Proxz Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 har to datamaskiner i huset, som er koblet til ein svitsj så router. problemet er at bruker den eine maskina 50kb/s av 450kb/s, så er det problem å holde på med, tek evigheter å fram side, kjem opp side kan ikkje vises eller noko liknande. har virket i lengre tider, men no i det siste så er det blitt slik. pc 1 med xp home pc 2 med xp pro koblet til smc svitsj koblet til ein zyxal router kva kan probleme vere? noko anna dere treng å vete? Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Laster du ned fra Bittorent (azureus) eller P2P(dc++) når dette skjer? Bruker du windows media player samtidig som du evt laster ned? Lenke til kommentar
Proxz Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 laster ned Bittorent med bitlord. det blir lasta ned fra ein pc, og av til brukt wmp på andre pcen. på pc nr ein, er div andre program, som blir brukt. Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Jeg tror problemet i ditt tilfelle ikke er nedlastingshastigheten på linja di, men opplastingshastigheten. Prøv å sette begrensninger til båndbredden til programmet. Hos meg hadde jeg satt av for mye til opplasting. Den bør ikke være over 30kBYTE/s når du har ei 2Mb/s linje ned...dvs ca 300kBIT/s opp. Finn hvor mye opplasting du kan gi på linja di og del dette tallet med 8. Trekk deretter fra en sikkerhetsmargin. Se evt: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=515367&st=0 Endret 6. januar 2006 av kahorn03 Lenke til kommentar
Proxz Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 har begrensing på 2o Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Har du Upnp på routeren? I tillfelle...prøv å slå denne av; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=515367&st=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå