dustdown Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Ja, oppgaven er enkel. Er mest på jakt etter tre ting-linker. hvis noen kan gi meg hint blir jeg kjempeglad. Skal skrive oppgave om hvordan jeg tror reklamebransjen vil formidle budskapene sine i fremtiden. Nå som folk har muligheten til å bruke videospilleren sin til å skippe reklame og fler og fler bruker nettet, men hater popups og bannere.. hva blir neste skritt? Jeg er på jakt etter tre ting for å finne på noe her: En link til en side som beskriver fremtidsforutsigelser av det seriøse slaget. A la en FN rapport eller lignende. Er ikke på jakt etter "Armageddon is here"-type sider. Befolkningsvekst, politisk stabilitet, handels-avtaler, trender, osv osv. En link til en miljørapport om hvordan klimaet endrer seg osv. En link til en side som diskuterer nye kommunikasjonsteknologier (vel, alle teknologier egentlig). Alt annet av interresse mottas også med takk. Tror jeg glemte en link her, men men. Takk for at du leste hit! Hvis du vil delse en ide er min MSN [email protected] PS: Jeg studerer i Canada, så jeg er mest interresert i Nord Amerikansk stoff. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Tviler på at det er helt mulig, men jeg syns beste metode er den som er tatt med i futurama sesong 1 episode 6, a Fishfull of dollars. Hvor Fry drømmer om produktet, og han får vite at det er gammastråler som kjøres inn i hjernen med budskapet. Om det er mulig å få det til akuratt sånn vet jeg jo ikke noe om, men er sikkert ikke umulig å få det til at reklamer blir med i drømmer. Selv om det sikkert hadde blitt plagsomt, syns jeg det virker veldig kult akuratt nå edit: Tja, kanskje ikke for seriøse saker dette her, men syns det er best ever! Endret 3. desember 2005 av zeltex Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 kyrsjo has returned (fra den stengte tråden om akkurat samme emne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0entry5247511 ) RFID er en teknologi for å markere ting med, slik at de kan spores. F.eks. har det lenge vært RFID- eller RFID-liknende teknologier i klær etc (de dingsene som må deaktiveresi kassa). Det nye er at de er blitt bittebittebittesmå (fant en limt fast under salamipakka nylig - den var under en cm²), flate, bøyelige, etc. Et annet sted du finner dem er i moderne pass (etter i høst), og jeg ser ikke vekk fra at du finner dem i bankkort om noen år. Dette gir opphav til en utrolig enkel måte å spore personer på - plasser mottagere på strategiske steder (f.eks ved inngangen av butikker etc), og når en person går forbi (rekkevidde er ca 1-5 meter, muligens mindre - brikkene har ikke eget batteri, men drives av radioenergi sendt ut av mottagerene), kan bankkortets unike kode lett leses av. Mye enklere enn videokamera - du slipper å tenke på annsiktsgjennkjenning etc. - bare les av ett unikt serienummer, heldigitalt), mye mer nøyaktig og tilgjengelig enn sporing pr. mobiltelefon. Personlig kan jeg tenke meg noe alá Minority Report, hvis du skal trekke paraleller med filmer. Bare mye enklere gjennomførbart teknisk sett... Lenke til kommentar
dustdown Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Ahha! Takker og bukker Kyrsjo. Dette skal jeg definitvt se nærmere på. Jeg har tenkt å legge diskusjonen i essayet rundt de neste 5-10 årene så dette er jo høyaktuelt. Skal se om ikke de drømmebudskapene kan sendes også. Kan være en morsom måte å starte essayet på, men er ikke helt sikker enda, hehe. Synd å se at tråden ble stengt. Synes at begge forumene burde bli spurt siden det kan komme nyttig info fra begge. Kanskje hvis jeg formulerer hver ulikt.. men men. Tusen takk for info uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå