Gå til innhold

CRC-feil og kopiering av filer


MRN

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har en bærbar PC. Denne har han mista i gulvet og PCen skal angivelig ha flydd flere meter bortover gulvet. Panikkslagen som han var, så ringte han meg og ba meg om å komme bortover. Jeg visste ikke da hva som var galt, men kom meg frem til at harddisken var "syk" og da fortalte han hva som skjedde. Jeg fikk meg PCen hjem og det oppdraget om å redde så mange mp3er som mulig.

 

Problemet er at det er ca. 30-40% av mp3ene som er ødelagt, CRC-feil. (Føles sånn. Flytta 17 filer, og 8 av de var ødelagt, og det var kun én mappe. En annen hadde f.eks bare 4-5.)

 

Jeg har prøvd å defragge med Windows sitt program, men Windows melder ifra om det første feilen og "stikker av". Prøvde å installere et annet defragmenteringsprogram, men installasjonen blir ikke fullført. Prøvde å installere FTP-program (FileZilla), men heller ikke denne installasjonen blir fullført.

 

Jeg sitter med et vindu foran meg, merker av 20 filer og prøver å kopiere. Etter to minutter kommer Windows opp med en "sirkulerende overflødighetskontroll", CRC. Og jeg må merke av den aktuelle filen og prøve på nytt, klikke "Ja til alle" og prøve på nytt. Dette er en kjedelig prosess. Finnes det en annen måte å gjøre det på? F.eks at Windows merker av de ødelagt filene automatisk eller noe sånt fantastisk. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det kommer en fil med CRC-feil, så sletter jeg den filen og markerer og prøver å kopiere på nytt. Mister jeg markingen ved enkelklikk (touchpaden til bærbare PCen er følsomme), så slipper jeg å markere av filen to ganger. Jobben ble nå litt lettere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...