staljin Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Hei, Jeg har netopp kjøpt meg et nytt HK CPU. Driver en del med overklokking og har bruk for å slette CMOS en del. Det jeg kunne tenke meg er å kjøpe en bryter jeg kunne sette på utsiden av kabinett, så jeg slipper å åpne kabinet hvis jeg må foreta en "Clear CMOS" Spør om bryteren da jeg ikke vet hvilken bryter jeg skal ha. Hadde vært kjekt om noen kunne gi meg en link til en bryter hos Clas-Ohlson så jeg kan dra dit og kjøpe den. Takker så mye på forhånd. Kan jeg bruke en avdisse? Staljin Endret 8. desember 2005 av staljin Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 22-1449 Den er vel god tror jeg. Må være 3polet iallefall Lenke til kommentar
Bizardo Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 hadde jeg vært det ville jeg ikke kjøpt noen av de. Er det ikke sånnt at man kan ødelegge bios hvis man cleare cmos mens pc'n står å går? eller tar jeg feil? litt kjipt å være uheldig å komme bort i knappen mens pc'n er på hva med denne brytern her? Microplex bryter den har iallefall et deksel for å switche, men den er desverre bare 2 polet, iallefall fest etter eller annet deksel kan være lurt Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Varenummer 25-369 burde gjøre jobben. BIOS tar ikke skade av at man starter maskinen med jumperen i "clear cmos" posisjon, så det går vel bra om den blir bytta til clear cmos mens maskinen er på også. Kanskje teste det ut med ett gammelt hovedkort først? Anyway, her er koblingskjema: Lenke til kommentar
staljin Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Varenummer 25-369 burde gjøre jobben. BIOS tar ikke skade av at man starter maskinen med jumperen i "clear cmos" posisjon, så det går vel bra om den blir bytta til clear cmos mens maskinen er på også. Kanskje teste det ut med ett gammelt hovedkort først? Anyway, her er koblingskjema: 5269472[/snapback] Takker for hjelpen. Er klar over at det må være bryter med 3 polet, hvor 2 skal altid være på og så skuller jeg skfite kobling 1-2 til 2-3 og omvendt. Jeg har ikke så mye peiling på dette her, men jeg tror at denne 25-369 bryter burde få jobben gjort. Tar i bruk de kablene som følger med kabinett (som f eks HDD LED kabel). Tror det skal gå fint dette her. Skal skjekke i Clasohlson og spørre om det er slik denne bryteren fungerer. Takker. Staljin Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 hvorfor bruke bryteren? de aller fleste PCer støtter vell clear CMOS ved å hold inn Delete mens du skrur på PCen? mine gjør nå det i alle fall Lenke til kommentar
staljin Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Hei, Tror ikke det, nei. Og det skal visst være INS og ikke DEL. DEL brukes til å gå inn på BIOS på de alle fleste HK, har nok ikke noe med CLEAR CMOS å gjøre. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hva med å koble inn et relè som mister kontakten når det er spenning på det, slik at man ikke kan ccmos når maskinen er på? F.eks 35-1142. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg hadde kjøpt en moment bryter, som i en restart bryter. Da er det umulig å ha cmos på "clear" når man starter pcen. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ja, det er nok det beste, her er en trepolig impulsbryter: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...=0&dok=4314.htm Lenke til kommentar
staljin Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Takker for disse for meg avanserte innspill. Som sagt det skal være enklest mulig oppsett. Finner en bryter med 2 posisjoner av og på, hvor av skal være kjøreopsett, og på blir da CLEAR CMOS. Ferdig med det. staljin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå