Gå til innhold

montering av hovedkort

kelmesport

Anbefalte innlegg

Akkurat nå holder jeg på å montere et ASUS s939 SLI premium hoverkort i kabinettet mitt. Det er sikkert et dumt spørsmål, men blir det ikke fullt av kortslutninger under hoverkortet når jeg bare "legger" det i kabinettet å skruer det skikkelig fast. Det blir jo ikke annet enn metall under hoverkortet liksom. Trenger svar fort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I kabinettet ditt (ene siden tenker jeg) har du sikkert mange små "tårn" med gjenger i! Visst du forsker litt på disse, ser du at hullene (ikke alle) på hovedkortet passer overens med disse "tårne" i kabinettet! HK skal alltså montere s på disse. Grunnen er selvfølgelig at hovedkortet IKKE skal ligge direkte mot selve kabinettet!

Håper dette hjalp litt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva med ram-brikkene. Det er 2 blå slotter og 2 svart. Jeg har kjøpt dual channel brikker 2 stk. Skal begge disse settes i de blå, eller skal den ene i blå å den andre i svart. Det ser nesten ut som at de skal settes i hver sin farge, pga av slottene på hovedkortet står sammens 2 og 2, sort og blå side om side

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
du må jo lese manualen for ditt hovedkort det hjelper deg mye

5431402[/snapback]

Støtter siste taler.... og så vil jeg *sterkt fråråde* at en som har så liten kunnskap setter igang med å montere hk/cpu/ram...dvs. "bygge en data". Søk hjelp hos en som har gjort det noen ganger... eller start med å demontere/montere en utrangert PC først.. :ohmy:

Lenke til kommentar
du må jo lese manualen for ditt hovedkort det hjelper deg mye

5431402[/snapback]

Støtter siste taler.... og så vil jeg *sterkt fråråde* at en som har så liten kunnskap setter igang med å montere hk/cpu/ram...dvs. "bygge en data". Søk hjelp hos en som har gjort det noen ganger... eller start med å demontere/montere en utrangert PC først.. :ohmy:

5431525[/snapback]

Støttes. Tror du bør søke litt hjelp. det kan bli en dyr erfaring ellers.

Lenke til kommentar

Det er ikke alle kabinetter som krever at man benytter såkalte avstandskruer mellom hovedkort og bakplate. Det er "ferdig opphøyde tårn" til å skru fast mobo i. (kabinettet er et In-Win 720c)

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar

Da var pc`n fiks ferdig. Men det er ett problem: Biosen finner ikke SATA-hdd. Har nettopp satt sammen en gamer-PC, så den er splitter ny. Oppstarten gikk greit, det eneste problemet er altså at BIOS ikke finner harddisken. Merkelig nok får jeg til å starte installasjonen av windows xp, og harddisken arbeider. men Det stopper helt opp når windows er "loadet" og er klar for å installeres, altså når man kommer til valg av partisjon/formatering osv. Alt sammen ender opp med blue-screen når jeg da trykker enter, for det er jo ingen hdd der. noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har jeg ikke diskettstasjon, trodde ikke det skulle være nødvendig i 2006. Det følger ikke med noen driver-diskett når du kjøper ett nytt ASUS SLI PREMIUM s939 hovedkort, bare en driver-CD som visstnok skal klare å lage en slik diskett til deg. Men det hjelper svært lite når man ikke har diskettstasjon.

Uansett så er problemet løst ved å bytte S-ata sokkel på hovedkortet. Hvis ikke måtte jeg har brukt "Nlite" slik at jeg kune ha laget en ny windows-installasjon der driverne da ble inkluderte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...