Pingla Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Tar opp denne tråden fra Mr. Ueland: hvis noen mener at man bør forby alt av "stash" i signaturen så er de velkommen til å lage en egen tråd om det Da er det herved gjort. Mener det er på tide å trekke noen bedre retningslinjer for bruk av signatur på forumet. Vet jeg kommer til å tråkke mange på tærne, men vet at det er mange som er enig med meg. Ønsker CODE, SPOILER, QUOTE, grelle farger, understreking, repeterende tegn, svada tekst og noe av funksjonene i BbCode (bl.a linking) dit pepper'n gror. Enkelte brukere har rene reklameskiltet som signatur og dette er unødvendig og bråkete. Må man absolutt markere og identifisere seg så kan det vel gjøres ved hjelp av avatar'n? Noen eksempler på signaturer som lager støy: https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=80485 https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=40858 https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=61917 Andre synspunkter? Lenke til kommentar
PT Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Sign me in! I alle fall når det gjelder CODE, SPOILER og QUOTE. De må gjerne bort så fort som mulig. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Kun og bør være tillatt. Endret 30. desember 2005 av anth Lenke til kommentar
PT Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Kun og bør være tillatt. 5356093[/snapback] Og lange ord som ødelegger for enkelte skins bør også dømmes nedenom og hjem Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Oj, var ikke klar over at det manglet tekstbryting i enkelte skins. *Fixe på signaturen* Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Støtter den. Code og Quote tar mykje større plass i denne versjonen av forumet og er eit element som forstyrrer. Irriterer meg litt av desse reklamesignaturane også med blå, grønn, gul, raud osv...blir nesten like gale som eit bilde. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Ønsker du å se andre medlemmers signaturer? ^^ Se hva jeg fant i innstillingene!! Der kunne jeg tilogmed velge om jeg ville se signaturer til folk, eller ta vekk all den unødvendige informasjonen. Eller kanskje vi burde impletere regelen som de har på forum.radiostyrt.no Du skal gjøre som følger: 1) Logge inn på forum.radiostyrt.no og trykke på "Profil" i menyen i toppen. 2) Her skal du fylle inn bosted (By og/eller Fylke) 3) Du skal også endre din signatur til å inneholde ditt fulle navn, samt påse at "Bruk alltid signatur"-valget nedenfor er satt til "Ja". Legg også inn din alder eller hvilket år du er født. 4) Gå til bunn og trykk "OK" Lenke til kommentar
PT Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Ønsker du å se andre medlemmers signaturer? ^^ Se hva jeg fant i innstillingene!! Der kunne jeg tilogmed velge om jeg ville se signaturer til folk, eller ta vekk all den unødvendige informasjonen. 5356749[/snapback] Men det blir å angripe problemstillingen fra feil ende. Det er mange som har nyttige signaturer (mener selv jeg er en av de, i alle fall for den kategorien jeg vanligvis holder til i), og jeg vil se disse, men vil slippe glorete signaturer som tar oppmerksomheten bort fra det egentlige innholdet, nemlig innleggene. -- I Vikingboard som jeg er med på å utvikle har jeg foreslått en funksjon som lar administratorer velge hvor de forskjellige BB-kodene skal gjelde, slik at f.eks. CODE, SPOILER og QUOTE kan slåes av i signaturer. Dette er en funksjon som ikke finnes i IPB, og enn så lenge må vi vel klare oss med at moderatorer håndhever loven (om dette blir vedtatt riktignok), eller at Ueland koser seg litt med BB-kodefunksjonene til IPB Endret 30. desember 2005 av PT Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Er så enig, kom over en bruker her en dag som hadde lagt inn minst 20 linjer med hardware-specs i en spoilertag. Spioler, quote og code har ikke noe å gjøre i signaturer. En signatur er og blir en signatur. Endret 30. desember 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Kun og bør være tillatt. 5356093[/snapback] Nesten enig, størrelse burde også være lov. Grunnen til det er ikke for at andre skal få stor skrift, men fordi jeg synes størrelsen null passer bedre i signaturer. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Url burde jo være lov, men ikke color! Noen overdriver så, man får eplepsi. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Url og Color ja. Ikke noe mer. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 grelle farger 5354383[/snapback] Grell farge har du jo selv Enig i mye her, men ser ikke faren i url, for eksempel. Så lenge det ser diskret ut, har vel ikke funksjonen noe å si der? Bort med "spoilere" osv! Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Har det noe betydning da..? Folk får no ha hva de selv vil som signatur. Vist folk sitter hjemme og irriterer seg grenseløst over slike småting så kanskje det er dem det er noe gale med...? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 bør også være lov, men en maks-size Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Det bør være en maksgrense på to forskjellige farger og "oppfordret" at mesteparen av teksten er i standardfargen og at ord som er linker kan være i "den andre fargen", slik som Opera linken til PT. (selv om han har tekst i svart) Endret 2. januar 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg