Smirnoff Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) http://www.tomshardware.com/2006/01/09/strip_out_the_fans/ Ja, det er vel ikke førstevalget mitt når det gjelder kjøling, men værsågod. Prøv den som vil. Endret 10. januar 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 hmmm! lenge lurt på teste det ut på en av pcene her hjemme det der... orket ikke å lese alt da i artiklen da... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Stilig, men neppe så praktisk PCen blir litt tyngre, og hva skal man gjøre når man bytte hardware? Tømme ned Zalo? Hvis man har toppen åpen kan det vel komme støv inn, og dersom man lukker kan temperaturen eller trykke ødelegge for prosjektet. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Stilig, men neppe så praktisk PCen blir litt tyngre, og hva skal man gjøre når man bytte hardware? Tømme ned Zalo? Hvis man har toppen åpen kan det vel komme støv inn, og dersom man lukker kan temperaturen eller trykke ødelegge for prosjektet. 5413422[/snapback] problemer som lett kan løses vil jeg tro. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hvorfor var det nødvendig å forsegle cpu-socket? Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hvorfor var det nødvendig å forsegle cpu-socket? 5413458[/snapback] Jeg orket ikke å lest artiklen helt nå... Men tipper at det er et sensetivt område med tanke på varmeoverføring som skal opp i kjølleribben og ikke nedover mot oljen. Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hvorfor var det nødvendig å forsegle cpu-socket? 5413458[/snapback] Jeg orket ikke å lest artiklen helt nå... Men tipper at det er et sensetivt område med tanke på varmeoverføring som skal opp i kjølleribben og ikke nedover mot oljen. 5413467[/snapback] We have the following explanation for this phenomenon: On the motherboard in the area of the CPU base, the oil is responsible for increasing the capacitive resistance between the individual wiring. In short, the oil acts as a dielectric material. Since very high frequencies occur on the motherboard, the capacitive resistance goes down. Accordingly, this then influences (or tampers with) the digital signals, particularly in the area of the CPU base. After all, 939 pins are located there in a very tight space. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Råstilig altså. har sett et lignende prosjekt før, med ikke like nøye forklart som her. Får litt lyst til å gjør noe lignende selv når jeg ser dette, men det blir vel med det. Litt for mange ulepmer og risikoer foreløpig. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Blir digg å rense delene etterpå hvertfall Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Man kan spraye et tynt lag med silikon spray på delene. Har selv testet slik spray og den funker bra mot dritt! Ellers så er som oftes data delene ganske verdiløse når det alikevell er tid for å skifte dem ut. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) minner ikke dette sterkt om et prosjekt beskrevet på overklokking.no? edit: link Endret 11. januar 2006 av L4r5 Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 minner ikke dette sterkt om et prosjekt beskrevet på overklokking.no? 5418653[/snapback] jo husker en repotasje for tid siden, men tror ikke det ble testet av ok.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå