chase Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Hei Har en Hiper PSU som er fin og jeg er fornøyd med den, men hvorfor ikke lage den ekstra fin? (in my opinion) La oss ta det første først: På min Hiper er det allerede strømper/sleeves på, derfor er det ingenting om det i denne guiden, hvis dere ikke har krympestrømper på kablene- hopp over trinnene som viser at man tar av krympestrømpen (vil ikke at noen skal ta av isolasjonen på kablene ) Molex: Utgangspunktet: Jeg begynner med å ta av molex kontakten (verktøy: Toolx) Step: By step: Nå som du har fått denne av, er det av med krympestrømpen (hvis du har) Off it goes:D (brukte en saks og klippet av) Nå tar du litt krympestrømpe, kutter opp passende lengde (brukte Ø4mm) Så trer du den innpå Krymper den Og fortsetter til du har dette, kutt opp krympestrømpe som skal over alle sammen Tre den over Nå er du klar til å krympe: Voila! Bla da litt penere, hva? ATX-kontakt: En ting som var litt dumt: Men man tar det man har: Begynn med en ATX-kontakt med ledning: Det er alltid lurt å merke opp hvor kablene skal når kontakten skal på igjen, jeg brukte denne metoden: Ut med ledningene: Der ja! Før jeg var kommet så langt som dette hadde jeg tatt innpå den store krympestrømpen og tatt krympestrømpe på alle de svarte kablene der, som jeg gjorde med molexen. Nesten halvveis: Nå er det bare den store krympestrømpen igjen: *Ferdig!* I UV-lys: skal prøve med et litt annet "design" på ATX-kontakten, dette blir oppdatert her og i worklogen min (se sigg), så følg med! I tillegg kan jeg si at jeg brukte en varmepistol, har ikke prøvd hårføner eller lighter, jeg vet at andre har brukt den, men jeg vil gjerne at dere ikke poster at det funker, si heller noe om guiden' Petter Endret 15. januar 2006 av chase 2 Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Stilig, likte denne ja. Kanskje jeg vil forsøke noe lignende hvis jeg gidder å sleeve kablene mine Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Å takk for tipsene, disse kommer godt med. Goda, hårføner funker sånn ca. ok. Men det tar evigheter før det krymper, i hvertfal med våres hårføner. Og lighter funker også ganske bra, bare pass på å ikke komme for nært når du skal krympe. Kan lett bli stygge merker som ser svid ut! Tusen takk for tipsene igjen. Skal jeg poste bilder av mine ferdig krympete kymper her da? Edit: Hvor kjøpte du de krymperne da? Jeg vil også ha sånn i min sleeving! Endret 13. januar 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
chase Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 I tillegg kan jeg si at jeg brukte en varmepistol, har ikke prøvd hårføner eller lighter, jeg vet at andre har brukt den, men jeg vil gjerne at dere ikke poster at det funker, si heller noe om guiden' Petter 5433711[/snapback] Goda, hårføner funker sånn ca. ok. Men det tar evigheter før det krymper, i hvertfal med våres hårføner. Og lighter funker også ganske bra, bare pass på å ikke komme for nært når du skal krympe. Kan lett bli stygge merker som ser svid ut! 5434092[/snapback] Litt flisespikkeri her Kjøpte de på biltema, clas har samme også. Brukte Ø4 mm, passa perfekt, går sikkert å bruke Ø3 mm hvis de har. Du må gjerne poste bilder av din sleeving Petter Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Fabelaktig! Helt elementært når man tenker seg om.. Så mye finere ut etterpå, sånt liker jeg å lese og se! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Såg kjekke ut dei Molex-pluggane dine, antar det er den typen Microplex fører? Er dei lette å operere? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Perfeksjonist! Og det er sånn jeg liker det Tar imot tipset med åpne armer, selv om jeg ikke skal sleeve resten av PSU'en min på en god stunt kan jeg tenke meg (MIST 500W) Lenke til kommentar
chase Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Såg kjekke ut dei Molex-pluggane dine, antar det er den typen Microplex fører? Er dei lette å operere? 5434431[/snapback] Det er de som følger med Ac ryan PSU modde-settet, virker veldig grei for meg Perfeksjonist! Og det er sånn jeg liker det Tar imot tipset med åpne armer, selv om jeg ikke skal sleeve resten av PSU'en min på en god stunt kan jeg tenke meg (MIST 500W) 5434689[/snapback] Hehehehe, bare klødde i fingrene etter å modde noe, og hvorfor ikke det lille ekstra? kjedelig med en PSU som ikke engang er moddet Petter Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Denne tråden burde bli sticky.. Fin guide.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Denne tråden burde bli sticky..Fin guide.. 5434931[/snapback] Helt enig! *Rapportert* Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Denne tråden burde bli sticky..Fin guide.. 5434931[/snapback] Har vi ikke nok? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Enig med Zevs_! Men forøvrig en god guide, men men.. Lenke til kommentar
chase Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Personlig var ikke planen med denne at den skulle bli sticky, men jeg har en god ide. Siden vi allerede har en god casemod guide, kan ikke bare glisevask legge en link til denne posten elns i sin "Casemods FAQ" Så er problemet løst Petter Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 En god ide chase.. Der har vi løsningen.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Kan ta å linke til alle guider i FAQen, smart! Lenke til kommentar
chase Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Har lagt til om ATX også nå Petter Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har lagt til om ATX også nå Petter 5444909[/snapback] Toppers Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Tror vi kan kaste på denne threaden en sticky Og hvis threadstarter hadde orket å suplementere med en liten guide til hvordan man kabelkrymper en vanlig PSU (for de som ikke har Hiper'n ) så hadde vel det vært helt perfekt Lenke til kommentar
chase Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Tror vi kan kaste på denne threaden en sticky Og hvis threadstarter hadde orket å suplementere med en liten guide til hvordan man kabelkrymper en vanlig PSU (for de som ikke har Hiper'n ) så hadde vel det vært helt perfekt 5462554[/snapback] Det kan jeg sikkert gjøre vettu, har et sleeve kit her og en PSU som trenger en sleeving. Skal få se når jeg kan få gjort det Takk for ros og sticky Petter Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Er de blåe kontaktene kjøpt ved siden av, eller fulgte de med Hiper'n? Lurer på dette ang. om jeg kan skifte ut MOLEX kontaktene på min 1 år gamle CWT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå