Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC, men ikke signal til skjermen


Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp gått til innkjøp av:

 

Club3D Geforce 6800GT 256MB 256MB GDDR3/ TV-ut/Dual DVI/SLI

 

AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED Socket 939 1MB cache "San Diego"

 

Kingston 1024MB 400MHz DDR PC3200 Non-ECC CL 3, kit med 2 stk. 512MB

 

Asus A8N-E nForce4 S-939 ATX ,S-ATA,GbLAN,Lyd, Dual-DDR, PCIe

 

PC'en starter opp, viftene går, lyset på skjermkort og hovedkort lyser, alt ser ut til å funke bare det at det lyser oransje på skjermknappen, og ikke grønt. Altså får jeg ikke opp skjermbilde. Strømmen til skjermkortet, alt er koblet til. JEg vet at dette kan være RAM'en sin skyld, men uansett hvor jeg setter brikkene får jeg det ikke til å virke. Kan det være at jeg har kjøpt feil RAM? Tviler egentlig, men det kan jo alltids være slik. Og ja, jeg har brikkene i de blå slots'ene. Problemet er relativt stort, og jeg hadde håpet på en rask løsning som gjør alle glade.

 

Takker for alle slags svar! :)

 

Edit: Jeg hadde dette problemet i starten, men da var det fordi skjermkortet ikke satt ordentlig nede i sporet (har ikke kabinett for øyeblikket, så delene ligger inne i skrivebordet), men dette løste seg. Så skulle jeg formatere disken (den jeg sitter på nå, er nemlig egentlig en oppgradering), men på 97% hang maskina seg. Etter en stund restarta jeg den, og siden har jeg ikke fått skjermbilde. Formaterte den helt og installerte windows på nytt på maskina jeg sitter på nå.

 

Edit2: Altså, jeg skal ha harddisken jeg sitter på nå på den nye maskina. ETter litt surfing rundt her ser jeg at det er mange med samme problem som meg, noe som er surt siden jeg ikke ser en løsning rundt her.

 

Legg meg gjerne til på msn hvis du vil hjelpe; [email protected]

Endret av Rimi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar :)

 

Tviler på at det vil hjelpe å kjøre den cd'en, siden problemet er at skjermen ikke får signal om at pc'en er på. Altså står den Standby-modus, og led-ed på knappen lyser oransje. Skjermen funker bra, sitter med den nå på mitt 6600 GT, og sitter også på harddsken jeg skal bruke. Som er nyformatert. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg tar utnytte av bumperetten på forumet, siden dette er et meget stort problem. Ingenting er feilkoblet, trippelsjekket hver eneste gang, skjermen får rett og slett ikke signal. Så, jeg lurer på, i teorien skal det jo kunne gå å installere noen drivere til hovedkort, etc på denne maskina her nå som gjør at jeg muligens får et pokkers skjermbilde, og så formaterer jeg og installerer windows på nytt hvis det går?

 

*Fortvilet*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tok kontakt med Nesthop, sendte delene tilbake og det var hovedkortet det var noe galt med (antakelig det faktum at det var bøyd). Nå har de sendt nytt hovedkort og de andre delene tilbake, og i morgen kommer vel pakken fram. Fantastisk support, og kort tid på behandling av feilen. Anbefaler Netshop på det varmeste! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...