Ksungam Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Har sett flere som har alle dvd-ene sine her, og tok og registrerte meg. Men finner ikke ut hvordan jeg legger inn dvd-ene mine! Lenke til kommentar
Njål Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Etter at du har installert programmet trykker du enten på DVD>Add to Collection på første oppgavelinje ovenfra, eller symbolet med en disk med et rødt +tegn like under. Så lar du Profiler logge inn og hente oppdateringer til databasen, til slutt popper det opp et vindu over hovedvinduet.. Der skriver du inn UPC (Unique Product Code)-koden på dvd'en(e) du skal legge inn (tallen som står i strekkode-feltet under strekkoden, vanligvis 10 tall) i feltet "Add DVD by UPC". Når du har lagt inn titlene trykker du på "Add now"-knappen nederst på pop-up-vinduet, og lar Profiler hente detaljene for dvd'en(e) du har lagt inn. Til slutt anbefaler jeg deg å lagre en backup: File>Backup Profile Database. Online Collection lager du ved Online>My Profiler>legge inn brukernavn og passord fra registreringsmail, og la den laste opp. OBS! Hvis du vil at andre skal kunne se samlinga di må du sette den som "Public" på kontosidene dine hos Intervocative . Skal du ha "voksne" titler (ikke nødvendigvis pr0n, men titler med voksen aldersgrense i USA, eller uten aldersgrense) synlig online må du hake av for "Allow Adult titles". Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Etter at du har installert programmet trykker du enten på DVD>Add to Collection på første oppgavelinje ovenfra, eller symbolet med en disk med et rødt +tegn like under.Så lar du Profiler logge inn og hente oppdateringer til databasen, til slutt popper det opp et vindu over hovedvinduet.. Der skriver du inn UPC (Unique Product Code)-koden på dvd'en(e) du skal legge inn (tallen som står i strekkode-feltet under strekkoden, vanligvis 10 tall) i feltet "Add DVD by UPC". Når du har lagt inn titlene trykker du på "Add now"-knappen nederst på pop-up-vinduet, og lar Profiler hente detaljene for dvd'en(e) du har lagt inn. Til slutt anbefaler jeg deg å lagre en backup: File>Backup Profile Database. Online Collection lager du ved Online>My Profiler>legge inn brukernavn og passord fra registreringsmail, og la den laste opp. OBS! Hvis du vil at andre skal kunne se samlinga di må du sette den som "Public" på kontosidene dine hos Intervocative . Skal du ha "voksne" titler (ikke nødvendigvis pr0n, men titler med voksen aldersgrense i USA, eller uten aldersgrense) synlig online må du hake av for "Allow Adult titles". 5407853[/snapback] Så mye stress? Da tror jeg ikke jeg gidder... Lenke til kommentar
Njål Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Så mye stress? Da tror jeg ikke jeg gidder... 5407923[/snapback] Stress? Det eneste som tar tid/er arbeid er å legge inn tallene på dvd'ene dine, resten er mindre enn 5 minutters bedagelig "arbeid". Det tok meg betraktelig lenger tid å skrive mitt forrige innlegg enn det hadde tatt mef å sette opp Profiler for deg. Trodde du programmet visste hvilke filmer du har, og at du skulle slippe å gjøre noe? Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Så mye stress? Da tror jeg ikke jeg gidder... 5407923[/snapback] Stress? Det eneste som tar tid/er arbeid er å legge inn tallene på dvd'ene dine, resten er mindre enn 5 minutters bedagelig "arbeid". Det tok meg betraktelig lenger tid å skrive mitt forrige innlegg enn det hadde tatt mef å sette opp Profiler for deg. Trodde du programmet visste hvilke filmer du har, og at du skulle slippe å gjøre noe? 5407959[/snapback] Tenkte jeg bare skrev inn navnet på filmen, og den kom fram. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Tenkte jeg bare skrev inn navnet på filmen, og den kom fram. 5408037[/snapback] Det er faktisk lettere å skrive inn UPC-koden (så sant det er snakk om original-dvd'er, og det er det vel?). Du kan skrive inn navnet i stedet, men da får du opp de forskjellige utgavene av filmen du må velge mellom. Hver UPC-kode er knyttet til bare én utgave av filmen. Det letteste er jo å kjøpe (og bruke) en barcode scanner, men det koster ekstra penger (hadde jeg skullet begynne å legge inn mine 1600+ titler i dag ville jeg nok kjøpt en, men siden jeg har lagt dem inn underveis har det ikke vært noe problem). Lenke til kommentar
crusade Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Det letteste er jo å kjøpe (og bruke) en barcode scanner, men det koster ekstra penger (hadde jeg skullet begynne å legge inn mine 1600+ titler i dag ville jeg nok kjøpt en, men siden jeg har lagt dem inn underveis har det ikke vært noe problem). 