobiloperatørene jeg? Jeg vet at det fortsatt er mulig å sette f.eks. et navn istedetfor nummeret, men det er noen år siden jeg har sett muligheten for å selv velge et falsk avsendernummer, til mobiltelefoner med norske operatører. Tror det er pga. de stengte SMSC gatewayen. Tipper Lurifaksen vet svaret på dette. 5460495[/snapback] De fleste seriøse SMS-leverandører i utlandet har full mulighet for å velge avsendernummer, eller eventuelt tekst. Jeg bruker dette daglig i jobben (firmanavn som avsender), og det fungerer glimrende til alle norske operatører. Vurderte en stund å sette opp en slik SMS-tjeneste via web/java-mobil/pc-applikasjon, men fant ut at det bare ville blitt misbrukt Lenke til kommentar
siar Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 takk, takk. meldingene kommer fra et åtte-siffer nummer ja. de første kom fra det samme nummeret men den siste som kom i går var fra et annet nummer. Jeg må også få lov å tilføye at dette er absolutt ikke for å kunne utnytte dette selv. Grunnen til jeg spør om noen vet om et slik nettsted er for å da kunne kontakte nettstedet og spør om de kan spore avsender, evt. spore ip adresse på jobb-nettverket for å finne ut om noen kan ha brukt denne siden. Er mest sannsynlig en kollega og det gjør arbeidsdagen nokså slitsom. K Lenke til kommentar
janlin Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Tror de flest annonyme serverene ble stengt ganske fort? Blir det iallefall hvis du annmelder det. Men har du forsøkt å se på "egenskaper" til meldingene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå