gamerman Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei Jeg har nå testet Quake 4 med oppløsning på 1600x1200 aa x 4 af x max , alt high. Fikk dette resultatet på videoen jeg nå skal vise dere : 2005-12-17 11:54:37 - Quake4 Frames: 961 - Time: 16015ms - Avg: 60.006 - Min: 59 - Max: 61 Jeg gjør oppmerksom på at spillet gikk på 30 bildet per sec når jeg tok opp video : http://www.megaupload.com/?d=CIQHLQE9 Det er ikke sånn det ser ut i spillet , litt mer begrenset men dere skjønner hva jeg mener ved å se videoen Problemet er : Spillet går veldig smooth og bra framerate , men hvis jeg gjør sånn som i videoen så virker det som enten characteren blir dyttet bort til siden eller at "veggen" blir dyttet til siden fra characteren slik at det føles ut som et hakk eller en "gap" (Det jeg da mener med gap er at det virker som om den mangler noen modeller . Eks : Si at du har en demo som viser en appelsin. Appelsinen er del inn i 3 deler , 2 på siden og en i midten (som utgjør hele appelsinen) Si om den midterste delen hadde manglet men appelsin demoen var programmert til å kjøre "modellen" sammen uansett hva som måtte skje. Og når du da ser på den fra side til side så bare dyttes den høyre delen til den venstre delen som skaper et slags hakk... Dette virker ihvertfall slik etter det jeg mener. Men jeg får dette i en god del andre spill også , det er ikke merkbart i action men om du stopper opp så skjer dette. Men har ikke merket det i : Far Cry , Battlefield 2 , Prince of persia two thornes , king kong , Alpine skiing 2006 , fifa 2006 osv osv. Så det er bare begrenset med spill det skjer i ... Hva tror dere er problemet ? Specs : Prosessor : AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939(San Diego) Skjermkort : Asus GeForce 7800GTX 256MB Pci-E Hovedkort : MSI K8N NEO4-F Minne : Kingston PC3200 HyperX 2048MB Ulta Low Latency (2-2-2-5-1) Harddisk : Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM (OS ,og+ quake 4 osv) Harddisk : Western Digital Caviar 8 mb 200 GB 7200 RPM Nyeste nVidia driver installert ! Har defragmentert , virus check , spyware , registerclean (nei) , cleanup harddisk osv. Jeg har Windows Blind 5 Enhanced installert , har hørt det programmet skaper problemer for steam men det burde jo ikke spille så mye rolle. Til mandag skal jeg Formatere alt og sette inn : A8N-SLI PREMIUM Creative Soundcard Sound Blaster X-Fi XtremeMusic WD Harddisk 400.0GB 7200RPM SATA I 3.5" 16MB Håper at dette ordner seg Si i fra om dere skal ha mer informasjon Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Med det opsette ditt så er det ikke hardwaren som sliter og ettersom det er på samme plassen hele tiden så virker det som en ren programeringsfeil. Er dette et sted man bare går forbi eller er møter man fiender her? Gjør man ikke det så er det nok bare et lite problem som ikke er fiksa enda ettersom spillet er ganske nytt. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Med det opsette ditt så er det ikke hardwaren som sliter og ettersom det er på samme plassen hele tiden så virker det som en ren programeringsfeil.Er dette et sted man bare går forbi eller er møter man fiender her? Gjør man ikke det så er det nok bare et lite problem som ikke er fiksa enda ettersom spillet er ganske nytt. 5307578[/snapback] Hei Dette skjer ikke når det er fiender og ikke fiender . Det klippet var tatt uten fiender i nærheten. Det skjer ikke på samme sted hele tiden , det skjer overalt . Mest ved stolper , kasser og slike synlige ting en legger merke til. Kan det være musen/musematten som skaper noe lagg ? Har det noe å si hva slags mus du har ? Hva er smooth mouse forresten ? Husker ikke helt om jeg hadde dette når jeg hadde vanlig Xp installert. Jeg har installert Windows Blind 5 nå , kanskje den utgjør litt..... Jeg har en Logitech MX310 mus og en ICEMAT musematte (jeg har installert Softwaren som gjør at musen akselererer fortere og bedre) Håper noen kan svare på dette ... PS : Har merket dette minimalt i Far Cry nå men her kan jeg bekrefte at når Windows Blind 5 ikke var installert så skjedde det ikke.... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Sagen er at jeg sitter også å spiller Quake4 og er kommet relativt langt uten å møte på dette. Mitt problem er heller FPS drop fra 60FPS og ned til 11FPS av og til. Dette kommer av prosessoren min som gjør at skjermkortet får lite å tygge på. AMD XP2500+ @2,2Ghz 1GB ram 3-3-3-7 6800 Ultra AGP NF7s V2 Spiller med High settings 1024x768 4xAA og 4xAF Ultra high gav en FPS på 0,2 som gir et nytt bildr hvert 5. sekund. Var borti lignende problemer med UT2004 når den kom ut, da låste kontrollene seg et par sekunder mens frameraten var uendret og du holdt bevegelsen du hadde da systemet låste seg til du fikk tilbake kontrollen. I ettertid vet man at denne buggen skyldtes masiv skriving til swapfila som fikk hele systemet til å låse seg uten at skjermkortet tok efekt av det. Kan være noe lignende ettersom du har instillingene veldig høyt. Prøv å stille ned grafikken litt for å se om det blir borte. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Men hvordan kan man fikse dette ? Jeg prøvde på 1024x760 med alt high aa osv men samme skjedde. Skal jeg teste 1024x760 high uten aa og af da ? Lenke til kommentar
