Gå til innhold

Hvorfor vi har Oslo...

Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

støtter den thumbsup.gif

Mange fordeler:

- vi slipper å bruke penger på operabygg til 500 sosser fra oslo's vestkant.

- vi får redusert antall narkomane med 75%

- vi kan bruke noen penger på veier andre steder enn i Oslo

- de andre større byene (i norsk målestokk) kan få litt mer av kaka

- vi slipper sossete bærumsfolk på quarten :smile:

...

Nei, selg oslo til svenskene.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-07 14:08, Dotten skrev:

Nordnorge skaffer penger gjennom fiske.

Vestlandet skaffer penger gjennom oljen.

Oslo? De bruker pengene resten av landet har tjent inn.... :smile:

vel .. nei . uten oslo ville jo økonomien gå til ..HÆlvete.. og da hadde det ikke bettyd no om vi fikk penger fra nordnorge eller vestlandet.. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Kebab GUD skrev (2002-09-07 15:42):

Quote:

Den 2002-09-07 14:08, Dotten skrev:

Nordnorge skaffer penger gjennom fiske.

Vestlandet skaffer penger gjennom oljen.

Oslo? De bruker pengene resten av landet har tjent inn.... :smile:

vel .. nei . uten oslo ville jo økonomien gå til ..HÆlvete.. og da hadde det ikke bettyd no om vi fikk penger fra nordnorge eller vestlandet.. :smile:

Nei uten vestlandet og resten av landet ville oslo ikke hatt noe å si. Og økonomin kan jo også styres fra andre byer. :grin:
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-08 16:38, Kebab GUD skrev:

Quote:

Den 2002-09-08 13:26, Jimmy Pop skrev:

BERGEN SOM HOVEDSTAD!!

for det gikk jo SÅÅÅÅ bra sist bergen var hovedstad ...

vel det kan nok diskuteres. Men vi kastet ihvertfall ikke bort milliardær på opera :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Dotten skrev (2002-09-08 17:16):

Quote:

Den 2002-09-08 16:38, Kebab GUD skrev:

Quote:

Den 2002-09-08 13:26, Jimmy Pop skrev:

BERGEN SOM HOVEDSTAD!!

for det gikk jo SÅÅÅÅ bra sist bergen var hovedstad ...

vel det kan nok diskuteres. Men vi kastet ihvertfall ikke bort milliardær på opera :wink:

:lol: :lol:
Lenke til kommentar

Vel for å si noe positivt om Oslo. Byen fungerer jo som en magnet som rensker resten av landet for søppel. Kriminelle, narkomane, advokater og politikere - alle flytter til Oslo og gjør hverdagen litt enklere for oss som (heldigvis) bor andre steder. :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Dotten på 2002-09-08 17:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-08 17:34, Dotten skrev:

Vel for å si noe positivt om Oslo. Byen fungerer jo som en magnet som rensker resten av landet for søppel. Kriminelle, narkomane, advokater og politikere - alle flytter til Oslo og gjør hverdagen litt enklere for oss som (heldigvis) bor andre steder.
:grin:

Det er jo sant.

Egentlig burde det vært bompenger for å kjøre ut av Oslo.

Lenke til kommentar

Nei, nå, asså.

Ikke at jeg noengang har bodd i Oslo, men jeg har vært i Bergen en gang, og det er det jævligste jeg noengang har vært med på. Masse Bergensere der jo. Som går rundt og snakker skikkelig breialt, ikke helt skjønner vitsen med å skåne medmennesker for sin egen rauting, og som på toppen av det hele lukter skikkelig dritt.

Nei, jeg er enig i at Oslo ikke er det kuleste stedet i Norge, men asså, om man skal skjære vekk en bit må det nesten bli Bergen. Hva med å tilby det som testområde for kjernefysiske sprengninger til Frankrike?

(Jeg vil forresten klargjøre at jeg ikke har noe imot vestlendinger generelt - vel å merke så lenge de holder seg der de hører hjemme, med geita og bibelen sin, bare bergensere.)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-08 18:36, Jellyfisk skrev:

Nei, nå, asså.

Ikke at jeg noengang har bodd i Oslo, men jeg har vært i Bergen en gang, og det er det jævligste jeg noengang har vært med på. Masse Bergensere der jo. Som går rundt og snakker skikkelig breialt, ikke helt skjønner vitsen med å skåne medmennesker for sin egen rauting, og som på toppen av det hele lukter skikkelig dritt.

:smile:

Klarer ikke helt å forstå "argumentasjonen" din for at Bergen skal ut av Norge. Men eg svarer no alltid "I'm from Bergen" når eg e i utlandet, så forskjellen blir ikke noe særlig stor.

Når eg tenker på det så kan Bergen godt bli selvstendig, sammen med Stavanger, så slipper vi å sende alle pengene våre til Oslo :wink:

kanskje Brann da kan vinne tippeligaen :lol:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...