Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har jeg endeligen klart å ta steget ut i worklogen med mitt prosjekt.

 

Leste i fjor på disse tider gjennom hele tråden til DrSpawn og hans prosjekt; UltiMAME

 

Ble da helt fortapt i gammle arcade minner fra oppveksten :dribble:

 

Fikk da handlet inn en del utstyr fra Ultimarc. Men siden det ble familie økning (bleieskiftarbeid istedenfor...) og andre uforetsette ting som skjedde så ble hele prosjekte mitt utsatt.

 

Har også handlet inn 46(!) stk bjørkefiner plater (2.20x2.05, 12mm). hehe nok å ta av. Var slik at de hadde tilbud da produsent skulle slutte med disse. Fikk dem for 150 kr stk. det var svinbillig da disse koster 300-400 normalt. Som den hobbysnekkern jeg så kjøpte jeg det dem hadde, alså 46 stk da! :p

 

Blir på mange måter en kopi av DrSpawn's UltiMAME, men med en god del modifiseringer slik at det passer mitt behov best. Skal gå for den litt klassiske stilen, men i tillegg til arcade spill så ønsker jeg å ha med mulighet for vannlig databruk, surfing, spill, tv. evt putte i andre gammle saker som litt eldre Nitendo, C64, Amiga... Mulighetene er uenlige..

 

En av grunnene til at jeg skal ha mange bruksmulighter er at den skal stå i kjellern til poden på 11 år (Driver å mekker rom til han nå). (ikke at jeg skal bruke den selv også.. hehe..)

 

 

PS. Bilder kommer snart, må finne frem hd'n hvor jeg har lagret en del av dem som jeg tok i vår. Mekket da en slik spill-plate med som jeg kunne koble til pcen og teste ut. *lete nå*

 

PS2. Har heller ikke tenkt på noe navn men det er ikke det viktigeste nå. :)

 

 

Edit: Da har jeg klart å få ut litt bilder av sakene som jeg har kjøpt fra Ultimarc. Blir en del jobbing fremover nå. Bla. så må jeg sette meg grundig inn sakenes tilstand. Rart hvor mye vi glemmer på 6-8 månder... :roll: Brukte 10talls timer foran pcen og studerete forrskjellige arcade oppsett, programvare, testing lesing, testing osv....

post-19054-1136344048_thumb.jpg Eska med stasj fra Ultimarc.com

post-19054-1136344102_thumb.jpg Mini-pac'en er genialt liten.

post-19054-1136344244_thumb.jpg Her er alt koblet til en hobbyplate for testing.

post-19054-1136344084_thumb.jpg

post-19054-1136344125_thumb.jpg

post-19054-1136344156_thumb.jpg

post-19054-1136344193_thumb.jpg

post-19054-1136344211_thumb.jpg

post-19054-1136344222_thumb.jpg

post-19054-1136344260_thumb.jpg

post-19054-1136344320_thumb.jpg

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

We are currently closed for Xmas / New Year vacation, reopening 6 Jan.

We do hope that you will return and order with us when we reopen.

A Merry Christmas and Happy New Year to all our customers

 

 

Argh! typisk melding jeg skal få når jeg skal bestille meg noe mer stæsj fra ultimarc...

 

Må jo ha meg en slik en-

(hadde en slik hjemme, men var så herpet at den var ubruklig

og noe slikt!

 

+ noen andre små ting.

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Fint at det fremdelse er inntreserte for slike prosjekter. Motivere meg det (og legger litt press meg selv om at at ting må bli rimlig bra).

 

Når middagen er fordøyet nå snart så blir det å dra med kjerringa (er bare her jeg kan være så tøff og kalle henne det ;) ) ut i garasjen og bære bjørkefineren i kjellern. Satser på å få målt opp litt og skjært ut sidene i løpet av kvelden. Mye rot i kjellern også nå så må få ryddet litt i det som en gang var min workshop der nede...

Satsert på å få lagt inn litt bilder i løpet av kvelden/natta. Drar med meg laptopen ned og fyrer godt i vedfyren. :)

 

Har ellers et lite problem: finner ikke link samlingen min over mame & arcade sider med relevant info som må friskes opp underveis.

 

Edit: ellers så må jo minstemann i familen seff kvalitetstese varene først.. :p

post-19054-1136395603_thumb.jpg

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Du, den teksten ovenfor kan misforstås, skal du fyre med laptopen?

 

Drar med meg laptopen ned og fyrer godt i vedfyren. :)

 

:!:

 

Neida, skjønte den. Lykke til med ryddinga!

5383471[/snapback]

 

 

neida er så rik jeg at jeg fyrer med splitter nye laptopere... :tease:

 

hehe.. neida slik blir det når man skriver som en 'fant' og ikke er like flink til ordlegge seg rett...

 

----

Edit: A4tech muse er ok for min del.. billig og grei.

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...