quakie Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Nå har open office 2.0 kommet, den kan lastes ned her: http://www.openoffice.org/ Jeg har lastet den ned alt, den inneholder de samme prog som Microsoft Office, men det er gratis!! Den nye versjonen starter bla fortere enn den gamle og har en rekke nye forbedringer.. La dette være tråden for den nye versjonen Lenke til kommentar
muffe Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Dette er virkelig gammelt nytt. Den kom for ganske så lenge siden. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Er vel bare et par månder siden Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Er vel bare et par månder siden 5304041[/snapback] kan nok stemmer, jeg laste den ned 22 oktober Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 http://programmer.no/art.php?artikkelid=20213 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hehe. Sjekk release date neste gang du starter en "nyhetstråd" . Lenke til kommentar
quakie Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Hehe. Sjekk release date neste gang du starter en "nyhetstråd" . 5304411[/snapback] he he er litt sen av meg tydeligvis! Men fant jo ingen annen open office tråd Er kanskje ikke på programfronten jeg er mest oppdatert, men fint dere er det!! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Greit å gi OpenOffice litt oppmerksomhet likevel . Bra programpakke som tilfredsstiller 90% av brukerne. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Lastet ned OpenOffice 2.0 for et par måneders tid tilbake, og er strålende fornøyd sålangt. Det er fullt på høyde med M$ Office+++. Anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Vurderer å skifte over til Open Office, men lurer på om det finnes en sammenlikning på nettet et sted? Eller for å spørre på en annen måte: hvis jeg bytter, er det noe MS Office har som Open Office IKKE har? (For meg er det mest Word og Excel som blir brukt). Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Støtter for VB-macroer. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Lastet ned OpenOffice 2.0 for et par måneders tid tilbake, og er strålende fornøyd sålangt. Det er fullt på høyde med M$ Office+++. Anbefales på det sterkeste. 5304831[/snapback] Det er IKKE på høyde med Office. I tillegg så er office over 2 år gammelt. Kommer også office 12 snart. Den virker veldig lovende. Lenke til kommentar
kjakangund Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Office har ganske mye som openoffice ikke har. Men jeg kan bare bruke en brøkdel av de funksjonene som finnes i openoffice, og savner ingen. Så er ikke et problem for min del. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Lastet ned OpenOffice 2.0 for et par måneders tid tilbake, og er strålende fornøyd sålangt. Det er fullt på høyde med M$ Office+++. Anbefales på det sterkeste. 5304831[/snapback] Det er IKKE på høyde med Office. I tillegg så er office over 2 år gammelt. Kommer også office 12 snart. Den virker veldig lovende. 5305494[/snapback] Skulle jo bare mangle når det koster mer enn en middels bra brukt moped. Likevel er OpenOffice mer enn godt nok for de aller aller fleste. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Lastet ned OpenOffice 2.0 for et par måneders tid tilbake, og er strålende fornøyd sålangt. Det er fullt på høyde med M$ Office+++. Anbefales på det sterkeste. 5304831[/snapback] Det er IKKE på høyde med Office. I tillegg så er office over 2 år gammelt. Kommer også office 12 snart. Den virker veldig lovende. 5305494[/snapback] La oss få høre forskjellene da! VB-macroer er allerede nevnt. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Calc: Færre muligheter innen bruk av diagrammer. Ingen mulighet for å lage egendefinerte diagramoppsett. Tungvint å lage egne tallformater. Ikke støtte for pivottabeller. Ikke mulig å koble regnearkområder og diagrammer til andre OO-programmer. Writer: Ikke støtte for en del typografifunksjoner. Ikke tilstrekkelig støtte for feltkoder (ihvertfall ikke lett tilgjengelig). Bruk av stiler tungvint og med begrensede muligheter. Ikke støtte for inndelinger. Ikke støtte for hoved- og deldokumenter. For få visningsalternativer for større dokumenter fører til tungvint redigering. Tungvint innstilling av topp- og bunntekst og alt for få innstillingsmuligheter. Tabellfunksjonene er håpløse og utilstrekkelige. Tekstboksfunksjon ser ut til å mangle. For få justeringsmuligheter for tegnede objekter. Det var det jeg fant i løpet av noen minutter med disse to programmene. Men for all del: Den har blitt mye bedre enn forrige versjon og det meste fremstår som direkte kopi av MS Office. Grensesnittet er imildertid unødvendig billig og tungvint. Endret 18. desember 2005 av kjeklulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå