:---{D Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg lurer på om jeg har sett det på forumet her før, en som hadde en avatar der det stod hva personen hørte på. Hvordan lager man det? Bruker iTunes nå btw, så det hadde vært best om jeg kunne få hjelp til det. Om ikke det går så er det fint om jeg får hjelp til andre medieavspillere (Vet ikke om dette er riktig kategori å poste i. Om det er feil, skal jeg få tak i en moderator som kan flytte den) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) (Bare en liten notis: Samtlige dynamisker havner i mitt adblock-filter, slike er bare irriterende) For å lage en slik avatar må du først lage et script som kan hente ut informasjon. Informasjonen må sannsynligvis hentes ut fra en plugin eller lignende, og deretter må du generere et bilde av dette. EDIT: Leif var innom Endret 12. januar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Så først må en lage noe lignende last.fm greia? Går ikke ann å bruke noe av dette?dette? Det er ikke noe siste spilte, men 10 siste spilte. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Du må lage et dynamisk bilde som henter ut informasjonen fra audioscrobbler eller liknende plugin. DU finner sikkert noe om du søker på google eller ser på wikien til as.. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Skulle hatt noe lignende selv. Har noen funnet ut noe? Edit: 1800 innlegg Endret 14. januar 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
uranus Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Du kan kanskje se på et problem - hjelp - løsning tråd jeg laget en stund siden da jeg laget avataren min, så fikse noe utifra det. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=474997 Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hvis du søker på f.eks. "now playing" winamp i google, vil du raskt få (veldig) gode treff på akkuratt det du lurer på.. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Med GD funksjonene i PHP kan du generere et bilde. Lag PHP skriptet ditt, så lager du en tekstfil med navnet ".htaccess" som du lagrer i samme mappe som PHP skriptet ditt. Legg til disse linjene i ".htaccess": RewriteEngine On RewriteBase / RewriteRule ^mittbilde.gif /mappe/filnavn.php [QSA,L] Det koden (eller konfigurasjons direktivene) over gjør er å omskrive "mittbilde.gif" til "/mappe/filnavn.php" slik at nettleseren tror den henter en bildefil. Du må passe på at du har med: header("Content-type: image/gif"); øverst i PHP skriptet ditt. - Takker for meg! Endret 14. januar 2006 av saivert Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Om du bruker last.fm, kan du jo hente ut data derifra. http://audioscrobbler.net/data/ Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Hvis du søker på f.eks. "now playing" winamp i google, vil du raskt få (veldig) gode treff på akkuratt det du lurer på.. 5439094[/snapback] Det er snakk om å få vise hva du spiller i iTunes i avataren.Om du bruker last.fm, kan du jo hente ut data derifra.http://audioscrobbler.net/data/ 5439941[/snapback] Flott. Les første post en gang til. Takker for all hjelp. Jeg er helt ny med PHP, og skjønner ingenting. Endret 15. januar 2006 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Det er snakk om å få vise hva du spiller i iTunes i avataren. Da bør du søke på "now playing itunes" Da fikk jeg f.eks. følgende treff. Har ikke testet det på noen måte, men etter en rask titt ser det ut som det er noe som kan hjelpe deg på vei. Ellers kan jeg si at det er veldig lett å få det til å fungere med winamp. (som jeg refererte til tidligere) Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Det er snakk om å få vise hva du spiller i iTunes i avataren. Da bør du søke på "now playing itunes" Da fikk jeg f.eks. følgende treff. Har ikke testet det på noen måte, men etter en rask titt ser det ut som det er noe som kan hjelpe deg på vei. Ellers kan jeg si at det er veldig lett å få det til å fungere med winamp. (som jeg refererte til tidligere) 5444386[/snapback] Søkte på dette jeg også og fant samme siden, ettersom at jeg ikke skjønner noe av PHP, spurte jeg her. Den plug-in tingen var noe man måtte betale for. Endret 15. januar 2006 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 *En liten bump* Ingen som kan hjelpe til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå