Gå til innhold

Informasjon om XBConnect Xkai og XBOX LIVE

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Jeg ser det er en del som spør om hva XBConnect, Xkai og XBOX LIVE og hva som er forskjellen på disse.

Først av alt, den største forskjellen på XBConnect og Xkai i motsetning til XBOX LIVE er at disse er gratis.

XBConnect ==> GRATIS

XKAI ==> GRATIS

XBOX LIVE ==> IKKE GRATIS (495 kr for 12 mnd)

XBConnect og XKAI koster ikke noe, den største grunnen til dette er vel fordi de ikke har utviklet et så godt system på nettspilling som XBOX LIVE har blitt.

Du kan bruke en vanlig nettverkskabel for å spille på nett. Du trenger ikke å chippe xboxen din for å bruke noen av disse nett tjenestene.

Gode grunner for å velge XBOX LIVE

1. Hvis man kjøper XBOX LIVE så slipper man som oftest å konfiguere ruteren. Bruker man Xkai og XBConnect må man ofte konfiguere ruteren (åpne diverse porter, slå av firewall's etc).

2. MANGE flere som spiller på xb live. Det er også bare å trykke på om du vil spille en mot en eller 10 mot 10, om man vil spille oppdrag multiplayer (capture flag, bomb etc). Enkelt sagt, man kan spesifisere litt mere om hvilket spill man

ønsker. (ranket og uranket også)

3. Cheatere blir tatt på XBOX LIVE (banna), dette er vel litt mer fritt for de på XBConnect.

4. Bedre ping.

5. Slipper å konfiguere ruteren.

6. Større sikkerhet (du slipper å slå av firewallen)

7. Mer brukervennlig

8. Spilles ikke via LAN delen på spill, men på LIVE. I noen spill der det er kun live

del og ikke system link er det kun via live man kan spille.

9. Man blir automatisk matchet opp mot spillere som er like gode som deg. Dette

går ofte i lvl eller lignende.

Gode grunner for å velge XBConnect og Xkai

1. Gratis

2. Spilles via LAN delen på spill (ikke via egen LIVE meny). Spes på gammle spill som Halo 1 er dette en fordel da det ikke kan spilles via xbox live. Uansett så er ofte spill som ikke er beregnet på live generelt mer krevende på båndbredde da disse ikke er optimert for å spilles online mot andre.

3. Man kan spille backup versjoner av spill. (kun lov til å ta backup av spill du eier selv)

Hva er så best av XBConnect og Xkai lurer du kanskje nå på..?

Det er ikke noe fasit på dette, jeg har prøvd begge og jeg hadde litt problemer med å få til å spille med Xkai (jeg åpnet de portene jeg skulle etc), likevel virket ikke dette. Jeg brukte XBConnect, dette var lett å konfiguere til ruteren og var lett å bruke. Hva du ønsker å bruke er hipp som happ. Anbefaler deg å prøve begge å se hva du liker!

Hvis det er noe ekstra som burde være med så legger jeg det til etterhvert som det kommer inn forslag.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel også legge til at når du skal bruke xbconnect og xkai, så går spillene gjennom pcn, det funker på samme måte som viss du hadde linket opp flere xboxer sammen. Så du lurer xboxen til å tro at den er i "nettverk" med flere andre xboxer, mens du igrunn er linket opp gjennom pcn. Ganske bra programmer, men etter min mening er Live MYE bedre...

Endret av AcIdica
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

det er riktig. Viktig også å få med at bare spill som har en LAN del kan brukes på xlink og xbconect. Man tunneler slik at maskinen tror den spiller på et lokalt nettverk, mens du egentlig spiller på lokalnett mot alle andre som er koblet på en av de to (vet ikke om dette er skrevet i første posten)

edit: ser at det er skrevet i første svaret, men om dette skal bli en sticky (noe den burde) bør nok dette komme med.

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Jeg bruker alle tre. Live er mest brukervennlig. Her er det bare å trykke start så er du i gang.

Kai og XBC forutsetter at jeg slår på PCen, og kobler meg opp til et rom med folk som spiller det samme som jeg vil spille. Det er enkelt når programmene og routeren er riktig satt opp, men det er nå noe ekstra. Den STORE fordelen er imidlertid at du kan se pingen til hosten, og derfor velge å koble deg til noen med lav ping. Jeg spiller mest Halo2 og da er fordelen enorm. Over live blir man matchet med de første og beste som har ca samme level som en selv uavhenging av ping. Det betyr at man ofte er nødt til å spille på en amerikansk host med ping på 300 ms, noe som er helt håpløst. Over Kai eller XBC slipper man dette og gameplayet blir mye bedre. Men kvaliteten på motspillerne er mer variabel. Dessuten har den som har satt opp rommet mulighet til å boote spillere, noe som gjerne brukes dersom du dominerer spillet.

Alt i alt litt mer bry å finne games på Kai eller XBC, men de gamsene du finner kan være veldig gode.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kan vel også legge til at når du skal bruke xbconnect og xkai, så går spillene gjennom pcn, det funker på samme måte som viss du hadde linket opp flere xboxer sammen. Så du lurer xboxen til å tro at den er i "nettverk" med flere andre xboxer, mens du igrunn er linket opp gjennom pcn. Ganske bra programmer, men etter min mening er Live MYE bedre...

5251710[/snapback]

det betyr at man kan spille halo 1 over internett :dribble: ??

men virker som mye styr for å komme igang :nei:

Lenke til kommentar

5251710[/snapback]

6248776[/snapback]

jepp, men det er ikke så mye styr, tar en 5 minutter, fungerer som bare det!

Lenke til kommentar

5251710[/snapback]

6248776[/snapback]

jepp, men det er ikke så mye styr, tar en 5 minutter, fungerer som bare det!

6248851[/snapback]

Jeg får det ikke til!

Har installert både xlink kai og xbconnect, men finner ikke games på boxen.

Noen spesielle innstillinger som må til?

Lenke til kommentar

Jeg får det ikke til!

Har installert både xlink kai og xbconnect, men finner ikke games på boxen.

Noen spesielle innstillinger som må til?

6253778[/snapback]

hm, skal bare være å fikse porter på routeren. Kan du i utgangspunktet nå boxen gjennom FTP? Prøv å starte med Halo 2 (om du har det, det skal funke uten noe fuzz + at mange som kan hjelpe). Sjekk hjemmesidene deres og forumene. Du har vel skrudd av/tillat kobling i softwarefirewall?

Lenke til kommentar

programmene er nå ikke ubrukelige, kanskje bare litt vanskelige? Selv har jeg noen ganger hatt uforklarlige problermer, selv etter åpne porter OSV, men gode programmer (selv om det kanskje er litt få som spiller, de fleste spiller Halo 1 og 2)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
det er riktig. Viktig også å få med at bare spill som har en LAN del kan brukes på xlink og xbconect. Man tunneler slik at maskinen tror den spiller på et lokalt nettverk, mens du egentlig spiller på lokalnett mot alle andre som er koblet på en av de to (vet ikke om dette er skrevet i første posten)

edit: ser at det er skrevet i første svaret, men om dette skal bli en sticky (noe den burde) bør nok dette komme med.

6106521[/snapback]

For meg virker det som dette er både negativt og positivt..?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Jeg bruker alle tre. Live er mest brukervennlig. Her er det bare å trykke start så er du i gang.

Kai og XBC forutsetter at jeg slår på PCen, og kobler meg opp til et rom med folk som spiller det samme som jeg vil spille. Det er enkelt når programmene og routeren er riktig satt opp, men det er nå noe ekstra. Den STORE fordelen er imidlertid at du kan se pingen til hosten, og derfor velge å koble deg til noen med lav ping. Jeg spiller mest Halo2 og da er fordelen enorm. Over live blir man matchet med de første og beste som har ca samme level som en selv uavhenging av ping. Det betyr at man ofte er nødt til å spille på en amerikansk host med ping på 300 ms, noe som er helt håpløst. Over Kai eller XBC slipper man dette og gameplayet blir mye bedre. Men kvaliteten på motspillerne er mer variabel. Dessuten har den som har satt opp rommet mulighet til å boote spillere, noe som gjerne brukes dersom du dominerer spillet.

Alt i alt litt mer bry å finne games på Kai eller XBC, men de gamsene du finner kan være veldig gode.

6106807[/snapback]

Når jeg brukte disse gratis programmene så var det rimelig dårlig ping og lite hoster å velge mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...