kesse Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Jeg har et problem når jeg skal spille/chatte sammen med 1! av mine "friends" på Xbox Live. Det funker aldri... Jeg får invite, aksepterer, men ingenting skjer! Det er så rart. Både jeg og han får snakket med en annen person som vi begge har på friends lista, men aldri med hverandre!? Noen som vet hva dette kan være.. ? Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Er nok porter i gatewayen og/eller routeren din. Disse må du åpne. Xbox live bruker TCP 3074 og UDP 88. Disse må du åpne i både gateway og router (hvis du har det) Lenke til kommentar
kesse Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Kan noen hjelpe meg litt med å åpne noen porter i routeren min? Har en Netgear wgr614 v6 router. Vetikke helt hvordan jeg skal gjøre det.. Disse valgene har jeg når jeg velger advanced i routeroppsettet? Advanced Wireless Settings Port Forwarding / Port Triggering WAN Setup LAN IP Setup Dynamic DNS Static Routes Remote Management UPnP Lenke til kommentar
Doc_Chronic Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Gå på portforwarding og forward Udp 88 og Tcp+ Udp 3074. Husk å bruke ip adressen til XBOXEN ikke pcn din eller noe slikt. Det finnes allerede tråder om dette...søk.. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Gå på portforwarding og forward Udp 88 og Tcp+ Udp 3074. Husk å bruke ip adressen til XBOXEN ikke pcn din eller noe slikt. Det finnes allerede tråder om dette...søk.. 5405900[/snapback] sorry, har søkt, men fant ingen som var direkte knytta til det her. Hvis du vet om en link så lim den gjerne inn! Hvis ikke så tar jeg meg friheten til et par spm til: 1. hvordan finner jeg ipadressen til xboxen? 2. Blir dette oppsettet riktig? Port Triggering - Services Service - xbox Service Name - any (eller single adress) Service User Any Single address - blankt (tipper det er en ip adresse som skal inn her?) ... Service Type TCP Triggering Port (1~65535) - 3074 Required Inbound Connection Connection Type - TCP/UDP Starting Port (1~65535) - 88 Ending Port (1~65535) - 88 Lenke til kommentar
Doc_Chronic Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Fant ikke v6 men v3 av routeren, det er kanskje likt men sjekk ut denne: http://www.portforward.com/english/routers...4v3/default.htm Der står det hvordan du forwarder. Er dette feil så får du se om du finner lignende netgear routere som du har på portforward.com Jeg går ut fra at du har xbox 360, for å finne ipn går du på system ---> network settings----> test xbox live connection, kjører igjennom denne og så trykker du på edit settings, eller noe i den rettning i allefall . Endret 8. januar 2006 av AcIdica Lenke til kommentar
kesse Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Tusen takk for god hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå