Gå til innhold

Iran brøt atom-segl, hva nå ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette har ligget i kortene en stund. Nå kan konflikten virkelig eskalere.

 

Regner med at Israel ikke vil sitte på laurbærene og tollerere dette.

5418213[/snapback]

 

Det er vel det jeg fykter mest,at Israel skal blande seg inn.

Desverre tror jeg at om det skjer så er det å helle bensin på bålet, her må vel de mektigste nasjonene ta over og Israel holde kjeft.

Lenke til kommentar
Dette har ligget i kortene en stund. Nå kan konflikten virkelig eskalere.

 

Regner med at Israel ikke vil sitte på laurbærene og tollerere dette.

5418213[/snapback]

 

Det er vel det jeg fykter mest,at Israel skal blande seg inn.

Desverre tror jeg at om det skjer så er det å helle bensin på bålet, her må vel de mektigste nasjonene ta over og Israel holde kjeft.

5418251[/snapback]

 

Den dagen Israel holder kjeft er vel den dagen det begynner å snø i helvete. De har nok en alt for trist historie, med den erfaring det tilsier, at de holder kjeft når de føler seg truet. Og jeg forstår også om de velger å snakke ut denne gangen. Men det håper jeg forblir på det diplomatiske plan.

 

Om noen skal reagere kraftigere så bør det være andre nasjoner. Men nå har jo ikke Frankrike, Tyskland og England nådd frem, så det ser vanskelig ut. Men for all del, kan godt være Iran ikke ønsker annet enn atomkraft, selv om europeisk etteretning tilsier annet.

Lenke til kommentar
Desverre tror jeg at om det skjer så er det å helle bensin på bålet, her må vel de mektigste nasjonene ta over og Israel holde kjeft.

5418251[/snapback]

 

Så kan vi alle hate USA igjen, fordi FN er for passiv til å gjøre noe uansett. USA leker verdenspoliti!!

5418320[/snapback]

 

Har ingenting med det å gjøre,å begynne å blande inn en ulovlig invasjon i Irak her blir feil og det er heller ikke det vi snakker om.

Det som må til her er at de største nasjonene som usa,Tyskland,Frankrike,Sovjet og England starter et gigantisk diplomatisk press på Iran,så får vi håpe det er nok.

Når jeg så sier at Israel bør holde kjeft er det fordi det er en kjent sak at disse to landene er sterkt uenig og at det kan forværre siuasjonen om de blander seg inn.

Lenke til kommentar
Desverre tror jeg at om det skjer så er det å helle bensin på bålet, her må vel de mektigste nasjonene ta over og Israel holde kjeft.

5418251[/snapback]

 

Så kan vi alle hate USA igjen, fordi FN er for passiv til å gjøre noe uansett. USA leker verdenspoliti!!

5418320[/snapback]

 

Har ingenting med det å gjøre,å begynne å blande inn en ulovlig invasjon i Irak her blir feil og det er heller ikke det vi snakker om.

Det som må til her er at de største nasjonene som usa,Tyskland,Frankrike,Sovjet og England starter et gigantisk diplomatisk press på Iran,så får vi håpe det er nok.

Når jeg så sier at Israel bør holde kjeft er det fordi det er en kjent sak at disse to landene er sterkt uenig og at det kan forværre siuasjonen om de blander seg inn.

5418363[/snapback]

 

Men dette bringer jo opp et interessant spørsmål. Skal vi la fordommene gå forran alt, og være "sikkre" på at Iran kommer til å bruke dette til atomvåpen, eller at de utnytter teknologien til kjernekraft? For så vidt jeg vet, så er det kun spekulasjon at Iran nå kommer til å tilegne seg atomvåpen.

"We know *biip* got weapons of mass destruction" - Virker dette kjent?

Lenke til kommentar
Desverre tror jeg at om det skjer så er det å helle bensin på bålet, her må vel de mektigste nasjonene ta over og Israel holde kjeft.

5418251[/snapback]

 

Så kan vi alle hate USA igjen, fordi FN er for passiv til å gjøre noe uansett. USA leker verdenspoliti!!

5418320[/snapback]

 

Har ingenting med det å gjøre,å begynne å blande inn en ulovlig invasjon i Irak her blir feil og det er heller ikke det vi snakker om.

Det som må til her er at de største nasjonene som usa,Tyskland,Frankrike,Sovjet og England starter et gigantisk diplomatisk press på Iran,så får vi håpe det er nok.

Når jeg så sier at Israel bør holde kjeft er det fordi det er en kjent sak at disse to landene er sterkt uenig og at det kan forværre siuasjonen om de blander seg inn.