5408057[/snapback] Cuecat strekkodelesere er ganske rimelige.Ein sparer sinnsykt med arbeid på inntasting med ein slik ein.. Det tar ca. 2 sekunder å legge inn ein dvd med strekkodeleser! Scan og trykk enter.. Thats it. Endret 1. mars 2006 av crusade Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg syns det er mye enklere å taste inn tittelen i stedet for UPC-kodene, og mye kjekkere. Men så har jeg aldri vært spesielt glad i tall heller Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg syns det er mye enklere å taste inn tittelen i stedet for UPC-kodene, og mye kjekkere. Men så har jeg aldri vært spesielt glad i tall heller 5419011[/snapback] Ganske vanskelig å finne din versjon av filmen. La oss si at du har en R2 britisk utgave av f.eks The Gladiator. Tror det finnes minst 10 av de. =p Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 I slike tilfeller måtte jeg nok ty til UPC-koden ja. Men hvis det var 2-5 forskjellige å velge mellom så la jeg til alle, fant hvilken som var min, og slettet resten Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg sliter selv med DVD profilen min. DVD-profilen Jeg får lagt inn filmene som heholdsvis er markert som nr: 223 og 225 men de vises ikke på min onlie profil. WHF? Jeg ser disse filmene i ofline modus (gjelder forøvrig Die Hard Trilogien og Ong-Bak filmen). Har oppdatert i en halv time uten hjelp. Har avisntalert DVD profiler og lagt det inn igjen. Tatt backup av alle filmene og slettet dem for deretter å legge dem inn igjen men til lite nytte. Noen her som har hatt/har akkurat samme problem som meg? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg sliter selv med DVD profilen min. DVD-profilen Jeg får lagt inn filmene som heholdsvis er markert som nr: 223 og 225 men de vises ikke på min onlie profil. WHF? Jeg ser disse filmene i ofline modus (gjelder forøvrig Die Hard Trilogien og Ong-Bak filmen). Har oppdatert i en halv time uten hjelp. Har avisntalert DVD profiler og lagt det inn igjen. Tatt backup av alle filmene og slettet dem for deretter å legge dem inn igjen men til lite nytte. Noen her som har hatt/har akkurat samme problem som meg? 5420394[/snapback] Logg inn på konto-siden din hos Intervocative: Online Collection>Show In Public Listing:Haket av for Adult Titles. Og i lokal database/program: Tools>Options>Parental Control>Allow Adult Titles, + ikke haket av for "Hide adult".....- alternativene. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hadde akkurat samme problemet. Forumet er et fint sted å spørre om hjelp. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Konge "Njål", takker for hjelpen. Men synes dette virket litt rart da det finnes andre filmer med 18 års grense som ble vist i online profilen min men dog måtte visse endringer (som du beskrev i posten) til for at Die Hard og Ong Bak skulle vises. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Det letteste er jo å kjøpe (og bruke) en barcode scanner, men det koster ekstra penger (hadde jeg skullet begynne å legge inn mine 1600+ titler i dag ville jeg nok kjøpt en, men siden jeg har lagt dem inn underveis har det ikke vært noe problem). 5408057[/snapback] Cuecat strekkodelesere er ganske rimelige, fra 99,- her i norge.Ein sparer sinnsykt med arbeid på inntasting med ein slik ein.. Det tar ca. 2 sekunder å legge inn ein dvd med strekkodeleser! Scan og trykk enter.. Thats it. 5417315[/snapback] Er de strekkodeleserne vanskelige å få til å funke? Eller er det stort sett plug'n'play? Hvem selger dem så billig? Tror jeg fikk lyst på en sånn en. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 *host* 100 kroner er nok til en ny film. Mye viktigere enn en slik mus, med mindre man handler inn store traller med filmer. Tenker da kanskje på noen forumbrukere her inne. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Det gikk greit for min del å legge inn rund 230 filmer fordelt på et par-tre dager, og etter det er det jo bare 1-3 filmer som legges inn om gangen. Jeg digger måten en får så utfyllende informasjon om filmene i programmet, og at det er så enkelt å dele den med andre på nettet. Lenke til kommentar
crusade Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Er de strekkodeleserne vanskelige å få til å funke? Eller er det stort sett plug'n'play? Hvem selger dem så billig? Tror jeg fikk lyst på en sånn en. 5428165[/snapback] Fungerer uten noke problemer, plug inn og bruk så plugin i dvdprofiler som er innebygd. Du får de modifisert og så du slepper å bruke plugin i dvdprofiler, når de er fikset kan du få koden opp i alle programmer som f.eks. notepad etc. Ingen behov for drivere eller installasjon, bare å plugge inn. Ein ting du må huske på, PS" fungerer bare om du har PS2 tastatur, ellers må du velge USB Cuecat. Søk på cuecat på google eller kvasir så finner du frem. Endret 13. januar 2006 av crusade Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Lurte på en ting jeg og. Har lagt inn en film og satt prisen til 75 ,- men når jeg laster den opp står det enten 199 ,- eller 0,-. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Lurte på en ting jeg og. Har lagt inn en film og satt prisen til 75 ,- men når jeg laster den opp står det enten 199 ,- eller 0,-. 5512971[/snapback] Hvis du mener prisen online, den som er i den felles databasen, skal den være den prisen denne utgaven av filmen (dvs denne UPC-koden) hadde som listepris da den ble utgitt første gang. Salgspriser og seinere prisreduksjoner skal ikke i den felles databasen, med mindre utgivelsene har ny UPC-kode. Når det står 0,- betyr det at ingen har lagt inn listepris (Profiler er avhengig av at folk legger inn data, Intervocative og deres team sjekker kun etter beste evne der de ikke selv har film/versjon). I din personlige database kan du legge inn/se hva du har betalt, men som sagt, ikke online. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå