Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRTG 54 ut av vinduet

Anbefalte innlegg

Nå kaster jeg snart denne boksen ut på jordet. Er det noen somkan hjelpe et data null med følgende:

Linksysen står på døgnet rundt. Eneste som kobbler seg på nettverket er en stasjonær pc på trådløst. Nettet går fint en 2-3 timer hvoretter www blir tregere og tregere. Det blir tilslutt umulig å nå selv linksysen via nettet noe som indikerer at det kun er linksysen som svikter. Kan prøve å reboote pc uten at det hjelper. Til slutt ender jeg opp med "begrennset forbindelse" eller rødt kryss. Men nettet er oppe å går! men vil ikke la meg kobble på. Eneste som hjelper er å trekke strømmen. Kort tid uten strøm gir kort virketid. Lengere tid uten strøm gir lengre virketid?? Noen som kan tipse? Problemet er tiltagende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm,høres rart ut. Bruker du orginal firmware på denne?

Hvis du bruker orginal firmware,kan du jo vurdere å bruke noen av de uofisielle firmwarene,som er mye bedre.

Prøv DD-WRT -> http://www.dd-wrt.com/

Hadde litt likt problem som deg når jeg kjørte Talisman/Freeman firmware fra Sveasoft,men nå bruker jeg dd-wrt,og alt fungerer knirkefritt.

Rart om det er Linsysen,pleier ikke å være noen spessielle problemer med wrt54g/gs egentlig. Sikker på at det ikke er adsl modemet ditt,hvis du har adsl da..

Lenke til kommentar

Jepp, erfarte nøyaktig det samme som deg for litt siden ;)

Jeg regner med du har v5 av denne ellers supre ruteren. Det som gjør v5 håpløs, er at den ikke støtter 3. parts firmware (som sveasoft sine feks) og det som følger med i v5 er håpløst dårlig og ustabilt.

Man kan dessverre ikke kvitte seg med den firmwaren som følger med, noe man kunne på de andre 4 versjonene.

Les wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G

Det ente med at jeg fikk bytta inn min WRT54G mot en WRT54GL (L for linux, men det er i bunn og grunn bare en WRT54G v.4), som jeg skal få den 5. januar eller noe sånt..

Sitter på en ustabil Dlink i mellomtiden..

Mao, ikke finn på å styr med v5 av WRT54G, det er en dassversjon!

Anbefaler deg å få bytta den, det er nok med poster på forumet her av folk som sliter med den ;)

Lenke til kommentar

Takker for informativ tråd, skal sjekke dette når jeg kommer hjem, da jeg har omtrent samme problem med min router.

Edit : Hvis ikke dette løser problemet mitt, så ryker den rett tilbake til netshop... Da den virker MEGET ustabil.....

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Hmm,høres rart ut. Bruker du orginal firmware på denne?

Hvis du bruker orginal firmware,kan du jo vurdere å bruke noen av de uofisielle firmwarene,som er mye bedre.

Prøv DD-WRT -> http://www.dd-wrt.com/

Hadde litt likt problem som deg når jeg kjørte Talisman/Freeman firmware fra  Sveasoft,men nå bruker jeg dd-wrt,og alt fungerer knirkefritt.

Rart om det er Linsysen,pleier ikke å være noen spessielle problemer med wrt54g/gs egentlig. Sikker på at det ikke er adsl modemet ditt,hvis du har adsl da..

5343942[/snapback]

Hei

Hvilken versjon av DD-WRT bruker du og hvilken type Mini,standar osv...

Er det en grei oppgradering å gjøre selv...?

Falken

Lenke til kommentar
Hei

Falken

5357316[/snapback]

Jeg bruker WRT54G V2.2 Oppgraderingen er meget enkel, bare å logge inn på routeren, gå inn på administration, deretter på firmware upgrade. Deretter på browse, så er det bare å lime inn filen og klikke på upgrade, så gjør den resten selv. OBS : På min så kan jeg kun ha inne den kablete forbindelsen til den maskina som jeg skal oppgradere fra, har jeg inne nett-tilkoblingen eller en annen maskin, så feiler oppgraderingen.

Lenke til kommentar
Hei

Falken

5357316[/snapback]

Jeg bruker WRT54G V2.2 Oppgraderingen er meget enkel, bare å logge inn på routeren, gå inn på administration, deretter på firmware upgrade. Deretter på browse, så er det bare å lime inn filen og klikke på upgrade, så gjør den resten selv. OBS : På min så kan jeg kun ha inne den kablete forbindelsen til den maskina som jeg skal oppgradere fra, har jeg inne nett-tilkoblingen eller en annen maskin, så feiler oppgraderingen.

5357392[/snapback]

Men hvilken type skal jeg kjøre av mini,standar eller voice over ip

Jeg har telio....

Falken

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok. Da er ny SW lastet ned. Uten at det hjalp. Har nå en laptop in i "rompa" på switchen samt en reciever (denon) og en wifi fjernkontroll. Og at alt blir tregt etter 3-4 timer.

Greia er;Lyse leverer signal. Dette er den andre routeren jeg har. den første en gamelink 4300 fra d-link hadde samme problem. Det ser ut for meg at signaley klogger hele boksen ned etter nnoen timer. Jeg er sikker på at det er routeren siden alle perifere bokser på nettet går ned på samme tid. Noen med Lyse som kan annbefale meg en router som virker? Please!!

Endret av jeschiotz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...