Hurragutten Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hvilken PSU har du ? Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Tagan 480W Strømforsyning 20+24pin, ATX+BTX, SATA, fra 21dbA Lenke til kommentar
Hurragutten Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Jeg har en pc bestående av P4 2 ghz, 6600 GT + DVD osv, og har hele tiden trodd at chieftec PSU'en på 350 W skulle være mer enn nok. I går demonterte jeg imidlertid systemet og innstallerte det i et Antec P180 kabinett sammen med en ny Hiper 580 watt PSU. Jeg har alltid synes at pc'en har vært litt treg i lasting av websider ol. og har trodd at dette har skyldes at pc'en har vært litt avleggs. Forbauselsen min var derfor stor da jeg merket at systemet var merkbart kvikkere i responsen etter oppgradering av PSU. Og enda viktigere; i NFS: Most Wanted var lagget i oppdateringen av veiteksturen, som jeg ser flere har klaget over, borte. Tagan PSU'en du har burde være kraftig nok, men i og med den kraftige maskinvaren du har kan det kanskje være en mulighet for at den ikke leverer nok kraft til systemet. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Jeg har en pc bestående av P4 2 ghz, 6600 GT + DVD osv, og har hele tiden trodd at chieftec PSU'en på 350 W skulle være mer enn nok. I går demonterte jeg imidlertid systemet og innstallerte det i et Antec P180 kabinett sammen med en ny Hiper 580 watt PSU. Jeg har alltid synes at pc'en har vært litt treg i lasting av websider ol. og har trodd at dette har skyldes at pc'en har vært litt avleggs. Forbauselsen min var derfor stor da jeg merket at systemet var merkbart kvikkere i responsen etter oppgradering av PSU. Og enda viktigere; i NFS: Most Wanted var lagget i oppdateringen av veiteksturen, som jeg ser flere har klaget over, borte. Tagan PSU'en du har burde være kraftig nok, men i og med den kraftige maskinvaren du har kan det kanskje være en mulighet for at den ikke leverer nok kraft til systemet. 5308898[/snapback] Kan være men jeg tviler. Når firefox åpner på 0,1 sec så er vel alt i orden ? Photoshop tar tid som vanligt Men hvordan kan en sjekke om den leverer bra eller ikke ? Du vet den 4 pins connectoren som de kaller p4 ? Jeg har 2 stykker av den (de er blå begge to men jeg tror det står p4(1) og p4 på de. Hvem skal brukes tror du ? Lenke til kommentar
Hurragutten Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Antar at det ikke betyr noe hvilken P4 connector du bruker. Ser at de som tester PSU har utstyr for å sjekke om den leverer stabilt, men slikt er kanskje ikke så tilgjengelig for "vanlige" forbrukere. Ellers finnes det sikkert anmeldelser av PSU'en din på nettet for å se om den leverer bra i strømkrevende systemer. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 http://www.3dvelocity.com/reviews/tagan/tg480_4.htm Der er en test ihvertfall.... Men det må da finnes et program som viser hvor mye watt maskinen din bruker ? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Ser ingenting i opsettet som skulle kreve mere en 480W Har selv en Bzerk på 500W med et skjermkort som skal ha mere power en 7800 kortet hans. Strømmessig tror jeg at hans og mitt oppsett kommer ganske likt. Litt OT men jeg runda akkurat Quake4 for 10 minutter sida! Lenke til kommentar
Hurragutten Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Tror det går an å lese av wattforbruket i bios. Ellers når jeg tenker meg om så var det et problem med MSI K8N Neo2 kortene som kan minne om problemene du nevner. Problemene med dette HK var som du nevner at det lagget i enkelte spill innimellom uten at man kunne lese dette av som lavere fps av den grunn. Dette var visst spesielt i kombinasjon med punkbuster, men óg generelt i spill. Husker dette siden jeg tenkte å kjøpe dette HK, men styrte utenom pga. problemene forskjellige brukere hadde. Ville jo trodd at problemet var rettet opp med nyere HK, men man vet jo aldri. Noen mener jo MSI=meget slett inginiørarbeid :-) Ellers så jeg at noen brukere greide å løse problemet på gamle Neo2 kort ved nettopp å bruke høykvalitets PSU, andre typer RAM, eller faktisk å klokke ned minnehastigheten på grafikk-kortet. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Tror det går an å lese av wattforbruket i bios. Ellers når jeg tenker meg om så var det et problem med MSI K8N Neo2 kortene som kan minne om problemene du nevner. Problemene med dette HK var som du nevner at det lagget i enkelte spill innimellom uten at man kunne lese dette av som lavere fps av den grunn. Dette var visst spesielt i kombinasjon med punkbuster, men óg generelt i spill. Husker dette siden jeg tenkte å kjøpe dette HK, men styrte utenom pga. problemene forskjellige brukere hadde. Ville jo trodd at problemet var rettet opp med nyere HK, men man vet jo aldri. Noen mener jo MSI=meget slett inginiørarbeid :-) Ellers så jeg at noen brukere greide å løse problemet på gamle Neo2 kort ved nettopp å bruke høykvalitets PSU, andre typer RAM, eller faktisk å klokke ned minnehastigheten på grafikk-kortet. 5309556[/snapback] Ok , klokke ned minnehastighet kommer ALDRI på tale ... Men som du ser så får jeg snart A8N-SLI PREMIUM og dette har jeg hørt er et "gaming" hovedkort... Så det kan hende det ordner seg , man vet aldri ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå