Gå til innhold

Sannheten bak diskusjon.no's logo?! **LØST**


Goliath

Anbefalte innlegg

Har mannen avbildet på en av ESA's (European Space Agency) mange websider..

 

megaphone_L.jpg

Copyright 2000 - 2006 © European Space Agency. All rights reserved.

 

..lånt bort sin silhouette/skygge til Diskusjon.no's offisielle logo gratis..

 

diskusjon.no-logo.png

 

..med tanke på at bildet er copyrighted hos ESA mon tro?

 

 

Animasjon

 

hwbustet.gif

 

 

 

Konklusjon:

Designeren har ikke benyttet seg av ESA sin grafikk som utgangspunkt for logoen, men logoen vår er basert på eksempelgrafikk hentet fra et grafikkarkiv som igjen har benyttet seg av ESA. Nå når vi har blitt gjort oppmerksom på dette vil vi selvsagt endre logoen slik at det ikke er tvil om logoens opphav.
Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke vet jeg, men jeg har tatt det opp internt og bedt de som steller med slikt om å komme med en kommentar. Kjenner jeg de som har ansvaret for dette rett, er det ikke snakk om noe ulovligheter, men en skal ikke se bort fra at arbeidsuhell kan skje selv i de beste familier. Men det vil tiden vise.

 

Edit: De kan jo for den saks skyld være ESA som har kopiert fra diskusjon no?

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Ikke vet jeg, men jeg har tatt det opp internt og bedt de som steller med slikt om å komme med en kommentar. Kjenner jeg de som har ansvaret for dette rett, er det ikke snakk om noe ulovligheter, men en skal ikke se bort fra at arbeidsuhell kan skje selv i de beste familier.  Men det vil tiden vise.

 

Edit: De kan jo for den saks skyld være ESA som har kopiert fra diskusjon no?

5435692[/snapback]

 

Etter copyrighten å dømme så har de vel hatt den logoen siden 2000?

 

edit:

 

Har kanskje ikke så mye å si det som står der, men jeg ville ha denne i mine innlegg :p

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Designeren har ikke benyttet seg av ESA sin grafikk som utgangspunkt for logoen, men logoen vår er basert på eksempelgrafikk hentet fra et grafikkarkiv som igjen har benyttet seg av ESA. Nå når vi har blitt gjort oppmerksom på dette vil vi selvsagt endre logoen slik at det ikke er tvil om logoens opphav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...