5418363[/snapback]

 

Men dette bringer jo opp et interessant spørsmål. Skal vi la fordommene gå forran alt, og være "sikkre" på at Iran kommer til å bruke dette til atomvåpen, eller at de utnytter teknologien til kjernekraft? For så vidt jeg vet, så er det kun spekulasjon at Iran nå kommer til å tilegne seg atomvåpen.

"We know *biip* got weapons of mass destruction" - Virker dette kjent?

5418382[/snapback]

 

Tja det kan du si og det er sikkert mange meninger om det, ingen har vel rett til å nekte dem å bruke kjernekraft til fredelige formål,men på den annen side er det kort vei derfra til å anskaffe atomvåpen, noe vi erfarte bla i Israel.

Hva med en avtale som ble en mellomting,feks at de kunne bruke dette til fredelige formål forutsatt en sterk vestlig kontroll? om det er mulig er dog ikke jeg kompetent til å svare på.

Lenke til kommentar

Iran har flere ganger ytret et sterkt ønske om å utslette Israel, så israelerne skal aldeles ikke holde kjeft. De mer å si i denne saken enn det du har.

 

Selv håper jeg på en diplomatisk løsning som innebærer at Iran gir opp sitt atomprorgam for godt. Desverre tror jeg mulighetene for det er minimale, så da håper jeg at USA sammen med FN går inn i Iran med millitærmakt og ødelegger atomannleggene deres. Hvis ikke er det garantert at Israel selv kommer til å bombe de i stykker ettersom alternativet er å bli nuket.

Lenke til kommentar
Iran har flere ganger ytret et sterkt ønske om å utslette Israel, så israelerne skal aldeles ikke holde kjeft. De mer å si i denne saken enn det du har.

 

Selv håper jeg på en diplomatisk løsning som innebærer at Iran gir opp sitt atomprorgam for godt. Desverre tror jeg mulighetene for det er minimale, så da håper jeg at USA sammen med FN går inn i Iran med millitærmakt og ødelegger atomannleggene deres. Hvis ikke er det garantert at Israel selv kommer til å bombe de i stykker ettersom alternativet er å bli nuket.

5418828[/snapback]

 

Og nettop derfor er det vel at Israel er tilbakeholden her, det er vel en kjent sak at når den du "hater" mest blir "stor i kjeften" så vanskeliggjør det en fredelig løsning :ermm:

 

så da håper jeg at USA sammen med FN går inn i Iran med millitærmakt og ødelegger atomannleggene deres.

 

Om disse brukes kun til fredelige formål ser jeg ikke at verken FN eller USA har noen rett til dette, da burde i så fall det samme vært gjordt i visse andre land som i tillegg har produsert atomvåpen :hmm:

Det må ikke bli slik at OK du er min venn så da ser vi gjennom fingrene med dette, menst du er min fiende så deg tar vi på mistanke, det må være en forutsetning at loven er lik for alle :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Loven kan ikke være lik for alle når noen er barbarer og andre siviliserte. At alle land skal ha like rettigheter går i drømmeland men nå har det seg slik at å gå til et land som har atomvåpen og innvadere dem blir litt leit. atomavfallet fra Irans atomkraftproduksjon kommer vell uten tvil til å havne hos terrorister som gjerne vil lage et lite hull i israel

Lenke til kommentar
Loven kan ikke være lik for alle når noen er barbarer og andre siviliserte. At alle land skal ha like rettigheter går i drømmeland men nå har det seg slik at å gå til et land som har atomvåpen og innvadere dem blir litt leit. atomavfallet fra Irans atomkraftproduksjon kommer vell uten tvil til å havne hos terrorister som gjerne vil lage et lite hull i israel

5419308[/snapback]

Da kan du sikkert også forklare oss hvordan atomavfall best brukes til å lage bomber :!:

Lenke til kommentar
Loven kan ikke være lik for alle når noen er barbarer og andre siviliserte. At alle land skal ha like rettigheter går i drømmeland men nå har det seg slik at å gå til et land som har atomvåpen og innvadere dem blir litt leit. atomavfallet fra Irans atomkraftproduksjon kommer vell uten tvil til å havne hos terrorister som gjerne vil lage et lite hull i israel

5419308[/snapback]

 

Neivel og hvem skal avgjøre hvem som er barbarer og hvem som er siviliserte nok :hmm: Og hvorfor ble ikke lignende tiltak satt i værk bla i Israel FØR de hadde utviklet atombomben :hmm:

Lenke til kommentar
det vet jeg ikke, jeg sier ikke at det er riktig men at det ikke lar seg gjøre å si at alle som har atomvåpen avskaffer dem. dessuten er Iran en trussel mot oss, det er ikke Israel

5419376[/snapback]

 

Hvorfor er Iran en trussel mot oss? Det er et halvdemokratisk land, som hvertfall har kommet lenger en USA-buddisene Saudi Arabia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...