Megnus Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Jeg har en Intel P4 530 Prescott. (3Ghz) Jeg skal klokke den og trodde det var best å gjøre det med å endre FSB (som jeg tror er den eneste muligheten. Har ikke hørt om noe annet i alle fall ) Jeg lastet ned SETFSB og trykket på "get values" Der funket det fint. Jeg fikk FSB til 200 og slik. Men bare jeg prøver å øke FSB til 201 så fryser hele systemet! Noe jeg merket var at pci "frekvensen" ble forandet. (hvist jeg forandet pci-e frekvensen ble sjermen svart) Hva forårsaker en slik stop? Og så lurer jeg på... Det må jo være en måte å endre klokken uten å endre FSB eller?...Har jeg misforstått helt? Hvordan er det med for eksempel en 540 Prescott (3,2Ghz) Har ikke den også 200FSB? Jeg skal egentlig klokke med å lodde, men jeg tenkte at hvist jeg skal lodde bare for å få den til 266 FSB så burde det jo også være ett programm som får den til å gjøre det Endret 2. januar 2006 av Zuckron Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Du må et eller annet sted i din bios låse pci til 33,33. En annen ting det er greit å gjøre er å sette ned minnefarten, slik at heller ikke minnet øker hastighet nå du endre fsb. På P4 er det ingen annen måte å klokke enn å øke fsb (Med mindre du har Ekstreme Edition) fordi multipler er låst. På din er den 15x200=3000, på 540 er den 16x200= 3200 Edit; Hvis dette er den samme Dell, som vi har hørt om før, tviler jeg på at bios tillater noe slike fsb endringer. Endret 2. januar 2006 av pcp160 Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 ok søren....... Men er det ikke ett programm som man kan kontrollere allt? Liksom,, her kan man bare kontrollere FSB og pci-e.. Det må jo kunne gjøres allt sammen? Hvist ikke må jeg nok prøve loddingen (som jeg tipper ikke vil gjøre noe med de andre komponentene) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 He he, det beste "programmet" for dette er vel "bestill knappen" på HK avdelig hos en eller annen webshop... Nei, jeg vet ikke hva som er å få tak i, men som du vet er det ganske unikt at vi ser klokkede Dell maskiner, og når folk er villige til å lodde og låse klokken til 4Ghz er det neppe noe enkel løsninger ute å går her. Bortsett fra å bytte hk. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Bytte hk ja... Alle sier det, men jeg føler at det ikke er verdt det..... Hadde en tanke om at hvist jeg skulle det så måtte det blitt en med sokkel M2, men da kan jeg ikke bruke den gamle cpuen. Og dessuten så støtter ikke 530 64 bit som jeg skal ha senere Noen forslag til hva jeg burde gjøre? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Er det slik at HK må støtte 1066 FSB? (noe sånnt) For 5xx serien til intel skal jo kunne øke FSB ikke sannt? Så hvist jeg skal kjøpe nytt hk så bør jeg ha ett som støtter høyere enn 800 FSB? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå