Gå til innhold

Antec P180 / Seasonic S12 600w støydemping

Anbefalte innlegg

Fikk nytt kabinett og strømforsyning mm i hus lille julaften. Etter mye skruing, kobling og endel saftige gloser så er jeg rimelig fornøyd, selv om jeg hadde håpet å få til mer elegant kabelruting og mindre støy.

Antec kabinettet er lekkert, ingen tvil om det, men helt perfekt er det ikke. Noen ting som jeg ikke er overbegeistret for:

- Alle medfølgende vifter har molex "mellom"-plugg istedenfor vanlig vifte plugg, gjør det mer vrient å få til ryddig kabelruting.

- Når viften mellom PSU & nedre HDD bur er på plass så er det veldig lite plass til hd plugger, og kabler må rutes opp i hoveddelen av kabinettet og så ned igjen... Det er en plate-patent som man kan skyve frem og tilbake for å lukke mest mulig rundt kabelene mellom de ulike delene, og denne vil "låse" kabelene når den strammes igjen. Selve HDD-buret er elgant og kan trekkes ut, men mye av vitsen blir borte fordi det ikke er plass til nok kabel slik at man kan trekke det ut, og kablene er jo låst.

- I dag la jeg merke til at kabinett-døren har slått seg (lest flere som har klaget på dette) slik at den buler ut ved power-knappen. Irriterende.

- Kablene på viftene (2 tynne) holdes ikke sammen på noe vis, de kunne kostet på seg et par strips, kabelstrømper eller whatever.

Var litt usikker på strømforsyningen siden den ikke hadde strømkabler som kunne plugges av, men kjøpte den alikevel pga bra omtale fra Toms Hardware. Fungerer bra, men et par minus der og:

- Det er 6 molex og 2 fdd kabler, og disse er fordelt på 2 kabler (!!) med 3 molex og 1 fdd på hver... helt idiotisk. Burde vært fordelt på flere kabler, siden strømforsyningen er SLI sertifisert så burde det vært 2 x 2 molex ihvertfall. Dette gjør at kabelrutingen blir ymse.

- 4 pins pluggen som skal til hovedkortet er for kort, det var jeg klar over og kjøpte forlenger. Dette er forsåvidt ikke noe minus siden den er riktig lengde for nesten alle andre kabinetter, men til P180 MÅ du ha forlenger.

Monterte i samme slengen en Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312473

...og en Zalman VGA-Kjøler VF700-Cu på mitt 6800 Ultra.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306460

Nå kjører jeg med VGA-kjøleren på low (temp 58-60 idle), CPU vifte helt i bunn m/ medfølgende FanMate (kabinett 45, CPU 42-43, cpu er AMD 64 3000+). Bruker kun bakre vifte (på low) i kabinettet, og viften i nedre del står også på low. Mye mindre støy enn før, men helt stille er det ikke. Virker som det er CPU vifte og vifte i nedre del av kabinettet som lager mest lyd. Skjermkortet er ganske stillegående, men usikker på om det kjøles godt nok når jeg belaster skjermkortet skikkelig.

Harddisk-støy er KRAFTIG redusert, og alt av vibrasjoner er borte. Meget godt fornøyd med kabinettet på dette området (har 4 HDD i nederste bur, hvorav en Raptor 74gb). Har ikke sjekket temperaturen på HDD'ene, må finne ut hva jeg trenger av software først.

Synes dog det er litt varmt, noen som har noen tips? Eller er temperaturen grei nok? Er helt noob på støydemping. :D

Lars

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
- 4 pins pluggen som skal til hovedkortet er for kort, det var jeg klar over og kjøpte forlenger. Dette er forsåvidt ikke noe minus siden den er riktig lengde for nesten alle andre kabinetter, men til P180 MÅ du ha forlenger.

Har bestilt et sånt kabinett selv nå, og trenger vel forlenger jeg og. Har titta rundt i nettbutikker, men finner ingen! Og jeg ikke helt hvor å lete heller. Noen som kan vise meg? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...