Gå til innhold

Hvorfor bruker AMD kun <---,PC3200?

m0g1e

Anbefalte innlegg

Hvorfor har AMD kun DDR-DIMM PC3200 og nedover og ikke DDR2 som penrium bruker?

Blir Pentiums brikker "raskere" siden de har større frekvens-(hz)?

Eller er AMD "like" bra selv om de har lavere hz på brikkene sine...?

Pentium bruker DDR2 på socket 775 og 604. Er disse noe bedre enn PC3200 i å klokke selv om de har høy latency..? Eller yter de bedre enn DDR-DIMM brikkene..?

Mange spm detta.

Håper på gode svar fra flinke folk! God Jul!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da Intel og AMD bruker forskjellige arktitekturer i sine CPUer, er det veldig forskjellig hva som yter best hos de forskjellige.

F.eks: Intel liker høye hastigheter og er ikke kresen på latencyen. AMD kjører på "folkelige" hastigheter, men er betinget av at det er lav latency for å få maks ut av systemet.

Og til neste gang - Vær litt mer høflig når du bumper!

DDR1 og DDR2 er også veldig forskjellig, da DDR2 har generelt høyere latency enn DDR1. AMD vil også komme med DDR2-støtte, og da vil vi nok se at latencyen vil gå ned for DDR2 også.

Lenke til kommentar

Jeg nekter å tro at M2 blir verdt å vente på. Tror det blir en overgang på lik linje med AGP>PCI-E altså ytelsesmessig ikke noe stor forskjell. Har du tenkt å bygge så bygg når du har råd til det.

Når det gjelder valget mellom 939 og 775 så er i mine øyene 939 solklar vinner, spesielt hvis du har tenkt å kjøpe en dualcore CPU.

Bare les test ev den nyeste Intel CPU, Extrem Edition 955 så skjønner du hva jeg snakker om.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...