abedatt Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Har tenkt å kjøpe webkamera i julegave til meg selv og mine barn som er flyttet hjemmefra. Vil gjerne ha noe som er bra, men ikke alt for dyrt. Ser at mange her på forumet har Logitech Quickcam 4000, og også anbefaler dette. Har også lest tester på nettet om denne modellen og den kommer bra ut! Men ser på nettbutikkene at det finnes en Logitech Quickcam 5000 også. Lurer på om noen har erfaring med denne modellen som jeg tror er helt ny? De ser ganske like ut og undrer på om Logitech Quickcam 5000 kanskje er en bedre modell? Noen erfaringer? Endret 6. desember 2005 av abedatt Lenke til kommentar
SmokingKramer Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Heisann Lurte litt på dette selv, noen raske søk i prisguiden på hardware.no har avslørt følgende: Quickcam 5000 ser ut til å ha: -En bedre bildebrikke med oppløsning på 1280*960 (4000 har bare 640*480) -Digital zoom -Blitz -Medfølgende headset -Panoreringsvinkel: 360º -Vippevinkel, opp: 180º -Vippevinkel, ned: 180º Ser ut som om 5000 er et mye bedre kamera til stillbilder, men at forskjellen ikke er så stor ved overføring av video. Et billig alternativ ser ut til å være Logitech QuickCam Communicate STX. Er usikker på hvor mye det er verd å betale for et webkamera når jeg først og fremst skal bruke det til MSN/Skype. Endret 13. desember 2005 av SmokingKramer Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Spør du meg lukter det svindel av Logitech. Ikke vondt ment, har selv Pro 4000, og er happy med det. Men på nesten alle nye kameraer fra Logitech er det nøyaktig samme innhold, pris-forskjellen ligger i driverene du bruker... 4000 har da ikke maks 640*480! Har maks 1280*768. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå