Gå til innhold

Blåtann-hodesett til MP3-mobil


morbuz

Anbefalte innlegg

Jeg har en mobiltelefon med MP3-spiller og radio som jeg bruker veldig mye. Siden mobiltelefonen også støtter blåtann er jeg fristet av idéen om å kjøpe et trådløst hodesett (skikkelig stereo-hodesett, ikke én øreplugg :).

 

Jeg lurer i den forbindelse på om noen har erfaring med slike. Hvor kan jeg får kjøpt slikt i Norge? (Gjerne på nett.)

 

Dessuten: hvis lydkvaliteten blir redusert siden det må overføres trådløst over blåtann, hvor mye kvalitetstap er det snakk om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ganske dårlig, spesielt med W800i da det er en musikk-mobil.

5333319[/snapback]

 

Hmmm, tror dere tar feil på dette folkens.

 

K750i og W800i er blant de få telefonen som per i dag er utstyrt med Bluetooth 2.0 - noe som betyr høyere stabilitet og hastighet.

 

I tillegg er jeg ganske sikker på at de støtter Advanced Audio Distribution Profile (A2DP). Husker ikke helt hva de kom frem til hos Sony Ericsson når jeg ringte om blant annet A2DP, men alle vet Sony Ericsson er en stor tilhenger av blåtann og det at W800i er en MP3-mobil skulle tilsi at den støtte det.

 

Mener også jeg leste et sted at Sony Ericsson skulle lansere et stereo blåtann-headsett myntet på sine telefoner med fokus for MP3 en gang i første kvartal.

 

Ingen her som både har det stereo blåtann-headsettet fra HP eller lignende headsett med støtte for A2DP og en K750i/W800i som kan bekrefte de støtter stereo overføring?

 

Om man ikke gidder å vente på at noen skal teste kan man eventuelt kontakte Sony Ericssons Call Center på telefon 815 00 840 eller [email protected].

 

God Jul ;)

Lenke til kommentar
Jeg leste denne tråden:

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=101790

5334506[/snapback]

I denne tråden spør de SEs avdeling i Belgia. Her er svaret jeg fikk fra den skandinaviske avdelingen:

Sony Ericsson K750i och W800i har tyvärr ej stöd för A2DP. I dagsläget har vi ej någon telefon som stödjer denna profil.

Det finnes altså ingen telefon fra SE med en slik støtte, og vi må altså vente helt til februar/mars og da P990i for A2DP-støtte på en telefon... :hrm:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Lager en oppsummering:

 

Om du skal ha stereolyd fra telefon til et stereoheadsett med blåtann må begge støtte A2DP. Dette er en blåtann-profil for stereolyd via blåtann, noe som dessverre bare støttes av et fåtall telefoner:

 

Nokia:

8800 og N91

 

Sony Ericsson:

P990i

 

Samsung:

D600 og i300

 

Her er en liste med A2DP-telefoner, men den er ikke fri for feil.

 

Det er en del headsett som støtter A2DP, f.eks. Nokia HS-12W og HP iPaq.

 

I tillegg til at denne blåtann-profilen er det også greit å merke seg hvilken versjon av blåtann enhetene støtter, ettersom BT 1.2 har en overføringshastighet på 723.1 kbit/s mens BT 2.0 klarer 2.1 Mbit/s. Altså vil versjon 2.0 på begge enheter gi en mye bedre lydkvalitet enn om en av enhetene har versjon 1.2. Av de telefonen jeg har listet overfor er det dessverre bare SE P990i som har BT 2.0.

 

Om jeg mangler noe eller har skrevet noe feil tar jeg gjerne imot en PM ;)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...