ikke_pc_kyndig Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Pcen restarter uten grunn. Veit ikke hva som er galt. Hakke instalert noe ekstra (bortsett fra en dvdbrenner for lenge siden) Driver problem ? Driver: NVIDIA WIndows XP/Drivers Crative Audio Driver HSP56 World MicroDriver Håper på rask hjelp Endret 8. januar 2006 av ikke_pc_kyndig Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Når skjer det? Under oppstart? Etter en stund? Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Sjekk om du har virus, spyware, adware. Noen hovedkort har en ektra sikkerhet ved at de slår seg av dersom den blir for varm, så sjekk temp/kjøling. Lenke til kommentar
ikke_pc_kyndig Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Takker for raske svar ! Det skjer etter at jeg har holdt på en stund, ca 30 minutters tid. Har prøvd å ta et søk med norton, men maskinen slår seg av før søket er ferdig. Maskinen er forresten en HP Pavillion 750 Lenke til kommentar
ikke_pc_kyndig Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Feilsignatur: BCCode : 10000050 BCP1 : FEB5FF09 BCP2 : 00000000 BCP3 : F261A1F7 BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 768_1 Lenke til kommentar
ikke_pc_kyndig Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Noen som veit hva det kan gå ut på ? Lenke til kommentar
sylten Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) du kan jo prøve å søke på hp sine sider å se om du kan fine det ut der http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_la...001&h_query=750 sylten Endret 8. januar 2006 av sylten Lenke til kommentar
ikke_pc_kyndig Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Har prøvd finner ingen informasjon angående mitt problem. Noen som vet hva som kan være feil, eller hva som vanligvis skyldes slike problemer ? Har en oppgave som skal leveres inn på Tirsdag, så dette haster ! Takk ! Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Instalert noe nytt programvare i det siste? f.eks en SKRIVER? dette er jo ofte et problem ved hp... Kan jo ringe kundeservice? Lenke til kommentar
ikke_pc_kyndig Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Det har holdt på en stund, men etter jeg innstallerte en Windows Office 2003 pakke, skjedde det hyppigere. Har avinnstalert denne, dog problemet fortsetter. Kanskje det er skriver, hva skal jeg isåfall gjøre ? Lenke til kommentar
SR-71 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hei Dersom det er virus, prøv å gå på nett og sjekk på http://www.pandasoftware.com/products/activescan.htm som er online scaning av PC'n Håper at maskinen er stabil nok til at du får sjekket det ut. Prøv evt. også å sjekk RAM brikken(e) dine. Dersom du har flere brikker - ta ut og test en og en. Lykke til Lenke til kommentar
ikke_pc_kyndig Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Takker, skal ta testen nå ! Hvordan skjekker jeg ut RAM brikkene mine ? Lenke til kommentar
SR-71 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Ta en ting om gangen, så sjekk virus først. Når det gjelder sjekk av RAM brikkene, er det mer spørsmål om hvor mye erfaring eller innsikt du har i pc'n din. Hvor mye erfaring har du ? Trenger du bistand "steb by step", eller er du sånn nogenlunde selvgående ? Første alternativ kan være å kjøre et program som sjekker RAM'en din http://www.memtest.org/ Endret 8. januar 2006 av SR-71 Lenke til kommentar
ikke_pc_kyndig Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Som nicket mitt sier er jeg ikke så særlig data kyndig. Brukte en hel dag i fjor for å finne ut om Pcen min hadde USB 1.1 eller 2.0 Så en step by step hadde vært ypperlig, hvis du vill tatt deg tid Har kjørt den testen, og hadd 43 Spyware og 3 virus bla en terminator sak. Har kjørt en Norton og Ad-Aware uten at de registrerte noe. Lenke til kommentar
fwsotern Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 vet du hva som er rammen inni pc`en din? om du vet det ser du om du har mange ram brikker. for om at man har mange forskjellige så kan det være grunnen til krasj. men er bare å ta ut all rammen og prøve en etter en å se om det er noen av de som ikke funker... Lenke til kommentar
SR-71 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hei igjen er maskina stabil etter at du fikk fjernet virusene ? Hvis ikke sjekk RAM'en med memtest http://www.memtest.org/ Lykke til Lenke til kommentar
ikke_pc_kyndig Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Driver å har kontakt med pc leverandør, så håper jeg kan få en rask slutt på det hele. Får ikke fjernet de nevnte virus da Norton henger seg opp. Lenke til kommentar
LinkHimself Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Gå inn i sikkermodus (F8 under oppstart) og scan harddisken din med Norton. Det trur eg kan hjelpe. Kostar ingenting å prøve. Lykke til! Lenke til kommentar
ikke_pc_kyndig Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Har endelig funnet syndebukken ! Det var min Liteon DVDbrenner ! koblet ut denne i går, og nå har pcen kjørt i hele natt og til nå uten problemer ! Men hva kan jeg gjøre for å fikse brennern ? Noen produkt oppdatering ? Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 memtest.org <- sjekk RAM'en din! http://www.memtest.org/ kunne aldri klart meg uten denne! har bygget 50-60 pc'er selv, og vært RAM feil tre ganger før som har forårsaket samme problem som du har! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå