Gå til innhold

Noen vet hva dette er?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nesten akkurat hatt PCen min på reperasjon etter at jeg kjøpte nytt skjermkort osv... Etter dette fungerer PCen veldig bra, men også litt rart.

Jeg har skjermkortet, ASUS N6600 GT 128 MB.

Hver gang jeg slår på PCen for dagen så kommer det opp en melding.

Og hver gang jeg slår av maskinen kommer det opp veldig mange feilmeldinger... når den avsluttes.

Jeg kan legge ut bilde av meldingen som kommer opp når jeg slår på PCen.

Og etter jeg fikk det nye kortet fungerer FIFA 2006 kjempebra.

Men GTA San Andreas også veldig bra men spillet går sinnsykt tregt... Dette forstår jeg ingenting av. Den gjorde ikke det før. Grafikken er fin men det går veldig tregt.

Noen som vet noe jeg kan gjøre ?

post-33726-1133627344_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg satt inn en IDEkabel på selve skjermkortet fra min strømforsyning i PCen.  Så jeg tror det funker.

Det står på pakken at kortet trenger minimum 300 watt Og et 8x AGP eller 4x AGP hovedkort.

Jeg har et 4x AGP Hovedkort og 360 watt strømforsyning.

5246735[/snapback]

hvis du har brukt en idekabel så funker det garantert ikke..så

Lenke til kommentar

IDE kabel er de breie kablene som går til cd/dvd drev, og harddiskene dine. Disse kan du nok ikke koble til skjermkortet ditt.

Det du derimot skal bruke er en molex kontakt, slike som det kommer flere ut i fra strømforyningen din. Er 4 pin kontakt med to sorte, en rød og en gul ledning. En slik skal du sette i bak på skjermkortet ditt.

Du ser at det går en slik kontakt til både cd drev og harddisker. Se om du ikke har en slik til overs inni pc'en din!

Lenke til kommentar

Muligens strømfosyningen din er for svak. Gå inn i bios og se under "pc health" på 12v og 5v etc..Har du en avvik mer enn 4-5%

(eks 12V : 11,15v)

har du en for svak strømforsyning til systemet ditt. Du kan også sjekke om det er for svakt ved å fjerne alt annen av komponenter som krever strøm, og som ikke er nødvendige. Eks harddisker (uten om den med windows) ram brikker, cd/dvd brenner. Osv...

Hvis du har mange slike ekstra komponenter prøv uten disse først og se om problemet forsvinner.

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...