kelmesport Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Akkurat nå holder jeg på å montere et ASUS s939 SLI premium hoverkort i kabinettet mitt. Det er sikkert et dumt spørsmål, men blir det ikke fullt av kortslutninger under hoverkortet når jeg bare "legger" det i kabinettet å skruer det skikkelig fast. Det blir jo ikke annet enn metall under hoverkortet liksom. Trenger svar fort Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 I kabinettet ditt (ene siden tenker jeg) har du sikkert mange små "tårn" med gjenger i! Visst du forsker litt på disse, ser du at hullene (ikke alle) på hovedkortet passer overens med disse "tårne" i kabinettet! HK skal alltså montere s på disse. Grunnen er selvfølgelig at hovedkortet IKKE skal ligge direkte mot selve kabinettet! Håper dette hjalp litt! Lenke til kommentar
kvase Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) det er en slik sak som stikker opp her i kobber det er prat om nederst til venstre foreslår samtidig og lese dette om pc bygging http://www.hardware.no/guider/annet/pc-bygging/9369 eventuelt http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...44F73535B296EAA Endret 13. januar 2006 av kvase Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Hva med ram-brikkene. Det er 2 blå slotter og 2 svart. Jeg har kjøpt dual channel brikker 2 stk. Skal begge disse settes i de blå, eller skal den ene i blå å den andre i svart. Det ser nesten ut som at de skal settes i hver sin farge, pga av slottene på hovedkortet står sammens 2 og 2, sort og blå side om side Lenke til kommentar
kvase Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 du må jo lese manualen for ditt hovedkort det hjelper deg mye Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 du må jo lese manualen for ditt hovedkort det hjelper deg mye 5431402[/snapback] Støtter siste taler.... og så vil jeg *sterkt fråråde* at en som har så liten kunnskap setter igang med å montere hk/cpu/ram...dvs. "bygge en data". Søk hjelp hos en som har gjort det noen ganger... eller start med å demontere/montere en utrangert PC først.. Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 du må jo lese manualen for ditt hovedkort det hjelper deg mye 5431402[/snapback] Støtter siste taler.... og så vil jeg *sterkt fråråde* at en som har så liten kunnskap setter igang med å montere hk/cpu/ram...dvs. "bygge en data". Søk hjelp hos en som har gjort det noen ganger... eller start med å demontere/montere en utrangert PC først.. 5431525[/snapback] Støttes. Tror du bør søke litt hjelp. det kan bli en dyr erfaring ellers. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Man trenger bare å lese litt her inne på forumet, og kanskje har byttet ut/oppgradert diverse ting i en PC før, så klarer man det. Jeg hadde bare de erfaringene før jeg bygde min første (og hittil eneste) PC. Den PC er det ingenting galt med. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Det er ikke alle kabinetter som krever at man benytter såkalte avstandskruer mellom hovedkort og bakplate. Det er "ferdig opphøyde tårn" til å skru fast mobo i. (kabinettet er et In-Win 720c) Endret 13. januar 2006 av Hotbox Lenke til kommentar
Larsen0210 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Hvilket kabinett er det du skal montere i? Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Da var pc`n fiks ferdig. Men det er ett problem: Biosen finner ikke SATA-hdd. Har nettopp satt sammen en gamer-PC, så den er splitter ny. Oppstarten gikk greit, det eneste problemet er altså at BIOS ikke finner harddisken. Merkelig nok får jeg til å starte installasjonen av windows xp, og harddisken arbeider. men Det stopper helt opp når windows er "loadet" og er klar for å installeres, altså når man kommer til valg av partisjon/formatering osv. Alt sammen ender opp med blue-screen når jeg da trykker enter, for det er jo ingen hdd der. noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
reds Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Prøv å innstallere SATA-driverne. Standard problem. Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Hvordan installerer jeg SATA-driverne uten hdd? Lenke til kommentar
tor_bjarne Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Fulgte det kansje med en diskett med sata driverene? Gjør det på nye hovedkort i allefall Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 det store spørsmålet! : har du diskettstasjon ? ;P Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Selvfølgelig har jeg ikke diskettstasjon, trodde ikke det skulle være nødvendig i 2006. Det følger ikke med noen driver-diskett når du kjøper ett nytt ASUS SLI PREMIUM s939 hovedkort, bare en driver-CD som visstnok skal klare å lage en slik diskett til deg. Men det hjelper svært lite når man ikke har diskettstasjon. Uansett så er problemet løst ved å bytte S-ata sokkel på hovedkortet. Hvis ikke måtte jeg har brukt "Nlite" slik at jeg kune ha laget en ny windows-installasjon der driverne da ble inkluderte. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Det var nok bare feil S-ATA port, ikke alle er native S-ATA. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Du har 4 koblinger merket SATA_RAID der skal du ikke koble harddisken med mindre du planlegger å kjøre i RAID. Du har også 4 koblinger merket SATA. Der skal du sette den! Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Ja, det var det jeg også fant ut til slutt Lenke til kommentar
iznog00d Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Du lærer så lenge du tør prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå