Gå til innhold

Prosjekt: "Flat Black Box"

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage min første worklog. Jeg har en gammel IBM 330, som jeg håper jeg kan gjøre litt finere og bedre. Sikkert noen som lurer på hvorfor jeg gidder å gjøre noe med denne dataen!:p Det er fordi jeg rett og slett ikke får lov til å kjøpe en ny en, så jeg vil gjøre denne så bra som mulig.. Jeg har bestilt og mottatt 2 grønne 30cm lysrør, som passer veldig bra på venstre side av kabinettet (se bilde). Jeg skal spraylakke kabinettet svart, og skjære ut/sette på pleksi etter eller annet sted.. er ikke sikker hvor enda! Noen forslag? Og hva kan jeg eventuelt bruke for å skjære?

Jeg trenger også forslag på navn til prosjektet!post-88390-1134059286_thumb.jpgpost-88390-1134062250_thumb.jpgpost-88390-1134063748_thumb.jpg

Endret av anietsoj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aiaiai, sexy :p Hehe, men gratulerer med trippel topic først da :)

Og det andre, de bildene blikke fullt nedlasta..:S

Også til prosjektet. Jeg har også tenkt å modde et desktop kabinett, (Se i casemod kategorien, Dj Ovin, for mer info;P) kanskje sette inn plexi i sia der du har luftehull nå, lakke svart sa du(syns selv det begynner å bli litt standard), kvitte deg med fronten og lage ny! Rydde inni og sånt :thumbup:

Øyvind

Lenke til kommentar

Også til prosjektet. Jeg har også tenkt å modde et desktop kabinett, (Se i casemod kategorien, Dj Ovin, for mer info;P) kanskje sette inn plexi i sia der du har luftehull nå, lakke svart sa du(syns selv det begynner å bli litt standard), kvitte deg med fronten og lage ny! Rydde inni og sånt :thumbup:

Øyvind

5265518[/snapback]

OT: Ikke diss trippel topic a :p

Lenke til kommentar

Øyvind

5265518[/snapback]

OT: Ikke diss trippel topic a :p

5265527[/snapback]

Hehe, nei skal være forsiktig me det :p Jeg fikk til en trippel topic en gang jeg og;p

Lenke til kommentar

Nei jeg tror serveren her er litt laggy, så det kan fort komme to topicer.

Dette kan jo være gøy da. Du kan kappe ut vindu og den slags med dremel, eller borre et litt stort hull og kappe ut med stikksag og metall blad, men jeg anbefaler så absolutt DREMEL! :D:love:

du kan jo f.eks lakke kabinette litt sånn mørk-lys (blanding sak) grønn metalic (ser veldig bra ut på biler i det minste, har ikke sett en PC med det enda da) tror det kan være bra. Og så kan du kjøpe UV grønt plexi glass, og UV katoder, og sette vindu i toppen og i sidene. Så kan du kvitte deg med fronten og lage ny front utav samme plexiglasset, der du også har UV katoder. Så kan du lage bryter panel i toppen, med f.eks pilotbrytere, vanlige pilotbrytere eller trykk knapp brytere til vifter og katodene.

I fronten din (hvis du lager ny) kan du også sette i en 80*80mm vifte som du monterer med en fin grill midt i fronten.

Håper dette var til hjelp.

mvh Arne

Lenke til kommentar
Nei jeg tror serveren her er litt laggy, så det kan fort komme to topicer.

Dette kan jo være gøy da. Du kan kappe ut vindu og den slags med dremel, eller borre et litt stort hull og kappe ut med stikksag og metall blad, men jeg anbefaler så absolutt DREMEL! :D:love:

du kan jo f.eks lakke kabinette litt sånn mørk-lys (blanding sak) grønn metalic (ser veldig bra ut på biler i det minste, har ikke sett en PC med det enda da) tror det kan være bra. Og så kan du kjøpe UV grønt plexi glass, og UV katoder, og sette vindu i toppen og i sidene. Så kan du kvitte deg med fronten og lage ny front utav samme plexiglasset, der du også har UV katoder. Så kan du lage bryter panel i toppen, med f.eks pilotbrytere, vanlige pilotbrytere eller trykk knapp brytere til vifter og katodene.

I fronten din (hvis du lager ny) kan du også sette i en 80*80mm vifte som du monterer med en fin grill midt i fronten.

Håper dette var til hjelp.

mvh Arne

5269984[/snapback]

liker tankene dine, men veit ikke helt om jeg klarer det du snakker om i praksis.. hvordan skal jeg f eks få satt pleksi i fronten? på bildet ser du jo at vifta og cd-stasjonen stikker litt ut! er ikke sikkert du skjønner hva jeg meiner men

:p

Lenke til kommentar
Kommet noe lengre? Ossen farge skal det lakkes? (Hvis det skal lakkes da.. :!: )

5270244[/snapback]

svart! det skreiv jeg i det første innlegget :thumbup: har ikke kommet noe lengre nei..

OT: har litt problemer med skjermen! den viser ikke noe bilde..!:(

Endret av anietsoj
Lenke til kommentar

Hva med: "Old IBM Mod" (En litt klassiker men...:p)

Det med den fronten som EgOIst snakket om et ikke noe problem hvis du setter deg inn i det.

Jeg liker ikke rene glass "ting" som glassfront så jeg tror ikke det ville blitt så fint...

Edit: Fortsatt problemer med skjermen? :tease:

Endret av DE1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...