reds Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) *foreldet materiale* Endret 14. oktober 2009 av Marius E Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Denne var jo litt morsom da! Skal linke til den i FAQen min når jeg har tid.. Lenke til kommentar
reds Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Takker, Glisevask. Lenke til kommentar
Mike259 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hvor Mye Koster en Diamantskjærer da ? vurderer og gjøre det derre hehe ser så utroli fedt ut. første gang jeg så din så trodde jeg du hadde det jævla syke hovedkortet og sånnt hehe Lenke til kommentar
reds Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Jeg er ikke sikker på prisen på glasskuttere, jeg har arvet min etter farfaren min. Takk for positive tilbakemeldinger! Edit: Sykt hovedkort, ja! hehe... bra effekt, skjønner jeg... Endret 14. januar 2006 av Marius E Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg kunne kjøpe en kutter på glassmestern til ca. 100kr. Lenke til kommentar
reds Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg kunne kjøpe en kutter på glassmestern til ca. 100kr. 5437670[/snapback] 100,- kr for en kutter er ikke ille! Lenke til kommentar
chase Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Veldig stilig, vurdere å gjøre noe lignende på min Hvor får du tak i speil da? litt stort et som man kan lage en del av Bra guide Petter Lenke til kommentar
reds Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Takker for tilbakemeldinger. Speil får du tak i hos din nærmeste glassmester for en rimelig penge. Han kan også utføre skjæring for deg etter ønskede mål, muligens mot betaling. Mitt motto: Selvgjort er velgjort, altså gjør det selv! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Bare spør glassmesteren om du kan ta noe speil fra containeren Lenke til kommentar
reds Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Bare spør glassmesteren om du kan ta noe speil fra containeren 5438779[/snapback] Ja, det kan du også. Men det er ikke sikkert det er hele\brukbare biter der heller. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Ohhh, najs guide denne her. Tror jeg ble inspirert til å plasere speil i bunnen på moden min også da Hehe, tror vi har glasskuter fra før Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Så risser du den frem og tilbake til du kommer gjennom den blanke delen av speilet. Dette er feil en skal ikke risse frem og tilbake, da ødlegger du skjærern . Dette er måten å gå frem på, når du skal skjære glass: ¤ Legg glasset på ett plant underlag. ¤ Mål til glassruten med ca 5 mm klaring på kort og langside. Bruk glasskjæreren med jevnt trykk og drag. ¤ Glasset knekkes med et fast og jevnt trykk over en kant. Eller du kan kakke med skjærern på baksiden av glasset til de bristr. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ang. speil i containerne, så kan du finne store biter, kanskje over en kvadratmeter om du er heldig. Ta med noe du kan ha speilet i Lenke til kommentar
reds Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Så risser du den frem og tilbake til du kommer gjennom den blanke delen av speilet. Dette er feil en skal ikke risse frem og tilbake, da ødlegger du skjærern . Dette er måten å gå frem på, når du skal skjære glass: ¤ Legg glasset på ett plant underlag. ¤ Mål til glassruten med ca 5 mm klaring på kort og langside. Bruk glasskjæreren med jevnt trykk og drag. ¤ Glasset knekkes med et fast og jevnt trykk over en kant. Eller du kan kakke med skjærern på baksiden av glasset til de bristr. 5455687[/snapback] Oppdaterte første post, Snekker'n. Takk for tips. Jeg gjorde akkurat det jeg sa fra begynnelsen med godt resultat i allefall. Mvh. Marius E Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Kult dette da! Jeg vurderer å gjøre det samme selv bare med et litt større speil =) Lenke til kommentar
reds Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Kult dette da!Jeg vurderer å gjøre det samme selv bare med et litt større speil =) 5458571[/snapback] Hvis du er forsiktig, går det nok bra! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Så risser du den frem og tilbake til du kommer gjennom den blanke delen av speilet. Dette er feil en skal ikke risse frem og tilbake, da ødlegger du skjærern . Dette er måten å gå frem på, når du skal skjære glass: ¤ Legg glasset på ett plant underlag. ¤ Mål til glassruten med ca 5 mm klaring på kort og langside. Bruk glasskjæreren med jevnt trykk og drag. ¤ Glasset knekkes med et fast og jevnt trykk over en kant. Eller du kan kakke med skjærern på baksiden av glasset til de bristr. 5455687[/snapback] Oppdaterte første post, Snekker'n. Takk for tips. Jeg gjorde akkurat det jeg sa fra begynnelsen med godt resultat i allefall. Mvh. Marius E 5458550[/snapback] Joda du vil få kuttet glasset,men du ødlegger skjærer`n og om du studerer kuttet etterpå vil du se at det er ujevn/hakkete i bruddflaten . Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg har jobbet på et rammeverksted en gang, og der dyppet vi skjæreren i terpentin før vi skar. Da ruller den mye lettere, og varer mye lenger. Lenke til kommentar
colt Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har jobbet på et rammeverksted en gang, og der dyppet vi skjæreren i terpentin før vi skar. Da ruller den mye lettere, og varer mye lenger. 5464187[/snapback] Det er sant, den holder mye lenger hvis den dyppes i terpentin eller white spirit.. da skjærer den mye lettere også. Lærte dette på skolen for en stund tilbake.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå