Gå til innhold

Mørke flekker på skjermen - er skjermen skadet?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har hatt ny bærbar i to uker nå, og har vært veldig fornøyd med den til nå. Det er en MPX Notebook KN1 . Men merket i går at skjermen har flere ulike flekker med ulik form og størrelse. Med flekker mener jeg at noen partier på skjermen er mørkere enn andre partier. Det ser ikke ut til å være fettflekker eller noe lignende. De mørkere områdene merkes best når skjermen er mørk, f.eks når pc'en er avslått. Når jeg spiller eller ser film kan man ikke merke disse nevneverdig, men disse merkes når man ser på skjermen fra en skrå vinkel. Det virker kanskje som om fargene er litt lysere der de mørkere partiene er på skjermen når den er avslått.

Hva kan dette være? Har skjermen fått noen form for skade? Jeg leste i en annen tråd at slike "flekker" kan bety at skjermen har fått trykkskader. Jeg har ikke rørt skjermen og påført den trykk på noen måte. Har hatt den i bæreveska mi bare tre ganger, men det har som sagt ikke vært noe form for press på pc'en. Kan skjermen få skader helt uten videre eller skal skjermen være sånn?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
høres ut som skjermen har vært utsatt for trykk ja.. så lenge du ikke har gjort noe uaktsomt ville jeg kjørt det på garantien

5382455[/snapback]

Hmm, fatter ikke hvordan i huleste det er mulig, da jeg er sikker på at det ikke har oppstått noe press på den mens jeg har hatt den i bæreveska. Utrolig rart! Slike merker kan vel ikke bare komme fra løse luften?

Lenke til kommentar
høres veldig rart ut ja, sikker på at den ikke var slik når du fikk den?

5384128[/snapback]

Det er ikke umulig, men merket iallfall ikke dette før noen få dager siden. Slike ting irriterer meg, skal kontakte MPX og høre hva de sier. Dette går på garantien, måvel sende den inn regner jeg med.

Lenke til kommentar

Har sjekket disse merkene litt nærmere på skjermen, og man kan faktisk ikke se dem når skjermen er på. Så egentlig er det ingen forskjell fra tidligere tror jeg. Men likevel irriterer slike ting meg, er usikker på om jeg skal sende den inn.

Hva ville dere gjort?

Har lagt ved et bilde av skjermen, sjekk det ut så vet dere hvordan merkene ser ut! post-88886-1136583066_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...