lilminime Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hei, jeg har laget meg en side i Css, synes siden er fin godt design og godt fargevalg, men det er et lite problem. Designet fremvises bare godt i Firefox, ikke i Internett Explorer. Har prøvd og få svar på forumet med noen poster tidligere, men uten hell. Forsøker med denne posten en gang til, vær så snill og svar om du kan det. Takk. Her er index.php: <?php echo" <html> <head> <title>** Quick 'n Easy **</title> <link rel='stylesheet' type='text/css' href='stil.css'> </head> <div id='maint'> <div id='meny'> <br/><div id='menyoverskrift'>Navigasjon</div><br/> <a href='index.php'>Forside</a><br/> <a href='produkter.php'>Produkter</a><br/> <a href='prisliste.php'>Prisliste</a><br/> <a href='kontakt.php'>Kontakt oss</a> <form action='login.php' method='post'> <tr><td><br/> <p id='logginn' align='left'>Logg Inn</p> <p id='ifont' align='left'>Brukernavn:</p> <input id='linput' type='text' name='username'> <p id='ifont' align='left'>Passord: </p> <input id='linput' type='password' name='password'> <p id='ifont'>Glemt passord? Klikk <a href='glemt.php'>her</a>!</td></tr> <div id='kurvhline'>Din handlekurv:</div> </form> </div><div id='midt'> <p id='midti'> <h1>Tempory loose of Logo! </h1></p> <p id='midti'>Dette er bare en test nyhet.. For og teste om publiseringsystemet fungerer!</p> </div> </font> "; ?> her er stil.css #midti { font: 11px verdana; position: relative; left: 20px; } #midt { font: 11px verdana; text-decoration: none; width: 500; height: 550px; position: relative; margin-left: 200px; top: 20px; border-top: 1px solid #ffffff; border-left: 1px solid #d9e57c; border-right: 1px solid #ffffff; border-bottom: 1px solid #ffffff; } #kurvhline { font: bold 11.5px verdana; text-decoration: underline; position: relative; left: 25px; top: 10px; } #menyoverskrift { position: relative; left: 35px; font: bold 12px verdana; text-decoration: underline; } #meny { position: relative; height: 0px; left: 15px; font: 11.5px verdana; } #ifont { position: relative; left: 2.5px; top: 05px; font: 11px verdana; } #bgcolor { background-color:#fcffdf; } #maint { position: relative; left: 120px; right: 120px; top: 05px; bottom: 05px; border-bottom: 1px solid #d9e57c; border-right: 1px solid #d9e57c; border-left: 1px solid #d9e57c; border-top: 1px solid #d9e57c; width: 1000px; height: 600px; } #logginn { position: relative; left: 50px; top: 10x; font:bold 11.5px verdana; color:#000000; text-decoration: underline; } #fkats { background-color:#d9e57c; border:1px solid #666699; color:#000000; font-size:13px; } #pkats { background-color:#d9e57c; border:1px solid #666699; color:#000000; font-size:15px; } #hkats { background-color:#000000; border:1px solid #666699; color:#ffffff; font-size:15px; } #linput { border-bottom: 1px solid #000000; border-right: 1px solid #000000; border-left: 1px solid #000000; border-top: 1px solid #000000; font: bold 10px verdana; background-color:#d9e57c; color:#000000; position: relative; left: 2.5px; top: 05px; } a:link { color: #000000; text-decoration: none; } a:visited { color: #000000; text-decoration: none; } a:active { color: #000000; text-decoration: none; } a:hover { color: #d9e57c; text-decoration: none; } Takk for svar som hjelper en kar i nød! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Hvorfor bruker du position:relative? Det skaper bare undøvendig rot og vanskeligheter i 90% av tilfellene. Ellers ser jeg ingen umiddelbare feil etter å ha skummet gjennom koden (EDIT: CSS-koden, that is. HTML-koden ser ut til å fullstendig ha mistet fotfestet og gått helt bananas. Ulogisk til tusen. www.htmldog.com), har du en URL så vi kan se problemene på egenhånd? Endret 9. desember 2005 av Loomy Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Er alltid lurt å ha en doctype. Bør også nullstille alle marger med * {margin: 0; padding: 0;} øverst i stilarket, da ulike nettlesere har ulike standardverdier. Løser nødvendigvis ikke problemet, men det er vanskelig å vite hvordan du vil ha det, uten et eksempel Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 En url: www.quickneasy.org Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 "HTML-koden ser ut til å fullstendig ha mistet fotfestet og gått helt bananas. Ulogisk til tusen. www.htmldog.com), har du en URL så vi kan se problemene på egenhånd?" Det skjønner jeg godt, er ikke spesiellt god i å få god struktur i kodene jeg scripter, dette er litt "OffTopic" men kanskje noen kunne poste koden her på nytt med bedre struktur og litt mer logisk klarhet, hadde vært supert! Takk Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Forumet er klikk. Endret 10. desember 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Bah, først var det det ene innlegget som hadde vedlegg, så det andre som jeg hadde redigert... Fram og tilbake, og forumet er like klikk. Har uansett lagt ved en CSS-fil som funker fint i IE. En liten renovering av HTML, og at du kanskje satte deg litt bedre inn i flytende layouter hadde ikke skadet. stil.css Endret 10. desember 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Takk skal pugge litt mer HTML og sette meg litt bedre inn i flytende renovering, takker Mr. Berg for super support! Hadde det vært et vote-system over nyttige brukere ville du fått full score hos meg;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå